Mama, vull ser astronauta!

De què depèn que una nena o un nen esculli una opció o una altra d’estudis? L'entorn familiar hi té molt a veure.

VilaWeb
Fundació Roger Torné (Soledad Román)
25.02.2017 - 09:03
Actualització: 24.02.2017 - 14:01

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Segons dades de la pròpia ONU, un estudi realitzat a 14 països desenvolupats, mostra que la probabilitat que les estudiantes acabin una llicenciatura, un màster i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament, mentre que per als estudiants masculins la probabilitat és del 37%, 18% i 6%.

Davant d’aquesta situació l’Assemblea General de les Nacions Unides va decidir proclamar l’11 de febrer Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, amb tal de promoure la igualtat de gènere i la participació femenina  en l’àmbit científic.

Però, independentment que l’ONU (i tots) considerem com a desitjable que hi hagi major equitat. De què depèn que una nena o un nen triïn una opció o una altra a nivell d’estudis? Es pot donar forma a una vocació infantil? Quin entorn influeix més en aquesta orientació?

Si voleu continuar llegint l’article, feu clic aquí.

Més notícies

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €