El Pirineu no té l’helicòpter medicalitzat del SEM, que ha de cobrir l’àrea metropolitana

  • La batllessa de Tremp ha demanat el retorn del servei immediatament

VilaWeb
17.01.2025 - 13:41
Actualització: 17.01.2025 - 15:39

Els helicòpters medicalitzats del Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya (SEM) són distribuïts en quatre bases: Girona, Tremp, Móra d’Ebre i Sabadell. Fa uns quants dies que el Pirineu no disposa del de Tremp perquè l’han traslladat a Sabadell per cobrir-ne un altre que resta aturat per tasques de manteniment. La delegada del govern a l’Alt Pirineu i batllessa de Tremp, Sílvia Romero, ha demanat que com més aviat millor tornés a prestar el servei de manera ininterrompuda i ha afegit que el Pirineu no podia renunciar a l’helicòpter medicalitzat ni que fos per unes quantes hores.

Romero ha dit que l’helicòpter medicalitzat cobria un territori, on vivia gent, i ha afegit: “És igual si són mil o tres mil, però la cobertura d’emergències hi ha de ser.”

L’empresa concessionària del servei va notificar que en un principi serien dos dies els que la base de Tremp es quedaria sense l’helicòpter, però aquest temps s’està allargant. Tot i que la concessionària diu que el servei retornarà a la base de Tremp “de manera imminent”, la realitat és que ja porten almenys cinc dies sense l’helicòpter.

El servei s’ha reforçat amb ambulàncies, però per Romero “no serà mai el mateix” que un helicòpter medicalitzat.

La Unitat de Mitjans Aeris del SEM

Aviat, farà tretze anys de la creació de la Unitat de Mitjans Aeris (UMA) del Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya (SEM), una unitat que coordina i gestiona tots els helicòpters medicalitzats de Catalunya des de la Central de Coordinació Sanitària (CECOS) del SEM a l’Hospitalet de Llobregat.

L’UMA va néixer el mes de març del 2012 amb l’objectiu de centralitzar tots els vols sanitaris en helicòpter operats pel Sistema d’Emergències Mèdiques.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor