L’autoritat com a tapadora de la ineficàcia del règim

  • En el nostre cas, canvi de règim i canvi de vida són, seran, conseqüències indestriables

Vicent Partal
25.01.2021 - 21:50
Actualització: 25.01.2021 - 22:41
VilaWeb
L'estació del Nord, durant una de les accions de protesta

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Avui us oferim un reportatge que crec que cal llegir més enllà del fet concret que explica. Molts de vosaltres deveu recordar els incidents d’ara fa un any a l’estació del Nord de València, quan els usuaris de RENFE van començar a protestar multitudinàriament pels constants retards i incompliments del servei. Bé, doncs un any després Amparo Sena, la dona que amb la seua protesta va desencadenar l’esclat d’indignació que tants usuaris tenien interioritzat però no soltaven, ha rebut una multa de vuit-cents euros, emparada en la famosa llei mordassa i sota l’acusació de resistir-se a l’autoritat. A l’autoritat, quatre policies, que li exigien que deixàs de repicar atuells a l’andana, per protestar.

Crec que no cal explicar que el maltractament de Rodalia no afecta l’àrea metropolitana de València i prou; ni que el menysteniment cap als usuaris, cap als consumidors, no és un tret tampoc exclusiu d’aquesta empresa. Però precisament per això aquells fets, i la reflexió que se’n deriva, em sembla que són importants per a entendre millor la naturalesa vera d’aquest estat en què, provisionalment, vivim i la seua manera d’actuar i de fer.

Recordant què va passar, Sena diu –i és impossible de dir-ho millor– que l’ús de l’autoritat va ser i és un recurs, una tapadora, per a evitar de plantar cara a la ineficàcia. I efectivament és així i efectivament aquesta és una de les grans diferències que hi ha entre l’estat espanyol i els altres estats europeus.

Un any després, els trens continuen funcionant malament. Un any després, ni RENFE ni la delegació del govern espanyol a València no han donat cap explicació als usuaris, a uns usuaris que fan servir aquest mitjà de transport públic per necessitat i amb la voluntat d’acudir a una feina on tenen una hora fixa d’entrada. No hi ha cap notícia que la protesta, no d’aquesta dona sinó de tota la gent que s’hi va afegir, haja estat ni tan sols estudiada, ni tan sols havent arribat al parlament espanyol. Però, això sí, en plena pandèmia i quan ens deien que els jutjats només atendrien els casos d’urgència, resulta que sí que es pot multar una dona que simplement va denunciar el mal que li causava un servei públic ineficaç. I la paradoxa és tan gran que en la mateixa resolució judicial, quan es relaten els fets, s’evidencia sense cap discussió possible que RENFE incomplia els seus horaris oficials sistemàticament. Però, ves per on, el delegat del govern espanyol, que no deu tenir temps per a exigir a RENFE el respecte degut envers els consumidors –i ho dic suaument i neutra–, sí que troba temps per a signar una denúncia contra una simple ciutadana. Per a denunciar-la amb la llei mordassa a la mà, aquella que el cap del seu partit, Pedro Sánchez, va anunciar el 22 de juliol del 2019 que derogaria immediatament.

Fa temps que m’interessa molt la peculiar manera de funcionar del capitalisme espanyol. La teoria política diu que els estats tenen la funció d’equilibrar les desigualtats per a crear un clima d’estabilitat social. Però Espanya és, també en això, un estat ben peculiar. Perquè és un estat privatitzat al servei d’una elit econòmica, que coopta estratègicament bona part dels polítics mitjançant el sistema de portes giratòries. I així tanca el cercle. I per això els seus aparells, judicials o militars o policíacs o burocràtics, tenen actuacions que serien insòlites en qualsevol altre lloc però que s’entenen perquè responen a aquesta excepcionalitat. Tant hi fa que parlem de RENFE com d’Ibèria, d’ENDESA, del holding de Florentino, de la Caixa o del càrtel que formen Telecinco i Antena 3. Al final el mecanisme sempre és el mateix. Engreixar des del poder empreses dirigides i coordinades fins a convertir-les en sistèmiques. I fer servir el BOE per a assegurar el negoci a aquestes empreses fins a uns extrems incompatibles amb les normes tradicionals del capitalisme. I, com a darrer recurs, si cal, defensar-les de la ciutadania amb tots els instruments de l’estat. La persecució a l’ANC pel seu projecte d’agrupar consumidors que trien allò que volen a l’hora de fer compres, més enllà de la qüestió nacional, té a veure amb això també. Per exemple. O el desplegament de militars per a “combatre” la pandèmia i l’entronització de la força pública.

És per aquesta raó que en el nostre cas canvi de règim i canvi de vida són, seran, conseqüències indestriables. I és també per aquestes raons que només es pot assegurar el canvi de règim amb el canvi d’estat. Perquè altrament ells, amb l’al·licient de les portes giratòries, sempre regeneren la rapinya, maximitzant els beneficis extractius d’uns pocs i si cal mantenint l’obediència amb els uniformats i les multes. Com hem vist, novament, a València.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Àngels Fortuny
Àngels Fortuny
25.01.2021  ·  22:15

Quin fàstic de país ! Nosaltres volem marxar però … que passa a Ñ ? No hi ha ningú que n’estigui fart de tot això ?

JAUME GUIU
JAUME GUIU
25.01.2021  ·  22:23

O calles o t’adobaré de veritat, democràcia “made in spain”

Josep Usó
Josep Usó
25.01.2021  ·  22:24

Els “serveis” de qualsevol mena que ofereix aquell estat que s’anomena Espanya només ho semblen. Hi ha trens, que arriben tard i que tenen fama d’això a tot el món. Es dóna electricitat amb talls injustificables, gas,… i tot a preus astronòmics i sense competència. I des de sempre. Espanya és això. Per això no hi ha cap més remei que anar-se’n. La resta de possibilitats són per a fer riure si no fora cas de plorar.

Jordi Porta
Jordi Porta
25.01.2021  ·  22:27

Estic sempre d’acord amb els vostres articles ,ja sabem que tenim mol difícil de lluitar contra el règim judicial i policial dels polítics espanyols, com que tenim que ser molt prudents, seria bo que sabéssim treballar amb molta cura però sense defallir i a les pròximes eleccions donar el nostre vot masivament al independentisme, si traiem majoria, tenint com tenen ara totes les seves forces lluitan a catalunya, seria el gran moment que ens fa falta, tan per la lluita dels presos com per la del pais,els temps dels tribunals tornarien a jugar a favor nostre

Carles Serra
Carles Serra
25.01.2021  ·  22:33

Estimat Vicent, a calgut arribar fins aquí per saber lo que descrius perfectament; que aquesta espaÑa franquiste i corrupte han participat tant la dreta com ka mal enumerada esquerra ; han calgut passar tants anys per veure-ho clar? tant cesc hem sigut durant tants anys? i encara hi han partits com ER, que això que descrius no ho veuen? es tant cert això que no hi ha pitjor sec, que aquell que no ho vol veure, em refereixo els seus votants, no el que viuen del partit S.A.
Quan anys fa Vicent, que eno Pla va dir : lo més semblant a la dreta espanyola, és l’esquerra Espanyola; Ja que dir del pobra Xirinacs, fins a fastijagar-se denunciant aquesta realitat que dius i comprovar com una part de la nostra societat, ja no dic la espaÑola, doncs amb aquesta no hi ha res a fer, seguirà li rafotia

Gerber van
Gerber van
25.01.2021  ·  22:46

En Italia la mafia aprofita d’agafar el poder on l’estat s’en retira. En Espanya la mafia està instalada en les institucions del govern.

Josep m Uribe-echevarria
Josep m Uribe-echevarria
25.01.2021  ·  22:57

Un partit català,que’s declara independentista,apuntala el govern espanyol,responsable de tots aquets incompliments,i aixo el converteix en co-responsable.Recordem aixo el dia 14 de Febrer.

Umberto Ciotti
Umberto Ciotti
25.01.2021  ·  23:10

Yo pienso que la ineficacia es cosecuencia del autoritarismo y del fascismo de un regimen.

Hay que aprender a mirar la realidad en modo nuevo, fuera de esquemas obsoletos y fuera del conformismo que solo puede falsificar el efectivo conocimiento de la realidad.

Autoritarismo es lo que busca el poder con los medios de la “destrucción”… “destruccion” que no es solo fisica y materiales sino por la mayor parte destrucción de valores, de la supremacia de la verdad y la hegemonia de la mentira, del engaño de la trampa, destrucción de valores morales, de inteligencia, de empatia… Todo esto es legitimo llamar fascismo… Asi que para conseguir el poder a toda costa se llega a haber unos incompetentes, una gente mezquina sin ideales, sin objetivos para conseguir.

En este sentido España es un pais fascista, donde el lugar de la autentica inteligencia, la valoracion de la integridad de conciencia ha degradacion, sectarismo, miseria fisica y mental.

Segun esta eficiente definicion de fascismo sale enseguida en evidencia que también Catalunya es contaminada en modo inquietante por el fascismo como degradacion intelectual y moral.

Si a las próximas elecciones ganará en Catalunya el unionismo de España será solo porque la contaminacion de la suciedad mental caracteristica del fascismo es a nivel inquietante… Será porque ER, que ha elegido esta suciedad mental para conquistar el poder a toda costra humillando toda inteligencia y valor moral, no es para nada un partido de izquierda sino que un muy decepcionante partido fascista… Uno mas de todos los que hay en España

Si a las proximas eleciones ganará el unionismo a causa de la miseria mental de los dirigentes de ER se habrá producido un desastre que no será facil para nada remediar.

Sera la señal evidente de la victoria en Catalunya de toda aquella suciedad mental, degradacion moral que tanto caracteriza la España fascista y franquista.

Carles Viñals
Carles Viñals
25.01.2021  ·  23:31

Que el Sr. Partal em perdoni per no comentar sobre l’editorial, i els comennaristes per l’extensió d’un missatge que els vull transmetre sota el títol:

CRIDA ALS INDEPENDENTISTES.

Del 2010 al 2020, de la Via Catalana, la gran V Diagonal-Gran Via, la Meridiana plena a vessar i la glòria de l’1-O, passant per la decepció del 10-O, la vergonya del 27-O, l’exili de mig Govern i presó de l’altre mig, tres anys de misèria, repressió i “Govern efectiu”, ens trobem al caire d’un abisme on mai no pensàvem poder arribar. Ens hi han dut l’engany i els interessos d’alguns, la covardia d’uns altres i també, cal admetre-ho, haver-nos volgut creure que podíem assolir la llibertat a preu de ganga.

Espanya ens planteja ara un nou repte. Ens imposa, en condicions de risc, unes eleccions que espera guanyar amb el llançament d’un candidat estrella, la mobilització de l’espanyolisme a Catalunya i la divisió de l’independentisme institucional, que interpreta com afebliment de l’anhel de llibertat del nostre poble. L’amenaça és seriosa i el xantatge ben clar: “Si no voteu per por al Covid, governarem a casa vostra; si voleu votar, arrisqueu la vida.”

Catalans: Només hi podem donar una resposta: Acceptem el repte. Malgrat la ràbia, el cansament i el Covid, VOTEM !!!

VOTEM perquè, ara sí, “Si nosaltres no hi anem, ells vindran” I vindran per quedar-s’hi.

VOTEM, perquè no fer-ho és obrir les portes a l’enemic.

VOTEM, perquè per inútil i buida que ens sembli ara mateix la Generalitat, és per a ells un trofeu valuós a conquerir. Si no el consideréssin important, no maldarien per empoderar-se’n.

VOTEM, perquè els ho devem als qui lluitaren al nostre costat, i ja no hi són amb nosaltres.

VOTEU, malgrat el Covid vosaltres, homes i dones vells que plantareu cara a la bestialitat un 1 d’octubre gloriós i que ja heu fet la vostra vida. No marxeu sense haver llegat als vostres néts la possibilitat de viure la llibertat per la que heu lluitat i no heu arribat a veure. No els ho negueu, tractant d’esgarrapar-li uns dies més a una mort inel.ludible i propera. Si el vell que us escriu pogués votar ho faría, ni que hagués d’arrossegar-se fins l’urna.

VOTEU, malgrat el Covid vosaltres, homes i dones joves amb esperança de vida, perquè més que els anys viscuts, compta la plenitud amb que els vivim, i no hi ha plenitud sense llibertat. No renuncieu a una vida digna de ser viscuda, a canvi d’una de miserable que ja coneixeu, tant se val si llarga o curta, sense joia ni esperança.

VOTEU, malgrat el Covid tots aquells que pogueu fer-ho, perquè aquesta serà la mesura de l’autenticitat de les vostres conviccions. Perquè ningú no pugui dir en el futur que la determinació dels qui volíen sacrificar-vos a la unitat d’Espanya fou més ferma que la que demostrareu per espolsar-vos el jou de la tiranía i assolir la llibertat.

Caleu-vos la mascareta, dipositeu el vostre vot i barreu el pas als Junts pel NO.

Voteu pel MHP Carles Puigdemont; un home sincer que potser s’equivocà fa tres anys, però que és l’únic que ho ha reconegut i se’n penedeix. Voteu-lo, perquè mai no ha abaixat la bandera de la lluita per la nostra llibertat. Perquè ha derrotat Espanya des de l’exili, en els tribunals. Perquè ha esdevingut la bèstia negra, l’enemic nº 1 dels nostres enemics, els de fora i els de dins.

A les urnes, catalans, que ens han declarat la guerra.

Carles Viñals. Alacant, 25 de gener del 2021.

Jaume Riu
Jaume Riu
25.01.2021  ·  23:32

Encara no tenia divuit anys i ja vaig descobrir un mètode excepcional per entendre l’autoritat. Consisteix a observar en quin bàndol es mou l’autoritat perquè és un servei inventat per resoldre les necessitats i satisfer les expectatives de la població. Si no serveix per això no és autoritat, és una altra cosa que té molts noms, no gens agradables.
Per exemple, els cossos i les forces de seguretat, com la policia i l”exèrcit, són una autoritat quan estan en el bàndol de la població, i no a l’inrevés.
Durant més de cinquanta anys he acumulat experiències de frau entre les autoritats oficials i, en els darrers anys, l’ autoritat l’han degradat de forma escandalosa, impossible d’explicar a la UE i en el segle XXI.

Jordi Amat
Jordi Amat
25.01.2021  ·  23:48

Cal solidaritat amb l’Amparo Sena. Es difícil però posible. Afegint també els retars i els accidents que pasen a tots els Països de parla catalana. A la línia de Manresa amb mort inclosa el febrer farà 2 anys, o a Mataró 3 cops en 10 anys el tren s’estimbat contra els paraxocs de l’estació amb ferits. A Manresa espontàniament els usuaris van volver fer boicot pujant al tren sense pagar; els mossos ho van impedir.

JOAN RAMON GOMÀ
JOAN RAMON GOMÀ
26.01.2021  ·  00:30

En part em fa molta enveja Espanya.

No śe com, però ha aconseguit que partits suposadament d’esquerres com els comuns i organitzacions suposadament defensores dels interessos dels treballadors com els sindicats, posin per davant dels seus interessos els de les castes extractives espanyoles i defensin a ultrança el domini d’Espanya (és a dir de les castes esxtractives espanyoles) damunt de Catalunya.

Els catalans no necessitem que els espanyols que viuen a Catalunya traeixin el seu país. En tindriem prou amb que defensessin els seus interessos. Als espanyols que viuen a Catalunya els interessa que Catalunya sigui un país independent i lliure. És el millor per a ells i és el millor per a Espanya.

Però no hi ha manera. Hi ha centenars de milers d’espanyols de vieun a Catalunya que prefereixen defensar els interessos de les castes extractives espanyoles abans que els seus propis interessos, abans que els interessos d’Espanya i abans que els iteressos de Catalunya. Espanya i les seves castes extractives aconsegueixen fer fans a l’extrem del fanatisme.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
26.01.2021  ·  00:39

Fa uns editorial arrere recolzaves la teua argumentació amb el testimoni de Robert Saviano.

A Itàlia, la màfia i la camorra ocupen els intersticis que deixa l’estat modern esdevingut després de Giuseppe Garibaldi i uns quants com ell i gent de gran calibre com G. Verdi, que volien una unitat política encara més falsa que la pròpia França o España. Una èlite d’intel·lectuals i de revolucionaris perquè creien que era el millor en aquell moment per a totes les societats que “encorretja” eixa fal·làcia que són els estats decimonònics, dits “moderns” en la historiografia d’arrel jacobina. A la bota itàlica va haver una mena de revolució i catarsi compartida en expulsar l’imperi austro-hongarès (recordeu l’estrena del Nabucco a l’Scala milanesa) i d’altres episodis com les anteriors invasions napoleòniques mig entrellucades per Stendal). Amb el pas de les dècades eixos poders han anat inserint-se en el teixit polític al punt de fer un aliatge homogeni en la figura d’en Giulio Andreotti. Conformant i reblant el clau amb l’afer Aldo Moro i Le Brigate Rosse. Des de llavors l’estat italià ha deixat de fer la seua funció fundacional i eina al servei col·lectiu. Només uns personatges grotescos han anat desfilant per la presidència que repeteix la consabuda “piràmide de poder”.

La diferència fonamental amb l’estat español és que la base intel·lectual era “il·lustrada” de col·laboracionistes com Maians, Finestres, Balmes, etc. amb un pensament que podríem qualificar de “neoclàssic”. Però els vertaders “IDEÒLEGS” foren els “espadones”, uns militars retirats que el poder monàrquic anava distribuïnt entre les colònies sota la corona de Castella.
Al País Valencià van anar enviant-nos a glopades enormes per a “dominar el territori” amb “lisonjas”, poder i enriquiments il·legals mitjançant les famoses “Desamortitzacions de Mendizábal”.

Com qui envia a Sudàfrica i Namíbia els “Bóers”. Pera ixò el segle XIX ha estat sempre tan refotudament mal d’explicar.

De fet, avui mateix, tots els súbdits actuals del Països Catalans d’ençà el Pirineu, som encara “súbdits” de Castella.
Els decrets de Las Nuevas Plantas de Felip d’Anjou continuen vigents. Recordeu que Paco Camps i Joan-Ignasi Pla, a instàncies dels juristes valencians com Vicent Franch, Enric Solà, Martínez Sospedra, etc. intentaren anul·lar “la valenciana” mitjançant el Dret Foral Valencià, i fou portada al TC pel psoE de Jose-Luis Rodríguez on va quedar neutralitzat l’intent.

Ens trobem amb una “màfia originària” eixida des de la pròpia corona de Madrid i institucions-comparsa que dispersa per totes les colònies aquesta mena de “famiglie” en territoris insurrectes. Que, alhora, els fan d’enllanç amb la metròpoli colonial com si foren una mena de “Mussols grisos”

https://ca.wikipedia.org/wiki/Mussol_Gris

És a dir, a l’estat español la màfia fou capdavantera i anterior en la colonització abans de que consolidaren un “estat modern” decimonònic.
Una altra és que el De la Penya (que tant ha agradat a la família d’en Jordi Pujol, Francesc Cabana i Nèstor Lujan, etc els hi feia patxoca) i l’Antoni de Bofarull, etc. els col·laboracionistes, així com els bascos d’aquesta corda que continua vigent en el sector españolista del PNV.

Elements com el diputat Borrull que lluitava per “afaiçonar” españa en una rèplica de la Corona d’Aragó van ésser tan arraconats com ens ha explicat els historiadors Manuel Ardit i Ricard Blasco, tant pels col·laboracionistes principatins catalans com els colonitzadors de Madrid de l’estil d’Antonio Alcalá Galiano.

https://blocs.mesvilaweb.cat/josep_blesa/davinguda-de-loest-a-avgda-disabel-clara-simo-monllor/

Fenomen que es repeteix a cada “nova ocupació” que ens fan des d’aleshores ençà.

Per tant, la “màfia actual española” estesa dintre dels consells d’administració de les empreses estatals és un fenomen que mai ha deixat d’estar ací. El que passava abans és que no hi havia tanta informació circulant com avui en dia. Abans ho sabien quatre investigadors de temes inconnexos però que no arribaven a capir l’embalum real del fet. Tocaven allà un ullal, una trompa ací, una peungla més dellà sense endevinar de que era un elefant.

Perquè España i el seu estat va ésser creat, precisament, per a donar cobertura legal a eixa màfia i els col·laboracionistes colonitzats que els fan de corretges de transmissió com a cacics dinovescos.

El segle XIX valencià està ple d’Amparos Sena, però veieu com intenten acoquinar-la o amagar-la com si li’n faltara un bull. I no, no és una excèntrica sinó una persona que toca dempeus a terra i sap exigir els seus drets de ciutadana encara q l’estat ens tinga per súbdits colonitzats. Per això envia el policia i el “delegat del Gobierno”, com a bon “espadón actual” obeix allò que els diuen Il Capo di Capi des de Màdrix.

Colla d’historiadors de Les Drassanes, etc…feu una revisió de l’erudit Marc-Antoni Orellana i Mojolí, i en veureu que és un historiador “desplaçat” i “colgat” 10 pams sota terra amb l’excusa de ser poc “global” i massa “localista” perquè era un independentista de València ciutat en ple segle XVIII, quan encara la ferida d’Almansa era tendra i encara rajava sang.

https://ca.wikipedia.org/wiki/Marc_Antoni_Orellana_i_Mojol%C3%AD

Avui Amparo Sena fa aquesta denúncia i avui corre com la pólvora. Perquè ha ficat el dit dins de la nafra que encara ens provoca españa amb una protesta mínima perquè que mostra qui és el mostre que tenim al davant.

Josep Blesa (València)

PS: sent la nosa que puga produir a les ànimes “ràpides i concises” per llargària, però algú ho ha de dir i fer entendre el perquè de tot plegat.

Josep Gualló
Josep Gualló
26.01.2021  ·  00:57

LA CORRUPCIÓ DE L’ESTAT EM MOU A FORAGITAR-LO DE CASA

Hem arribat a un punt que és propi de bojos ser reformista. La única cosa sensata per la que podem lluitar és per a la independència. I ja s’ho faran.

“Companys si estimeu les primaveres lliures amb valtros vull anar que per poder-les viure jo me ne fet soldat”.

“I abans de ser un esclau enterreu-me sota el fang”. No podem lluitar amb armes, perquè la derrota seria segura.

Si lluitem amb ungles i dents, morirem molts. Si per cada mort s’incorporen uns quants més a la lluita, i no ens rendim mai, segur que vencerem.

No en dubteu, és millor morir lluitant que de gana com un esclau apallissat.

Per començar, tots els partidaris de la independència hem d’anar a votar per JUNTSxCat presencialment el dia 14. Complint les mormes de seguretat, però sense por del coronavirus. Necessitem més la majoria absoluta que la vida.

Joaquim Campanyà
Joaquim Campanyà
26.01.2021  ·  00:57

I el contrapoder del poble no hi és ni s’el espera. L’origen de les portes giratòries comença amb el capitalisme Ñ apoderant-se dels patits, que amb llistes tancades i circumscripcions gegantines es fan els amos del Parlamen, Govern I Poder Judicial. I això s’ha de pagar!

Joan López
Joan López
26.01.2021  ·  06:52

Una naciò antiga, pero nova,petita pero molt grand,això es Catalunya I això pot arrivar a ser als Paisos Catalans,un idioma ens uneix I molta gent ho parla o a perder la por a fer-ho. Sense idioma no arrivaren en lloc,valencià,mallorqui,català, I poc a poc va pujant,a la catalunya nord tambè, so Catalunya esdevinguè una naciò els altres vindran despres,JUNTS tindrem mes força. Al 14F tenim que “petar “les urnas de vots independentistes,hem de assolir majorìa absoluta I axecar la declaraciò de la repùblica Catalana. Ara es el moment,de treure d’amunt al estat represiu franquista. El 14F “no et quedis a casa”.

josep soler
josep soler
26.01.2021  ·  07:01

La llei mordassa existeix encara perquè és mentida que el Gobierno PSOEPodemosComuns + ERC sigui d’esquerres.
Mentre en continuem anomenant-los d’esquerres per l’únic fet que ells ho diuen i els periodistes mediocres ho repeteixen, ens faran de tap a una autèntica esquerra de contrapoder.
La progressia burocràtica i burgesa que cobra entre 50.000 i 150.000€ per any és això, neoburgesia.

Josep Salart
Josep Salart
26.01.2021  ·  07:20

Ho faré, senyor Viñals.
Pensar que ERC em vol fer més mal que ells. Els veig les cares cada nit.

Blanca Anguera
Blanca Anguera
26.01.2021  ·  08:23

Sr. Viñals, votarem!!!

Pep Agulló
Pep Agulló
26.01.2021  ·  08:45

L’EFICÀCIA…DE LA MORDASSA

La teoria política que diu que els estats tenen la funció d’equilibrar les desigualtats per a crear un clima d’estabilitat social avui ja està caducada.

El neocapitalisme aposta fort pels interessos de l’oligarquia, i l'”estabilitat de la població” ho deixa en mans de la repressió (la llei mordassa) i l’abandó de qualsevol política d’equitat social. El neodarwinisme social és el que impera. Busca’t la vida…

En aquesta tessitura, el règim neofranquista, els seus apartats judicials, militars, policíacs o burocràtics, estan organitzats només per a la repressió i per a la corrupció tal com s’explica amb les portes giratòries dels polítics i dels executius de les empreses de l’Ibex 35.

L’eficàcia l’hem de mesurar en relació amb aquestes competències antidemocràtiques, perquè en el terreny públic els importa ben poc el benestar de la ciutadania. La gestió de la pandèmia els ha despullat…

La ineficàcia i la incompetència és part de l’ADN espanyol que es converteix en aquesta normalitat del “nacionalisme banal”, l’espanyol, és clar.

PS. la ineficàcia es tapa amb l’ús abusiu de l’autoritat (autoritarisme), no pas amb l’autoritat com diu el títol.

ramon Feixas
ramon Feixas
26.01.2021  ·  09:23

El penúltim paràgraf de l’editorial toca nucli vitel·lí del problema que pateix la societat súbdita de la corona borbònica amb afectacions de diversa mena depenent d ela zona. Molt ben assenyalat. Això però seria enganyar-nos que així com la cultura franquista imperial que o porta a aquesta desídia quan qualitat social, queda clara, cal tenir en compte que la praxis del capitalisme funciona just al contrari de l’equilibri sigui a on sigui, i sigui quina sigui la manera en que es concreta l’afecció. Si no fos així el capitalisme a Espanya no podria aplicar-se d’una manera tan anti-humana i corrupta. Els catalans que pensaven que el capitalisme a Europa era coherent al progrés humà el 2017 es va obrir una finestra on es podia comprovar quins vents hi manxen. A més els líders europeus son fills culturals de la cultura ianqui que ha quedat prou retratada amb l’esperpent Trump, per si encara algú no s’ha adonat de la missió de l’adoctrinament de Hollywood. Tot fet i situació té infinitat de causes. En aquest cas i que crec que cal citar, és que la cultura convergent, que de ideologia capitalista (de la que practiquen els poders) no n’hi pas faltat mai. El seu patriarca es manifestava com anti-independentista. No és difícil d’entendre. és difícil d’entendre que els que volen preservar aquells trets culturals de tècniques com: “T’acuso de ser continuació de Convergència i així no em podràs acusar mi ja que els que hem estat convergents som susceptibles de que algú ens noti algun tic associable”
Quan plou l’aigua que mulla va de dalt a baix i en temes lideristes sol ser orina. En una praxis democràtica autèntica, que s’ha demostrat impossible al capitalisme. Les urnes exercirien de condensació, els electes de núvols i l’exercici de la funció pública la pluja. És una manera neta i natural pel cicle d’ordre social.
És cert que la degeneració de qui remena poder a Espanya és la que és. Però això no és un fet aïllat. És la situació d’un imperi que ha estat poderós, sanguinari, orgullós i destructor. Així com la figura Trump forma part de l’evolució de la cultura Hollywood que tant de sofriment i guerres porta a arreu, també els poders franquistes que gestionen el poder a Espanya són el fruit d’una evolució.
Que els polítics independentistes hi són per fer un servei, al contrari del que és corrent al medi, costa de qualificar l’actitud de qui ho nega si no és per ajudar als perseguidors. La dita és que el món és complert.
Què hi pot dir un palestí?

Francisco Sánchez
Francisco Sánchez
26.01.2021  ·  09:49

SÍ, SR. VIÑALS! HO FAREM! VOTAREM I GUANYAREM!

PERE SIO
PERE SIO
26.01.2021  ·  10:11

Totes les dictadures tenen la repressió, les lleis fetes a mida, els poders de l’Estat (militars, judicatura, policia, grans empreses de l’Ìbex-35, mitjans de comunicació pagats, alt funcionariat), perfectament coordinats i engreixats com a eines per a exercir el que en diuen autoritat. Que és la forma d’imposar, a la submisa i anestesiada ciutadania, la seva ideologia i les normes de comportament que els convenen a cada moment.
I la dictadura espanyola no és cap excepció a aquesta regla. Els quaranta anys de franquisme i els seus tics, encara estan avui vigents en moltes actituds i normes de conducta.
El PSOE a la Transició no només va acceptar la continuïtat d’aquestes regles de joc, sinó que ha treballat com el que més, per perpetuar-les i enfortir-les en tots els seus àmbits. Això sí ben disfressats de socialistes, de progressistes i d’esquerres.
I ara no ens ha de sorprendre que la titella de torn, Pedro Sánchez, moguda pels fils d’aquests poders de l’Estat a l’ombra, segueixi fil a randa aquestes directrius. És normal que no derogui la llei mordassa, defensi la monarquia, impedeixi investigar les corrupcions, continuï la repressió o intenti aniquilar com sigui les dissidències.
Mentre hi hagin curts de gambals com els dirigents d’ERC, que ens volen fer creure que seran capaços de dialogar, reformar i reconvertir aquesta dictadura que és Espanya, Catalunya seguirá sent, durant molts anys, una Nació ignorada, espoliada, reprimida i sotmesa.

Aleix Gaus
Aleix Gaus
26.01.2021  ·  10:24

Sincerament jo crec que ja un abus de poder i ara ja passa de taca d´oli.
En un pais de una democrácia autentica crec que aixo no passaria, per tant tenim molts motius per desconectar de la marca ñ

Josep Múria
Josep Múria
26.01.2021  ·  10:49

Boicot a Vueling!
Els que viatgem sovint en avió ja sabem quina companyia aèria no hem de triar… Mireu la notícia més avall sobre Vueling i el justificant PCR.

enric llopis
enric llopis
26.01.2021  ·  11:39

Menys paraules i més fets, l’Amparo Sena un exemple a seguir

Francesc Fortian
Francesc Fortian
26.01.2021  ·  12:03

Lo que queda clar es que lo que més els hi fa por, son les protestes socials, com a totes les dictadures.
Bueno, pues a fomentar-las.
Portar una bossa o muxila amb un estri de cuina i posar-se a fer xivarri quan hi hagin retards o qualsevol altre incidència imputable al mal funcionament, fera més efecte que interposar una reclamació que se la passen per el forro.
Les cacerolades nocturnes o les cacerolades per rebre a polítics i altres autoritats fan molt més mal que un enfrontament verbal que queda ràpidament sufocat.
Així que siguin massives, el ressò a tot el món serà evident i molt profitós per el nostre futur.
Un poble que no es deixa dominar, es un poble viu.

Lluïsa Miret
Lluïsa Miret
26.01.2021  ·  12:06

Molt ben fet Amparo Sena, si no diem mai res, donen per fet que ja ens està bé …. i no ens en està!

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
26.01.2021  ·  13:17

“Durant molt de temps, tota la tardor del 2019 i el gener de 2020, Amparo Sena va protestar sola a l’andana o al vestíbul de l’estació. ……. Els seus companys de viatge, que probablement també farien tard a la feina, i també maleïen Renfe, l’observaven. En silenci…..
….Una de les coses que em van resultar més tristes és que els usuaris em miraven amb indiferència. Vaig ser l’única durant molts mesos.
El 24 de gener de 2020, un jove usuari del tren es va afegir a la protesta….”

Jo crec que aquest fragment de l’article del costat ens hauria de fer caure la cara de vergonya…. Es el retrat de la societat catalana. Estem molt emprenyats però no fem res. Esperem que ho faci algú per nosaltres i llavors, si algú ho fa, el deixem sol i…. aplaudim.

Totes les rodalies dels Paisos Catalans haurien d’estar plenes de gent picant cassoles en solidaritat amb l’Amparo. No només avui…durant mesos!!!, com va fer ella. Dia rere dia.

Per això, hi haurá tanta gent que votará ERC. Ens coneixen. Maleits siguen. I per això continuarem a queixar-nos sense fer mai res per la independencia.

Sr. Viñals, jo votaré com vostè i amb la mateixa passió. Però el meu vot anirà dins una urna del Consulado Español de Milà i no tinc cap seguretat que arribi a Catalunya.

Tot és tant feixuc!

Núria Nadal
Núria Nadal
26.01.2021  ·  13:55

Sí,jo votaré sr.Vinyals(Viñals).
Tinc 72 anys i també he passat per situaciòns semblans a la Sra. Amparo.
Sempre he escoltar,i llegit,grans discursos però,com la Sra. Amparo,a l’hora de la veritat he estat sola.
No sé què més ens han de fer perque reaccionem.

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
26.01.2021  ·  15:18

L’autoritat és molt eficaç protegint les famílies addictes al règim hispànic de classe extractiva.
A mateix temps, l’autoritat, és la primera en fomentar i crear la ineficàcia estructural espanyola.

Maria Cinta Comet
Maria Cinta Comet
26.01.2021  ·  15:50

Bona tarda! Sr. Partal gràcies.
Ñ no canviarà mai, però el seu tarannà repressor i de fer pagar sempre a l’altre la culpa de l’afer a qualsevol indret i per a tot tipus de fet, CANSA, empipa, toca…..
Si ens hi revoltéssim tots arreu, haurien de canviar, oi?
Doncs, ja sabem què cal fer.
A més de MARXAR, que hauríem de dir-ne: *que marxin ells,* ja que Catalunya és la nostra terra.

Roser Caminals
Roser Caminals
26.01.2021  ·  16:34

Sr. Viñals, seria bo que escampés la seva crida al vot a les xarxes socials.
Als EUA hem votat massivament en plena pandèmia. Telemàticament uns i presencial altres, respectant el distanciament. No parlo del vot per correu perquè a Espanya no és de fiar. Aquí tenim uns 450,000 infectats, però no es traça cap onada a les votacions del novembre. És recomanable dur mascaretes dobles i ulleres o protecció als ulls.
Contrariament al que pensen alguns, aquestes eleccions són decisives. No pel que pugui fer el nou govern (si la Laura Borrás és presidenta, la inhabilitaran) sinó perquè si l’abstenció puja i/o l’independentisme perd, l’enterraran sota una muntanya de repressió i oblit internacional.

Rosa Gispert
Rosa Gispert
26.01.2021  ·  16:46

Té tota la raó M. Àngels Fita. Malauradament als espanyols i a la majoria de catalans ja els està bé la corrupció sistèmica de l’estat espanyol. Molts s’han acostumat a viure de la rifeta del “estado de las autonomias” i han comprat el discurs de la “democràcia plena”.
Els nostres fills (els que no hagin emigrat) patiran les conseqüències d’aquest estat corrupte i de la nostra incapacitat per reaccionar.

Oscar Bernades
Oscar Bernades
26.01.2021  ·  17:44

Bona observació, l’autoritarisme com a engany de la incompetència, de la corrupció, de l’avidesa i de tots els vicis polítics possibles del governant per beneficiar-se particularment de la cosa pública…quina millor forma hi ha?

ASERET ALMAR
ASERET ALMAR
26.01.2021  ·  17:57

El capitalisme espanyol mereix un estudi per desemmascarar-lo De fet no és liberalisme, simplement és l’apropiació de recursos per part d’una elit extractiva com dius.

Jordi Torres
Jordi Torres
26.01.2021  ·  18:21

Fastigós però previsible. En un sistema corrupte no s’ascendeix per mèrits, així que amb el pas del temps les cúpules acaben farcides d’ineptes i fatxendes. I per tapar-ho tot, violència institucional. #Marca Espanya

Jaume Bosch
Jaume Bosch
26.01.2021  ·  18:51

Ja ho deien Els Esquirols a una vella cançó
https://music.youtube.com/watch?v=Y63rn9n2DnI&feature=share

oriol avila
oriol avila
26.01.2021  ·  19:17

La VOTACIO el 14 F pot éssedr manipulada per els qui no tenen ni escrupuls ni vergonya, pero la votacio massiva del poble catalá als carrers i places d´ arreu de Catalunya, a les xarxes socials, als medis de comuncació, aquesta demostració democratica reivindicativa de la Republica de Catalunya, será FANTASTICA i potser DEFINITIVA !!!!

Anna Linares
Anna Linares
26.01.2021  ·  23:47

A Espanya hi ha poca gent conscient d’això i a Catalunya hi havia un moviment il·lusionant , però els polítics se l’han carregat, i ara hi ha molta frustació, desengany i ràbia, no tinc gens clar que tota aquesta gent vagi a votar, parlo amb independentistes I em diuen que volen passar de la política per ser més feliços ja que últimament només ens donan disgustos i mal estar!!

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes