Robots humanoides per assessorar els clients de bancs o supermercats, sensors que permeten moure objectes detectant la concentració d’oxigen a la sang o ‘wearables’ que ens ajuden a aprimar-nos. Aquestes són alguns dels reclams que es poden trobar al NexTech, el pavelló que enguany repeteix la seva presència al Mobile World Congress per mostrar als participants ‘l’última frontera de la tecnologia de la propera generació’, segons GSMA, com és la robòtica, la realitat augmentada i virtual, els drons, la internet de les coses (IOT) o les aplicacions basades en el grafè.

Entre les novetats més destacades s’hi troba Pepper, un robot humanoide dissenyat per SoftBank Robotics capaç de percebre les emocions humanes i amb aplicacions per assessorar els clients o funcionar com a punt d’informació en establiments de banca o comerç.

‘El robot té llenguatge natural i agradable, aconsegueix una connexió emocional amb el client i és molt eficient treballant amb gent gran i també amb els més joves’, ha explicat a l’ACN el director de vendes de SoftBank al Nord d’Europa, Jonathan Boiria. SoftBank és una empresa japonesa líder en robòtica i els seus ginys ja funcionen en centenars d’establiments del país nipó, però també en empreses europees com Carrefour (on ajuda els consumidors a triar el vi) o Costa Crociere (on funciona com a punt d’informació).

Una diadema per aprimar-se
Una altra de les novetats que es poden trobar al NexTech enguany és un ‘wearable’ en forma de diadema dissenyada per la firma californiana Modius Health que estimula el nervi vestibular i que connecta amb l’hipotàlem per ajudar l’usuari a aconseguir els seus ‘objectius físics’, siguin atlètics, estètics o de salut. El portaveu de Modius Health, Tonny Wilcox, ha explicat que una de les aplicacions més populars de la diadema és que ajuda a activar el metabolisme i perdre pes, contrarestant la sensació de gana i afavorint la sacietat.

‘Estimulant això durant una hora al dia, realment pot canviar el metabolisme general d’una persona i alterar el desig del cos d’emmagatzemar greix. Els auriculars es carreguen mitjançant USB, de manera que es pot carregar fàcilment a l’ordinador o portàtil. Com a característica de seguretat, Modius ha estat programat per aturar l’estimulació automàticament si l’ús supera una hora al dia. Quan l’auricular està encès l’usuari literalment no fa res: l’estimulació suau del nervi vestibular fa tot el treball’, comenten els responsable de Modius Health, una empresa que participa en el MWC per primer cop aquest 2018.

Moure objectes amb el pensament
El desenvolupament dels sensors també està marcant la diferència de les innovacions que es poden trobar al NexTech. Un exemple d’això és la interfície cervell –màquina dissenyada per la multinacional japonesa Hamamatsu i basada en la tecnologia fotònica. El giny permet moure objectes a través de l’hemoglobina oxigenada que genera el cervell humà en activar el seu pensament i que es detecta a partit d’un sensor ubicat al front. Quan s’atura el pensament i es relaxa el cervell, el sensor ordena que la màquina que mou l’objecte s’aturi.Hamamatsu ha fet una demostració d’aquesta tecnologia amb una pista de Scalextric que ha muntat al seu estand del NexTech, on els participants poden fer carreres de cotxes que acceleren i frenen a través del seu pensament.

Tanmateix, el portaveu de la multinacional japonesa, Víctor Sánchez, ha explicat que l’aplicació té altres funcions, especialment en el camp mèdic, ja que permet detectar ràpidament la concentració de l’oxigen a la sang dels pacients i que pot ser especialment útil en la cirurgia cardíaca, tot i que també es pot utilitzar en l’entrenament esportiu d’alt rendiment, per exemple.

Missatge de Vicent Partal

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb