L’Associació d’Editors en Llengua Catalana ha impulsat a les xarxes socials la campanya #MésQueMaiCultura. En declaracions a l’ACN, la presidenta de l’associació, Montse Ayats, ha explicat que van decidir de promoure-la amb la voluntat de sensibilitzar la població i perquè no s’oblidi la importància de la cultura i, en el seu cas, dels llibres.

Ayats ha dit que la tensa situació política havia fet sortir de les rutines i havia fet canviar els hàbits. ‘És evident que el consum cultural ha baixat i creiem que era bo impulsar una campanya a les xarxes’, ha dit. Amb aquesta iniciativa, es pretén que la ciutadania consumeixi cultura.

Ayats ha destacat que en qualsevol país l’educació i la cultura són bàsics ‘en temps de conflictes o de no conflictes’. Així mateix, ha recordat que unes persones ben formades en el sentit cultural i educatiu tenien més possibilitats de tenir criteri propi i de defensar les idees. Tot i això, ha lamentat que s’hi dediquin pocs recursos. En aquest sentit, ha fet una crida a treballar per demostrar que amb més cultura i educació la situació aniria millor.

Aquests són alguns dels primers missatges que ha llançat l’associació.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]