05.02.2025 - 22:22
Boca tapada, pancartes capgirades, samarretes negres i la pancarta d’Òmnium en favor de la llibertat d’expressió. Els grups d’animació de les seccions professionals del FC Barcelona han protestat avui al Palau Blau-grana contra les prohibicions de mostrar simbologia palestina en el partit contra el Maccabi de Tel-Aviv.
En el partit d’avui, els Mossos d’Esquadra, en coordinació amb l’Oficina d’Esports espanyola, han acordat també de no permetre l’entrada de simbologia, pancartes, samarretes o cap element que faci referència a Palestina, una mesura que el Barça va traslladar als grups d’aminació.
Les penyes blaugranes Dracs 1991, Sang Culer Cor Català i la Penya Blaugrana Meritxell ja van patir la prohibició l’any passat de mostrar una pancarta amb el lema “No al genocidi”. Un fet que va ser denunciat per Amnistia Internacional.
📢 Els grups d'animació al Palau (@Dracs1991, @sangculeoficial) han respost a "les amenaces" de sanció de dur simbologia de Palestina amb una protesta silenciosa, samarretes negres i la boca tapada
Així ha començat el Barça-Maccabi de Tel-Aviv ⬇
— Esport3 (@esport3) February 5, 2025
Tot i això, durant el partit s’han pogut sentir crits de “Llibertat Palestina”. En la visita del Maccabi l’abril passat, alguns afeccionats van poder entrar banderes palestines, però les van retirar el personal de seguretat.
🗣 Crits de "Llibertat Palestina" al Palau durant el Barça-Maccabi de Tel-Aviv
‼ Emmarcat en la protesta dels grups d'animació per la prohibició de dur simbologia de Palestina al Palauhttps://t.co/bCCOxLzHjN pic.twitter.com/uz7cSKPwSz
— Esport3 (@esport3) February 5, 2025
📢 NO HI HA LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ!!! 📢 pic.twitter.com/AWQtby1tcM
— Sang Culé Cor Català🎗 (@sangculeoficial) February 5, 2025