
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Format àgil, idees contundents, noves tecnologies, contacte directe i il·lusió desbordant. Són els cinc sintagmes que millor poden definir Les microconferències del Som Cultura Popular. Professionals i acadèmics de reconegut prestigi van respondre a la crida que l’Ens de l’Associacionisme Cultural Català i l’Associació Cultural Joan Amades (ACJA) havien llençat amb un objectiu molt clar: aprofitar el marc del Som Cultura Popular 2018 per plantejar les principals línies d’actuació que han d’encarar els col·lectius de cultura popular en el futur immediat. Les ponències, retransmeses en directe el divendres 26 i dissabte 27 de gener gràcies a la col·laboració de Vilaweb, van despertar nombrosos intercanvis d’opinions entre el púbic que va congregar-se a la Fàbrica Fabra i Coats per escoltar-les.
La cultura popular, un sector estratègic
Aquest va ser el títol de la microconferència protagonitzada per Josep Viana i Amadeu Carbó, i també un dels principals leitmotivs del conjunt d’intervencions. Més enllà de les mesures que l’associacionisme cultural ha de potenciar en diferents àmbits (comunicació, reflexió, patrimoni cultural immaterial, projecció internacional, etcètera), el president de l’Ens i el vocal de l’ACJA van incidir en la necessitat que els col·lectius de cultura popular siguin plenament conscients de l’enorme múscul social que els sustenten. “És mentida que siguem un àmbit subvencionat –van subratllar—. Per cada euro invertit, generem un retorn econòmic de 4,23€ a la societat”.
Podeu llegir l’article sencer a Tornaveu, fent clic aquí.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits