03.04.2026 - 14:03
|
Actualització: 03.04.2026 - 21:57
El Sindicat d’Habitatge d’Andorra ha complert les amenaces i ha convocat una concentració dimarts a la plaça del Consell General d’Andorra la Vella. La protesta, anunciada a les xarxes socials, començarà a les 19.00 i vol mostrar rebuig a la denominada “llei d’expulsió programada” i a la voluntat del govern andorrà de deixar d’intervenir els lloguers a partir del 2027.
View this post on Instagram
L’organització considera que aquest tomb pot accentuar la crisi de l’habitatge i, segons que s’explica en el comunicat, agreujar la situació de moltes famílies al país. El Sindicat d’Habitatge posa l’èmfasi en el fet que la mesura pot comportar un augment de la pressió econòmica sobre les classes populars i deixar els llogaters més exposats a pràctiques abusives per part de la propietat.
Els convocants remarquen la necessitat de canviar d’estratègia i defensen la importància d’adoptar mesures de protecció en compte de pròrrogues temporals, per garantir l’accés real a un habitatge digne a Andorra.
La crisi de l’habitatge a Andorra: què es pot fer amb les competències d’un estat?
Entre les demandes concretes, el Sindicat d’Habitatge reclama de regular els preus dels lloguers segons el poder adquisitiu de la població, prohibir els desnonaments sense alternativa d’habitatge i establir un registre públic de la propietat amb un cens d’habitatge actualitzat.
També demanen mesures per a acabar amb el que anomenen “la trampa del fill”. És a dir, la capacitat d’un propietari de poder recuperar un habitatge llogat amb l’argument de destinar-lo a un fill, però que després no és així.
Els impulsors de la protesta recorden que el procés d’esmenes i d’aprovació de la llei per part del govern andorrà acaba el 8 d’abril. Consideren que, fins llavors, encara hi ha marge per a incidir en el debat polític, i demanen als ciutadans de mobilitzar-se per fer sentir la seva veu contra la desregulació dels lloguers.

