L’odissea d’una quarantena de catalans per tornar des de Brussel·les per la desídia de Vueling i Ryanair

  • Han signat una carta de denúncia contra les companyies que presentaran a la Generalitat dimarts vinent

VilaWeb
Enric Arqués
24.03.2016 - 23:29
Actualització: 25.03.2016 - 01:16

Una quarantena de catalans han viscut una autèntica odissea per tornar a Catalunya des de Bèlgica després dels atemptats de Brussel·les, segons ha pogut saber VilaWeb. Es tracta de ciutadans que van veure com es cancel·laven els seus vols a l’aeroport de la capital belga i han hagut de tornar amb autocar.

Quaranta d’aquests catalans han signat una carta conjunta que presentaran al registre de la Generalitat dimarts vinent per denunciar la desídia de Vueling i Ryanair. Els signants denuncien que aquestes companyies s’han ‘desentès’ d’ells després de l’evacuació de l’aeroport pels atemptats.

En aquest sentit, lamenten que mentre eren ubicats en equipaments públics propers a l’aeroport van veure ‘com tota les resta de companyies recollien els seus viatgers, proporcionant-los allotjament i alternatives de viatge’, mentre que Vueling i Ryanair no responien a les seves peticions.

I afegeixen: ‘Vam passar tot el dia realitzant incomptables i inútils trucades a Vueling i Ryanair, sense que aparegués ningú d’aquestes companyies, sense obtenir alternatives ni el mínim suport humà’.

Finalment, aquest grup de catalans va contractar un autocar per tornar a Barcelona. Segons ha explicat a VilaWeb un dels afectats, Joan Carles Calbet, el representant permanent de la Generalitat davant la UE, Amadeu Altafaj, va intercedir perquè aquest autocar el pagués la Generalitat. Altafaj va parlar amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, perquè la conselleria es fes càrrec del cost del desplaçament.

Dimecres al matí van sortir de Bèlgica per arribar a Barcelona en un llarg viatge de divuit hores sense que les companyies dels vols que havien pagat hagin reaccionat encara. Calbet ha explicat que demanaran que ‘com a mínim ens tornin l’import del bitllet’.

També ha assenyalat que ‘només la delegació de la Generalitat a Brussel·les s’ha mobilitzat’ i ha explicat que l’ambaixada espanyola ‘s’ha rentat les mans’. I ha afegit: ‘L’ambaixada ens remetia a les companyies aèries i aquestes no donaven resposta’.

Vegeu aquest recull de piulets per explicar la tornada:

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor