Grande-Marlaska condecora la cúpula dels Mossos per la repressió de les protestes contra la sentència

  • Entre els condecorats hi ha el comissari en cap, Eduard Sallent, el responsable dels serveis d'informació, el comissari en cap de Barcelona i el responsable de la BRIMO

VilaWeb
01.10.2020 - 09:11
Actualització: 01.10.2020 - 13:33

El Ministeri de l’Interior espanyol condecorarà demà disset membres dels Mossos d’Esquadra pel seu paper en la repressió de les protestes arran de la sentència del judici contra el procés, segons que informa El País. Les medalles s’atorgaran durant la celebració del dia del patró de la policia espanyola. Entre els condecorats hi ha part de la cúpula actual dels Mossos: el comissari en cap, Eduard Sallent, el responsable dels serveis d’informació, el comissari en cap de Barcelona i el responsable de la BRIMO

Amb aquestes medalles, el ministre Fernando Grande-Marlaska vol donar una imatge de cohesió i de bones relacions entre els Mossos i la policia espanyola després del referèndum de l’1-O. Durant les protestes del novembre passat, els antiavalots de tots dos cossos van actuar conjuntament en diversos punts de Barcelona i del Principat. Així mateix, els comandaments van compartir un únic centre de coordinació.

La repressió de les protestes va arribar a tal nivell de brutalitat que el president de la Generalitat, Quim Torra, va ordenar una auditoria per a avaluar els casos més flagrants de mala praxi. Però finalment les investigacions només van implicar sancions a un agent.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor