21.02.2025 - 11:59
|
Actualització: 21.02.2025 - 12:01
El president del parlament de les Illes, Gabriel Le Senne (Vox), assegura que continua sense veure motius per a dimitir una volta se li hagi dictat obertura de judici oral per un delicte d’odi per haver esquinçat fotografies d’Aurora Picornell i les Roges del Molinar. Dit això, sí que ha reconegut que s’ha desprestigiat la cambra.
“No suposa un canvi substancial en la meva situació”, ha dit sobre la decisió del jutge instructor, Juan Manuel Sobrino, i ha recordat que el fiscal José Diáz Cappa li ha fet costat i ha reclamat l’arxivament de la causa. “S’ha de deixar treballar la justícia”, ha afegit.
Gabriel Le Senne, presidente del Parlament balear, a juicio por delito de odio
🗣️ "No supone ningún cambio sustancial. Sigue rigiendo la presunción de inocencia".#Canal24Horas
▶️ https://t.co/2z2JqzxANu pic.twitter.com/CqBrn4fsfD— RTVE Noticias (@rtvenoticias) February 21, 2025
En declaracions als mitjans, l’endemà de publicar-se la interlocutòria que ordena l’obertura de judici oral, Le Senne ha declarat que ja ha consignat els 40.000 euros que li reclamaven com a fiança.
Podem i Més per Menorca han presentat avui al registre de la cambra la petició perquè el pròxim ple de la cambra, que es farà dimarts vinent, debati sobre la suspensió de Le Senne, en aplicació de l’article 9 del reglament.