Sisu, cercat pels Mossos pel Tsunami, torna de la frontera ucraïnesa amb cinc refugiats

• El veí de l'Escala ha recollit dues dones i tres nens a Przemysl que aniran a Figueres i Folgueroles

VilaWeb
Redacció / ACN
08.03.2022 - 11:55
Actualització: 08.03.2022 - 12:55

Aquest divendres, una parella d’agents dels Mossos d’Esquadra van anar a detenir a l’Escala (Alt Empordà) en Sisu Corbera, un dels encausats pel tall del Tsunami Democràtic del 2019 a la AP-7 que s’investiga al jutjat de Figueres, però no el van trobar. La filla els va fer saber que no hi era perquè se n’havia anat a la frontera de Polònia i Ucraïna per portar material humanitari als refugiats ucraïnesos.

En Sisu és a Polònia, molt a prop de la frontera ucraïnesa, on avui ha recollit cinc refugiats. És allà on ha sabut que els Mossos el cercaven: “Fa més de dos anys que estem amb aquesta història. Han canviat de jutge i m’han citat quatre vegades, però no hi vaig perquè no reconec aquest jutjat com a competent”, ha explicat a l’ACN, que ha pogut parlar amb ell.

En Sisu ha fet aquest viatge amb en Robert, de Llorà, a la Vall de Llémena. Avui han arribat a Polònia, a la frontera amb Ucraïna. Han carregat fins a Przemysl material humanitari –roba de nen i aliments–, que ja han lliurat a una ONG alemanya que, per la manca d’hotel, els ha acollits aquesta nit juntament amb tres membres d’una família ucraïnesa que van recollir dissabte. Avui s’han registrat com a conductors al centre comercial de Przemysl –un dels requisits que posen les ONG per controlar qui s’emporta els refugiats–, i han enfilat el camí amb una altra família, mare i nen.

En Robert explica què els ha empès a fer aquest viatge. “Dimarts a la tarda vam veure què passava i vam decidir d’organitzar un viatge amb la meva autocaravana. Dimecres ja vam marxar sense saber on anàvem ni a qui recolliríem.” Pel camí han rebut mostres de solidaritat de veïns de l’Escala. “Vam obrir un Instagram i hem rebut molta ajuda.” Els diners que els sobrin del viatge aniran a una ONG.

“Aquest dissabte vam recollir una mare amb dues criatures, les vam portar a un hotel i avui havíem de recollir una mare i un nen, però han tingut problemes a la frontera i van cap a Varsòvia, i abans de marxar hem decidit de tornar aquí i recollir una altra mare i criatura.” En total porten a Catalunya dues mares i tres nens. Aniran primer a l’Escala, on els seus familiars les vindran a buscar. Tots tenen família a Catalunya.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.