Israel amenaça el vaixell de la Flotilla per la Llibertat on viatja Greta Thunberg: “Gireu cua, perquè no hi arribareu”

  • Actualment el vaixell es troba a Egipte

VilaWeb
08.06.2025 - 14:16
Actualització: 08.06.2025 - 22:52

El ministre de defensa israelià, Israel Katz, ha ordenat a les forces armades israelianes que evitin l’entrada del vaixell de la Flotilla per la Llibertat a Gaza. Fa dies que el vaixell ha emprès un viatge que té l’objectiu de trencar el blocatge sobre l’enclavament per lliurar ajuda humanitària. Actualment, el vaixell fa escala a Egipte.

Katz ha esmentat en particular l’activista Greta Thunberg, que hi viatja: “Dic clarament a l’antisemita de Greta i als seus amics portaveus de la propaganda d’Hamàs: hauríeu de girar cua perquè no arribareu a Gaza”, ha dit. També hi viatja l’actor Liam Cunningham, conegut pel seu paper a Joc de trons.

La Flotilla per la Llibertat, que reivindica la importància del dret internacional mitjançant la desobediència civil i l’acció no violenta, ha provat unes quantes vegades de lliurar subministraments a la població de Gaza d’ençà que Israel va imposar un blocatge marítim a l’enclavament l’any 2007.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor