El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

El grup Coca-Cola ha aturat durant almenys trenta dies tota la publicitat a les xarxes socials, una mesura que han pres diverses companyies arran de les protestes racials als Estats Units.

‘Aprofitarem aquest període per tornar a avaluar les nostres polítiques publicitàries i determinar quines revisions es necessiten. També esperem una major responsabilitat i transparència dels nostres socis de xarxes socials’, ha dit en un comunicat recollit per CNBC el conseller delegat de Coca-Cola, James Quincey.

La companyia ha detallat que no està secundant el boicot publicitari a Facebook promogut per diverses organitzacions prodrets civils que volen forçar la companyia a ser més estricta per a evitar el discurs de l’odi i la desinformació. Ahir també van anunciar la suspensió de publicitat pagada a les xarxes socials el grup Unilever, que agrupa marques com Dove, Ben & Jerry’s i Hellmann’s, i el grup Levi Strauss Co.

‘Facebook ha de prendre mesures per aturar la desinformació i el discurs de l’odi a les seves plataformes. És una ofensa inacceptable als nostres valors. Nosaltres i Dockers ens unim a la campanya #stophateforprofit i aturem tots els nostres anuncis a Facebook’, diu Levi’s.

Més companyies com Eddie Bauer, The North Face, Patagònia, REI i Verizon també havien anunciat aquests últims dies la suspensió de la publicitat a Facebook i més xarxes socials.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.