Netflix perd 200.000 subscriptors i guanya un 6,4% menys durant el primer trimestre

  • La plataforma estudia fórmules per a rendibilitzar els comptes compartits i prepara un pla més econòmic amb anuncis

VilaWeb
Europa Press
20.04.2022 - 11:01
Actualització: 20.04.2022 - 11:03

Netflix va obtenir un benefici net de 1.597 milions de dòlars (1.480 milions d’euros) en els tres primers mesos de 2022, la qual cosa representa una caiguda del 6,4% respecte del resultat comptabilitzat un any abans per la companyia nord-americana de distribució de pel·lícules i sèries en línia. Netflix va perdre 200.000 subscriptors entre gener i març i preveu una caiguda de dos milions d’abonats més durant el segon trimestre.

Des de principis d’any, Netflix ha perdut més d’un 40% del seu valor en borsa i si es confirma la caiguda apuntada en la negociació després del tancament de Wall Street, la caiguda podria rondar el 60%.

En els tres primers mesos de 2022, Netflix va augmentar la seva base d’abonats a tot el món a 221,64 milions, la qual cosa representa un increment de 14 milions d’usuaris (6,7%) en relació amb el primer trimestre de 2021, però una baixada de 200.000 abonats en comparació del quart trimestre de l’any passat. Així, la companyia va patir el seu primer retrocés en una dècada.

A més, la multinacional anticipa que la seva xifra d’abonats a tot el món seguirà caient durant el segon trimestre, quan preveu arribar als 219,64 milions de subscriptors, prop de 2 milions d’usuaris de pagament menys que en el primer trimestre.

Impacte de la suspensió del servei a Rússia

Netflix ha assenyalat que els seus resultats del primer trimestre reflecteixen l’impacte de la suspensió del seu servei a Rússia i la liquidació de tots els comptes de pagament russes, la qual cosa es va traduir en la pèrdua de 700.000 abonats. Sense aquesta mesura, la plataforma hauria elevat en mig milió d’usuaris la seva xifra de subscriptors.

Malgrat la pèrdua d’abonats, la xifra d’ingressos de la companyia en el primer trimestre va augmentar un 9,8%, fins als 7.868 milions de dòlars. A més, la multinacional confia que entre abril i juny la facturació creixi un 9,7% interanual, fins als 8.053 milions de dòlars.

Tanmateix, la plataforma ha reconegut que el creixement dels ingressos s’ha desaccelerat considerablement i assenyala les dificultats per a augmentar la seva facturació per culpa de la gran quantitat de comptes compartits i per la forta competència.

Netflix estudia mesures per als comptes compartits i per a introduir publicitat

“No estem augmentant els ingressos tan ràpid com ens agradaria”, ha admès l’empresa, que estudia fórmules per a monetitzar aquelles llars que gaudeixen del servei de Netflix mitjançant comptes compartits i que la companyia estima en uns 100 milions d’usuaris addicionals potencials.

En aquest sentit, el co-conseller delegat de Netflix, Reed Hastings, va admetre durant una conferència amb analistes que la companyia estudia el llançament d’un pla de menor cost en el qual s’inclourien anuncis publicitaris.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any