[VÍDEOS] La gota freda s’acarnissa ara amb el nord del País Valencià

  • A Castelló de la Plana hi ha cotxes i autobusos circulant malgrat les riuades, i l'aigua arrossega mobiliari urbà

VilaWeb
31.10.2024 - 10:55
Actualització: 31.10.2024 - 12:54

La pluja torrencial, que ha fet estralls a les comarques del centre del País Valencià, es trasllada cap a les comarques del nord, on s’ha activat l’alerta màxima. A Castelló de la Plana hi ha cotxes i autobusos circulant malgrat les riuades, i l’aigua arrossega mobiliari urbà. També hi ha alerta per inundacions a Vinaròs i Benicarló. De fet, el riu Cervol s’ha desbordat a l’altura de Vinaròs. L’AEMET preveu acumulacions fins a 180 litres en dotze hores al nord del País Valencià. A Tírig ja s’han superat els 212 litres per metre quadrat.

A causa del temporal, una vintena de municipis han tancat les escoles per l’alerta vermella. Els municipis són Peníscola, Torreblanca, Vall d’Alba, Vila-real, Orpesa, Sogorb, Viver, les Coves de Vinromà, Xert, Tírig, la Salzadella, Forcall, Olocau, la Mata, Sant Mateu, Vinaròs, Castelló de la Plana, Betxí, Borriana i Almassora.

Els bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat una persona a la zona de Vilafamés i treballen en el rescat d’una altra a Sant Mateu. També s’han mobilitzat per a col·laborar amb la policia local d’Orpesa en el rescat d’unes altres dues persones. Les carreteres tallades són la CV-137 a Càlig; la CV-200 a Almedíxer; la CV-130 a Albocàsser; la CV-1486 i CV-148 al Borseral; i la CV-15 a la Pelejaneta.

El Centre de Coordinació d’Emergències (CEE) de la Generalitat ha llançat de nou l’alerta mòbil de protecció civil a la població per a informar de manera preventiva. El missatge sol·licita als ciutadans d’aquestes comarques “que romanguin a les seves cases en zones elevades” i “si estan a l’exterior, es resguardin en punts alts”. També es demana que no circulin per carreteres davant de l’episodi de fortes pluges.

 

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor