Nintendo puja un 76% des del llançament de ‘Pokémon Go’ i es revalora en més de 13.000 milions

  • Les accions del fabricant japonès de videojocs Nintendo s'han revalorat un 76% des del llançament el passat 6 de juliol de 'Pokémon Go', l'aplicació de realitat augmentada del clàssic videojoc de la companyia japonesa, que ha desfermat una autèntica febre a tot el món en els últims dies.

VilaWeb
Redacció
14.07.2016 - 11:06
Actualització: 14.07.2016 - 13:55

TÒQUIO, 14 (EUROPA PRESS)

Les accions del fabricant japonès de videojocs Nintendo s’han revalorat un 76% des del llançament el passat 6 de juliol de ‘Pokémon Go’, l’aplicació de realitat augmentada del clàssic videojoc de la companyia japonesa, que ha desfermat una autèntica febre a tot el món en els últims dies.

En la sessió d’aquest dijous en la Borsa de Tòquio, les accions de Nintendo han tancat amb un augment del 15,89%, fins als 25.300 iens, després del descens del 4,42% en la sessió d’aquest dimecres.

Tot i això, del començament de setmana els títols de la companyia japonesa s’han revalorat un 55,5%, després de registrar aquest dilluns passat un augment del 24,52%, la seva revaloració més important intradia des del debut de Nintendo en la Borsa de Tòquio el 1983.

D’aquesta manera, la capitalització de mercat de la companyia japonesa de videojocs arribava als 3,58 bilions de iens (30.605 milions d’euros), fet que suposa una revaloració de l’empresa de més de 13.000 milions d’euros en l’última setmana.

De fet, segons les dades ofertes per la firma d’investigació de mercat App Annie, aquesta aplicació de realitat augmentada desenvolupada per Niantic i The Pokémon Company lidera les descàrregues a les botigues d’Apple i Google per als Estats Units d’aquest dijous passat.

De moment, l’aplicació s’ha llançat de manera oficial en els mercats dels Estats Units, Austràlia i Nova Zelanda i, segons ‘Financial Times’, s’espera que el seu llançament al Japó coincideixi el pròxim 16 de juliol amb un període festiu de tres dies al país japonès.

Segons l’anàlisi de Macquarie, la inversió de Nintendo a Niantic reporta a la companyia japonesa el 10% dels ingressos de ‘Pokémon Go’ a través de les botigues en línia per a Apple i Android, tot i que Nintendo es beneficiarà també de la seva participació del 33% a The Pokémon Company, que obté al seu torn un 30% d’aquests ingressos.

Per la seva banda, els analistes de JP Morgan citats pel diari britànic calculen que en el cas que ‘Pokémon Go’ generés uns ingressos bruts mensuals de 10.000 milions de iens (87 milions d’euros), l’aplicació impulsaria el benefici anual de Nintendo en menys de 10.000 milions de iens.

En aquest sentit, Morgan Stanley estima que el joc hauria d’arribar a uns ingressos mínims mensuals d’entre 15.000 i 20.000 milions de iens (130 i 175 milions d’euros) per tenir un impacte significatiu en els comptes de Nintendo.

La multinacional japonesa creadora de Súper Mario i Zelda publicarà els resultats corresponents en el seu primer exercici fiscal, entre els mesos d’abril i juny, el pròxim 27 de juliol.

En l’últim exercici fiscal, Nintendo va obtenir un benefici net atribuït de 16.505 milions de iens (131 milions d’euros), 60,5% menys que un any abans, mentre que les seves vendes van sumar 504.459 milions de iens (4.005 milions d’euros), un 8,2% menys.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any