VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha assegurat este dimecres, preguntada després del desbloquege de la línia T2 de Metrovalencia per les crítiques d’entitats veïnals que reclamen que s’execute fins al barri de Natzaret, que la Generalitat no abandona “el conjunt” d’esta infraestructura encara que ha precisat que “darrere d’un pas s’ha de donar el següent”.

Així, s’ha referit a la decisió del seu departament de reprendre les obres de la T2 en una primera fase en el tram comprès entre el carrer Alacant de la ciutat de València i l’Oceanogràfic. “No abandonem la connexió a Natzaret, està també sobre la taula però el primer pas és este i després vindrà el següent”, ha declarat Salvador, que ha agregat que abordar els 172 milions d’euros que suposa el traçat entre el carrer Alacant i el citat barri en una sola actuació “era inviable per la situació econòmica”.

Salvador s’ha pronunciat d’esta manera en l’esmorzar informatiu oferit per a parlar del Corredor Mediterrani, preguntada pel desbloqueig de la T2 després de la reprogramació de fons europeus i per les crítiques d’entitats veïnals com les de Natzaret que reclamen que la línia s’execute en una sola fase fins a este barri.

La consellera ha apuntat la necessitat de “posar en valor” la decisió de l’actual Consell de “fer un pas” per a desbloquejar i traure avant una infraestructura “abandonada” i “inacabada” com a conseqüència de “la falta de planificació del PP”, al capdavant de l’anterior govern valencià.

Salvador, que ha indicat que a pesar d’haver invertit “quasi 200 milions d’euros” en la T2 l’obra “es va abandonar”, ha insistit en la decisió de l’executiu que presidix Ximo Puig de fer front a una “situació heretada”. “Arribem al govern amb 200 milions d’euros enterrats per a res. No connectaven res. I teníem una obra a mitat acabar i abandonada”, ha manifestat.

Així, ha ressaltat la decisió de l’actual Consell de posar-se a “treballar valentament des del minut zero” per a “recuperar i adoptar mesures en favor de la connectivitat diària de les persones” a través del “transport públic” i abordar “qüestions pendents” en esta matèria a la Comunitat Valenciana.

“Des de l’aband en matèria d’infraestructures, mobilitat i connectivitat per una infraestructura que es deixa mitat fer” fins a “els deutes i els reptes que hi ha en l’àrea metropolitana de València i la necessitat de millores de la comunicació a Castelló i la seua àrea metropolitana, a Alacant i a Elx (Alacant)”, ha assenyalat, al mateix temps que ha considerat “prioritari” el “transport públic i la millora de la mobilitat .

María José Salvador ha afirmat que “un govern ha de marcar les seues prioritats i tindre la foto fixa del global i del que ha de millorar” i ha apuntat que en este context el Consell havia “d’abordar” la “inversió enterrada” que representa la T2. Ha explicat que el seu departament ha estat “dos anys treballant fent molts esforços”, per la qual cosa ha subratllat que esta línia de Metrovalencia “no ha estat abandonada en un calaix amb teranyines com la va deixar el PP”.

“Nosaltres traiem la T2 del calaix de les teranyines i la vam posar sobre la taula, com a tantes coses i reptes que teníem”, ha asseverat. En este sentit, la consellera ha exposat que “després de molt treball molt intens, molta dedicació i moltes dificultats es va considerar que s’havia de fer un pas per a optar a fons europeus” i desbloquejar esta infraestructura.

“INCOMPAREIXENÇA DEL GOVERN D’ESPANYA”

La responsable autonòmica ha censurat la “incompareixença del Govern d’Espanya en esta infraestructura, una vegada més”. Ha criticat que l’Executiu central, “mentre finança el metre de Sevilla o el de Màlaga” a la Comunitat “no finança el Contracte Programa per al transport en l’àrea metropolitana de València”, ni ajuda “davant la dificultat econòmica del govern valencià, l’infrafinançament i el dèficit inversor en infraestructures”.

“El govern valencià va solament, amb totes les dificultats”, ha lamentat María José Salvador, que ha reiterat que malgrat toi i això ha decidit reprendre la T2 i “optar a fons europeus per a finançar esta infraestructura” el cost de la qual arriba als 172 milions d’euros entre el carrer Alacant i el barri de Natzaret.

La consellera ha indicat que abordar eixe cost “en una sola actuació era inviable per la situació econòmica”, per la qual cosa ha apuntat que les opcions eren “seguir deixant la T2 sobre la taula sense teranyines i continuar buscant fórmules” o “fer el pas dau” i escometre-la “en dos fases”. Ha assegurat que esta segona possibilitat, la triada, és la que “econòmicament es podia” i la que “en estos moments els fons europeus permetien”.

“No abandonem el conjunt –de la T2– però darrere d’un pas cal donar el següent”, ha declarat Salvador, que ha considerat que cal valorar “el primer pas” decidit per la Generalitat per a reprendre les actuacions en el tram que va des del carrer Alacant fins a l’Oceanogràfic amb una inversió de 50 milions, 30 procedents de fons propis de l’executiu valencià i 20 dels fons Feder als quals se’n va a optar.

“FER ELS DEURES”

La titular d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha insistit que el Consell impulsa eixa inversió “amb la incompareixença absoluta, una vegada més, del Govern d’Espanya”. Així mateix, ha subratllat que als “200 milions en un forat” heretats se suma que “no hi ha cap projecte fet”.

“Ara hem de posar-nos a fer els deures a contrarellotge per a optar als fons europeus i poder reprendre les obres d’esta infraestructura entre el carrer Alacant i l’Oceanogràfic sense perdre la perspectiva que després ha d’anar la connexió amb Natzaret”. Ha declarat Salvador, que ha agregat que a este últim tram “no se li pot donar data en este moment”.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]