S’ha mort Txiki Benegas, històric dirigent socialista basc

VilaWeb
25.08.2015 - 12:07
Actualització: 18.10.2015 - 01:10

El polític basc i ex-dirigent socialista José Maria ‘Txiki’ Benegas s’ha mort avui a Madrid a seixanta-set anys, segons que han informat EFE fonts del grup parlamentari socialista. Va ocupar el càrrec de conseller d’Interior al Consell General del País Basc i a les eleccions al parlament basc del 1980 fou escollit diputat per a Guipúscoa.

Llicenciat en dret, Benegas va ser diputat al Congrés dels Diputats espanyol des del 1977 fins el 2011. Només es va absentar durant una part de la segona i la tercera legislatura, èpoques en les quals va optar en dues ocasions a convertir-se en lehendakari, però no ho va aconseguir mai. Al País Basc va ser el líder del PSE durant més d’una dècada, del 1977 al 1988. Però la seva importància en el si del PSOE també va ser destacada, per això durant deu anys va ser secretari d’organització del partit.

Molts companys del partit han lamentat la mort de Benegas al Twitter:

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor