L’Audiència espanyola rectifica la condemna contra un dels nois d’Altsasu

  • El tribunal admet un 'error' en la sentència i rebaixa la condemna a Iñaki Abad de tretze a deu anys de presó

VilaWeb

Redacció

20.06.2018 - 09:47

L’Audiència espanyola ha rebaixat de tretze a deu anys de presó la condemna que li va imposar a Iñaki Abad, un dels vuit acusats per suposadament haver agredit dos guàrdies civils a Altsasu. El tribunal, en una interlocutòria, admet que ‘per error’ el va condemnar a més anys dels que establia la sentència.

A l’argumentació de la sentència s’especificava que Abad era condemnat a dos anys de presó pels tres delictes de lesions que se li imputaven. Tanmateix, va ser condemnat a tres anys per cada un dels delictes. Ara, el tribunal, interpel·lat per la defensa d’Abad, ha publicat aquesta interlocutòria d’aclariment on rebaixa la condemna a deu anys.

De tots els condemnats pel cas Altsasu només Ainara Urkijo, a qui se li va imposar una pena de dos anys de presó, es troba en llibertat. Els altres sis són en presó preventiva mentre el Suprem no resol els seus recursos.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor