La Plataforma per la Llengua denuncia Iryo perquè discrimina el català

  • L'empresa incompleix la legislació perquè no emet les factures en català, i no l'inclou en les cartes de restauració, ni en les senyalitzacions ni en la pàgina web

VilaWeb
Redacció
18.01.2024 - 21:11
Actualització: 19.01.2024 - 09:07
Això és una prova de lectura dels articles de Vilaweb amb veu sintètica, que ben aviat serà a disposició dels subscriptors del diari. Subscriviu-vos-hi ací. Si trobeu algun problema, escriviu-nos a suport@vilaweb.cat.

La Plataforma per la Llengua ha denunciat la companyia ferroviària d’altra velocitat Iryo davant l’Agència Catalana de Consum per discriminar el català. L’empresa incompleix la legislació perquè no emet les factures en català, no l’inclou en les cartes de restauració, l’obvia en les senyalitzacions i no l’incorpora a la pàgina web.

L’entitat ha dit que va contactar amb l’empresa per a avisar de l’incompliment de la normativa, però Iryo va respondre al·legant que la llei no l’obliga a usar el català. En aquest sentit, un usuari va comunicar-se amb el servei d’atenció al client demanant una factura en català i la companyia s’hi va negar.

L’article 128-1 del Codi de Consum de Catalunya estableix que les invitacions a comprar, la informació de caràcter fix, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit, les factures i els altres documents que en derivin han d’estar disponibles en català i en el mateix format que la resta de llengües.

Iryo és propietat conjunta de Trenitalia, el fons d’inversió en infraestructures Globalvia i l’empresa valenciana Air Nostrum. A més, com és considerada una empresa que presta serveis bàsics, ha de complir amb les obligacions indicades en el codi de consum.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any