
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

La delegació del govern espanyol al País Valencià ha multat amb 3.000 euros cadascun dels cinc membres del partit d’ultradreta Espanya 2000 que el 3 d’octubre van boicotar la projecció del film d’Alejandro Amenábar Mientras dure la guerra en una sala dels Cinemes Lys de València. Fonts de la delegació del govern espanyol han informat a Efe que la proposta de sanció, basada en una infracció greu de la llei de seguretat ciutadana, va ser aprovada el passat 8 de novembre i ja ha estat rebuda per alguns dels multats. De fet, el dirigent d’Espanya 2000 a València, José Luis Roberto, ja s’hi ha pronunciat, i ha dit que la qualificació dels fets que se’ls notificava en la proposta de sanció era ‘més que dubtosa’ i ha anunciat que hi recorrerien en contra.
L’endemà de l’incident, la policia local va anunciar que havia denunciat sis individus per pertorbació de l’ordre públic. Espanya 2000 va publicar a Facebook el vídeo dels fets, en què es veia com un grup irrompia a la sala i desplegava, davant la pantalla, una gran bandera d’Espanya amb el lema: ‘Uneix-te a la resistència: Espanya 2000’, just al començament de la projecció.
Un cine de Valencia. Se proyecta la película "Mientras dure la guerra" de Amenábar.
Entran unos ultras de extrema derecha/fascistas con gritos de "Arriba España" y "Viva Cristo Rey".
La sala termina siendo desalojada.pic.twitter.com/v3MZid1PFu— ♏ M. M. Novau 🎗💜 (@MmNovau) October 3, 2019
A les imatges es veu quatre individus subjectant la bandera uns quants minuts i com repleguen a continuació la tela i abandonen la sala cridant ‘viva España’, ‘arriba España’, ‘España, una, grande y libre’ i ‘viva Cristo Rei’, mentre diversos espectadors demanen silenci i uns altres surten del cinema.
Tres dies després, i en declaracions als periodistes a València, Amenábar va dir que els intents de boicot al film aconseguien ‘exactament l’efecte contrari’: encuriosir i que més gent volgués veure’l, i va defensar la importància de ‘mirar enrere’, al passat.
Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot
Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.
Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.
Vicent Partal
Director de VilaWeb
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits