La nova ronda de Sant Antoni de Barcelona no preveu asfalt ni trànsit de cotxes

  • La reforma segueix el model Superilla i projecta 15.600 metres quadrats d'espai per a vianants

VilaWeb
Redacció
07.11.2022 - 21:26

La nova ronda de Sant Antoni no preveu asfalt ni trànsit de cotxes, segons l’avantprojecte anunciat avui per l’Ajuntament de Barcelona a veïns i entitats. La rehabilitació aportarà més espais verds i afavoreix la mobilitat sostenible, el transport públic, la vida de barri i el comerç local, afirma l’ajuntament. El disseny segueix el model Superilla Barcelona i substitueix l’asfalt per pedra natural. La intervenció permet de guanyar 15.600 metres quadrats d’espai per a vianants, zones verdes i usos ciutadans.

La remodelació, que pretén de recosir els barris de Sant Antoni i el Raval, integra el pas de les bicicletes i dibuixa un sol carril bus exclusiu de baixada entre Villarroel i Comte d’Urgell. També renova el carrer de Tamarit i la plaça del Pes de la Palla per convertir-la en un espai amb una àrea de joc.

Ara començarà un procés de participació per concretar i validar la proposta i redactar el projecte executiu, que afectarà el tram que va del carrer Comte d’Urgell al Floridablanca. La previsió de l’ajuntament és de començar les obres a final de juny, però el govern municipal subratlla que els canvis a la ronda seran immediats. Sobre això, anuncia que el 14 de novembre ja es començarà a retirar de la llosa.

El desembre del 2018 la ronda es va recuperar per a ús veïnal després de nou anys d’acollir les carpes provisionals del Mercat de Sant Antoni. Aleshores es va adequar la llosa per recuperar-la per a usos ciutadans, i es va fer una primera proposta de reurbanització. En els últims mesos, es va dur a terme un procés de diàleg amb veïns, entitats i comerciants per actualitzar el projecte.

Arran d’aquestes trobades es van consensuar les premisses bàsiques que ara recull l’avantprojecte, més espai verd, noves zones d’estada i de joc, consolidació del carril bici que ja funciona a la ronda, nous espais de càrrega i descàrrega que funcionin a certes hores del dia -dels dos actuals a divuit- i resoldre el pas del transport públic i la situació del bus pel carrer Comte d’Urgell.

En total, es projecten més de 1.800 metres quadrats de verd urbà i uns 160 arbres, dels quals una cinquantena són nous. També es creen espais amb activitats diverses, més zones de passeig i d’ombra i jocs infantils. Pel que fa al carril bici, entre Comte d’Urgell i Villarroel se’n preveu un de bidireccional estàndard, i entre Villarroel i Floridablanca amb botonadures.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any