Silencien Enric Morera en l’interrogatori a Sánchez per haver assenyalat les incoherències del PP amb Mazón

VilaWeb
30.10.2025 - 11:57
Actualització: 31.10.2025 - 09:45

El senador de Compromís i ex-president de les Corts Enric Morera ha perdut el torn de paraula per haver fet referències contínues a la gota freda durant l’interrogatori al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, en la comissió d’investigació pel cas Koldo. Tot just començar, el president de la comissió, Eloy Suárez, l’ha tallat quan ha lamentat que Sánchez comparegués abans que no pas Carlos Mazón a la comissió per la gota feda. Ha acusat directament el senat, controlat per majoria absoluta pel PP, d’impedir-ho; però Suárez li ha demanat que parlés del cas Koldo.

A la resposta, Sánchez també ha parlat de la gota freda, cosa que ha tornat a fer saltar el president de la comissió i li ha demanat que se centrés en l’objecte de la investigació: el cas Koldo.

Més tard, encara durant l’interrogatori, ha tornat a interrompre Morera i l’ha cridat a l’ordre. En aquest cas, el motiu ha estat haver mencionat els “esquadrons nazis” que van actuar a Paiporta durant la visita de Sánchez, Mazón i Felipe VI. “Arran d’això, la presidenta madrilenya el va anomenar el llebrer de Paiporta”, afegeix. Suárez li ha exigit que se centri exclusivament en l’objecte de la comissió, i Morera ha tornat a desviar l’interrogatori cap als antecedents del PP amb la corrupció: “Vostè coneix cap membre destacat del PSOE que hagi trencat proves, trencant els discs durs, per a evitar l’acció de la justícia?”

Morera encara ha tornat a la gota freda un cop més, aquest cop denunciant la mentida que va escampar l’agitador ultra Vito Quiles sobre la roba donava a Alfafar (Horta Sud). El president de la comissió l’ha cridat a l’ordre per segon cop i, finalment, li ha tornat a cridar l’atenció i li ha pres la paraula quan Morera demanava a Sánchez com pot ser que Quiles pugui intoxicar i hi hagi un cantant –Pablo Hasél– a la presó.

obres
actors
  • Enric Morera
  • Pedro Sánchez
  • Eloy Suárez
  • Carlos Mazón
  • Vito Quiles
  • Pablo Hasél
  • Partit Popular
llocs
  • Paiporta
  • Alfafar
  • Horta Sud
esdeveniments
  • Interrogatori a Sánchez a la comissió d'investigació pel cas Koldo
temes
  • Política
  • Justícia
subtemes
  • Cas Koldo
  • Gota freda
  • Responsabilitat política
  • Esquadrons nazis i discurs d'ultra dreta
  • Corrupció
VilaWeb ja ha explicat com la gestió política de la gota freda i la corrupció han tensat al màxim la relació entre Compromís i Sumar, amb el xoc per la comissió d’investigació al congrés espanyol i la negativa d’incloure Pedro Sánchez entre els compareixents , i també amb les exigències de mesures contundents contra el cas Koldo . En aquest context, l’enfrontament d’Enric Morera amb la majoria del PP al senat, per haver portat al centre del debat les incoherències de Mazón i el paper del PSOE, mostra com el cas Koldo i la gota freda s’entrecreuen en la batalla pel relat i el control de les comissions parlamentàries.

Per una visió més àmplia del rerefons valencià que Morera ha intentat introduir en l’interrogatori a Sánchez, es poden seguir les repercussions socials i polítiques de la gota freda en la figura de Mazón, des de les protestes que l’han fet esquivar actes com la romeria de les Canyes fins al deteriorament de la seva imatge, reflectit en sondatges que n’apunten la possible dimissió fins i tot entre votants del PP . Alhora, les prioritats pressupostàries del Consell pactades amb Vox, com la línia específica per a la reconstrucció després de la gota freda i les retallades en institucions com l’Acadèmia Valenciana de la Llengua , completen un escenari en què l’emergència climàtica, la transparència i la deriva institucional es barregen en el mateix conflicte polític.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor