Malestar a la Junta de periodistes de Girona pel comunicat crític amb Televisió de Catalunya

• Han enviat una carta a la central

01.09.2015 - 20:34
Actualització: 01.09.2015 - 21:40

Aquest estiu el Col·legi de Periodistes de Catalunya va emetre un comunicat que criticava la cobertura informativa que Televisió de Catalunya va fer de la convocatòria electoral per al 27-S. El text, del 14 d’agost, es titulava ‘Enèrgica condemna per la manipulació dels mitjans de comunicació públics‘ i s’afegia a les crítiques ja fetes pel Sindicat de Periodistes. Ni el Col·legi ni el Sindicat veien bé que aquell dia s’emetés en directe, i en exclusiva per TV3, la signatura feta pel president Artur Mas, ni tampoc l’entrevista posterior al cap de l’oposició, Oriol Junqueras. Entre més coses, el text deia:

‘El Col·legi de Periodistes dóna ple suport al toc d’atenció que va fer el Consell Professional de TV3 després de la signatura del decret de convocatòria d’eleccions i l’entrevista al cap de l’oposició. Una cobertura informativa no s’ha de confondre mai amb un senyal institucional’.

Doncs ara la Junta del Col·legi de Periodistes de la demarcació de Girona ha enviat una carta al Col·legi expressant el malestar per aquest comunicat. Entre més coses, afirmen:

‘Entenem que una declaració d’aquest nivell requereix el vist-i-plau de la Junta de Govern i, com a mínim, el coneixement de la Junta Permanent. Tot podent estar d’acord en el fons de bona part del comunicat, no en compartim la forma.

Sorprèn la contundència del comunicat quan fins ara no hem sentit gaire la veu del Col·legi quan mitjans públics i privats espanyols que operen a Catalunya convoquen tertúlies i debats sobre el sobiranisme amb poca presència o nul·la dels partidaris del procés.

El comunicat es pot entendre com una utilització de la institució per a interessos de determinats sectors del nostre col·lectiu’.