Saül Gordillo: ‘L’esperit competitiu és bo per a la ràdio en català i obliga la pública a tenir estímuls permanents’

  • El director de Catalunya Ràdio afirma que no es pot avaluar amb pocs mesos d'arrencada de la nova programació perquè 'demana temps'

VilaWeb

ACN

09.04.2017 - 08:30
Actualització: 09.04.2017 - 09:37

El director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha celebrat les bones dades del trànsit digital del grup d’emissores públiques, avantsala de les que poden arribar ‘més lentament’ de l’EGM. En una entrevista a l’ACN, Gordillo ha afirmat que el projecte de la nova direcció, materialitzat aquesta temporada, no es pot avaluar amb pocs mesos d’arrencada de la nova programació sinó que ‘demana temps’. Al seu entendre, el context econòmic i laboral dels últims anys va fer que l’emissora donés per ‘perduda’ la partida pel lideratge. ‘Ara no la podem donar per guanyada, però sabem que estem competint’, ha precisat. Pel director de Catalunya Ràdio, l’esperit competiu és ‘bo’ per a la ràdio en català i per la ràdio pública en particular, que l’obliga a ‘no conformar-se’ i a ‘aspirar al màxim públic’.

En l’entrevista, el periodista ha afirmat que ‘mes a mes’ es demostra la feina feta fins ara, conscients que la translació a resultats a la ràdio convencional és ‘lent’. Gordillo ha celebrat el canvi en ‘l’estat d’ànim’ de la plantilla, una circumstància ‘bàsica’ perquè Catalunya Ràdio pugui ‘tornar a ser el que havia estat fa anys’.

Amb tot, ha explicat que no estan ‘obsessionats’ per l’audiència i destaca el fet que la ràdio sigui un ‘referent clar’ en la informació i el desplegament territorial.

Una ràdio que ‘sona diferent’
Superat ja bona part de la temporada, el director de Catalunya Ràdio ha destacat la bona resposta que han tingut bona part de la nova graella, que s’ha aconseguit que ‘soni diferent’. ‘L’objectiu és poder escoltar l’emissora amb un somriure, acompanyant la gent, una circumstància que ha d’ajudar a recuperar audiència’, ha precisat.

Una nova temporada ‘sense massa sorpreses’
En vistes a la nova temporada, el responsable de la ràdio pública preveu una propera graella sense ‘massa sorpreses’ després de la renovació massiva de l’any passat i tenint en compte que la ràdio ‘demana paciència’.

‘Estem disposats a prendre decisions i a ser flexibles amb la nostra pròpia proposta, però ens la creiem tant que no tindria sentit fer un canvi sobtat a moltes franges’, ha previst. Tot i això, s’obre a fer retocs en funció de la informació que aporti el proper EGM, malgrat que encara veu ‘precipitat decidir-ho’.

Quant al programa de referència de l’emissora, ‘El Matí de Catalunya Ràdio’, Gordillo ha afirmat que el moment actual no convida a fer ‘massa experiments’. ‘Estem contents de com hem canviat alguns aspectes formals a partir de les dades de l’EGM’, ha avançat.

Així, ha afirmat que durant les primeres hores del matí es manté el component de servei però amb un to amè que ‘l’audiència comença a identificar’, amb seccions com ‘La traductora’, ‘L’olla de Twitter’ o el ‘Propòsit d’esmena’. Paral·lelament, ha apostat per mantenir l’espai de l”APM’ al final del programa en vistes al setembre.

‘No estem aquí per lamentar-nos dels pressupostos’
Preguntat sobre la necessitat d’incrementar el pressupost de Catalunya Ràdio, Gordillo ha afirmat que no vol ‘plorar’. ‘Si tinguéssim més recursos faríem més, però els directius dels mitjans públics no hem d’estar als llocs lamentant-nos dels pressupostos que tenim’, ha reblat. Així, considera que han de treballar per aconseguir més recursos ‘en tots els fronts’.

Així mateix, clama a favor de la il·lusió, reclamant actuar com si l’emissora acabés ‘de néixer’ però gaudint d’una marca consolidada, !amb estructura, prestigi, recursos i credibilitat’. ‘Si això s’hagués de construir, valdria molts i molts diners’, ha assegurat.

Quant a la confluència amb TV3, Gordillo ha avançat que aposta per mantenir projectes conjunts però ‘tenint l’habilitat per detectar’ els formats en els que té ‘més sentit’. ”El Club de la mitjanit’ és un bon punt de sortida per un programa ràdio i televisió conjunt’, ha precisat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem