El PSPV exigeix a Catalá que restauri immediatament el monument a les víctimes del metro

  • Denuncien el deteriorament de l’obra i acusen el govern municipal de PP i Vox d’abandonar-la

VilaWeb
13.07.2025 - 11:28
Actualització: 13.07.2025 - 11:55

La regidora socialista de l’Ajuntament de València Maite Ibáñez ha exigit a la batllessa, María José Catalá, que restaurés de manera immediata el monument dedicat a les víctimes de l’accident de metro del 3 de juliol de 2006, que va deixar 43 morts i 47 ferits, i el mantingués en condicions adequades.

Ibáñez ha dit que el 3 de juliol proppassat, en el dinovè aniversari de la tragèdia, s’havia pogut comprovar el deteriorament greu del monument “davant la passivitat de la senyora Catalá”. Ha denunciat que representava la negligència en la cura del patrimoni de la ciutat i ha remarcat que en aquest cas el monument també era un símbol de la societat valenciana.

Segons que ha dit, tant la família de les víctimes com l’artista que en va fer l’obra s’han reunit unes quantes vegades amb el govern de Catalá, però encara no han rebut cap explicació sobre per què no s’havia fet cap tasca de manteniment ni de restauració.

Ibáñez ha recordat que aquest memorial havia esatt finançat i esperonat per la ciutadania i cedit a l’ajuntament. Ha lamentat que el govern actual del PP i Vox el tingués abandonat i ha criticat que Catalá no hi hagués actuat amb la mateixa celeritat que en uns altres monuments, com ara el de les víctimes de la riuada del 1957, que es va restaurar al gener.

Finalment, Ibáñez ha anunciat que el grup municipal socialista exigiria una restauració urgent del monument i un manteniment adequat. “No sols com a peça del nostre patrimoni, sinó per respecte i dignitat a les víctimes de l’accident i a les seues famílies. València no oblidarà la tragèdia del 3 de juliol de 2006”, ha reblat.

obres
actors
  • Maite Ibáñez
  • María José Catalá
  • PSPV
  • Ajuntament de València
  • PP
  • Vox
llocs
  • València
  • Comunitat Valenciana
  • Espanya
esdeveniments
  • Accident del metro de València (3 juliol de 2006)
temes
  • Política
  • Patrimoni
subtemes
  • Manteniment i restauració del patrimoni públic
  • Gota freda: gestió i conseqüències a València
  • Política valenciana
  • Memòria de les víctimes del metro de 2006
VilaWeb ja ha explicat com les víctimes del metro continuen denunciant la indiferència del Partit Popular, ara a propòsit de la comissió sobre la gota freda, que reprodueix el menyspreu i l’ocultació que van patir el 2006 . En aquest context, la denúncia del PSPV pel deteriorament del monument a les víctimes del 3 de juliol, atribuït a la desídia de l’equip de María José Catalá, s’inscriu en un clima polític tens, marcat també per l’evasiva constant dels dirigents del PP davant les preguntes sobre la gestió de les tragèdies i el paper de Carlos Mazón .

Per comprendre millor el rerefons, VilaWeb ha recollit el testimoni de Beatriz Garrote, ex-presidenta de l’AVM3J, que denuncia el maltractament institucional i reclama que la democràcia no carregue sobre les víctimes el pes d’exigir responsabilitats . Aquesta exigència de dignitat contrasta amb la continuïtat del llegat polític del PP valencià, personificat per Francisco Camps, que evita fer autocrítica sobre l’accident del metro i defensa Mazón fins i tot quan se li demana la dimissió pel maneig de la gota freda , mentre la pressió social contra el president aflora en episodis tan simbòlics com la interpel·lació directa de Papi Robles amb el reclam “Mazón dimissió” en ple balcó de l’Ajuntament .

Recomanem

Fer-me'n subscriptor