Laporta revela que el Barça treballa en NFT i una criptomoneda

  • El president del club ha defensat que el club ha d'adaptar el seu producte a la generació Z

VilaWeb
Redacció
28.02.2022 - 21:04
Actualització: 28.02.2022 - 22:04

El president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha revelat en el marc del Mobile World Congress que el Barça treballa en la creació de la seva pròpia criptomoneda i un metavers, així com el llançament dels seus NFTs per ajudar a finançar-se. “No tenim una corporació ni un estat al darrere, així que estem forçats a ser imaginatius, valents i anar un pas per endavant”, ha explicat Laporta, qui ha defensat que el club ha d’adaptar el seu producte a la generació Z, preservant valors característics de l’entitat com “la solidaritat i la sostenibilitat”.

Precisament la sostenibilitat és un dels pilars que conformen el pla estratègic que el FC Barcelona ha preparat, que pretén assegurar la continuïtat del club de conformitat amb les regulacions i mitjançant el monitoratge de l’impacte ambiental de les activitats del Barça. “El FC Barcelona és passió i emoció i la tecnologia ens ajudarà a portar-ho al límit”, ha afegit Laporta en la seva conferència sobre la visió del futur del club, mostrant una voluntat de ser capdavanteres en innovació mentre afermen “el màxim nivell de futbol”.

El president ha posat l’accent en la necessitat de proporcionar un espai per interactuar amb l'”experiència Barça”, “implementant mesures inclusives i de diversitat per ser un punt de referència per a altres clubs”. “Per al Barcelona, aquest nou món ha de significar participació, democratització i comunicació”, ha afegit; per aquest motiu, el Barça vol “generar experiències emocionals” a través de la potenciació del camp digital, “seleccionant la millor oferta en temps de tokens, metavers i NFTs”.

La periodista Sasha Twining, qui ha moderat el col·loqui, ha recalcat que el FC Barcelona ara és també una empresa d’entreteniment, ja que la competició del club no només resideix en la rivalitat amb altres equips, sinó que es disputa amb gegants de l’audiovisual com Netflix, on són els espectadors els que decideixen què consumir. Laporta coincideix amb la categoria de “marca global” del Barça que assenyala Twining, però al seu torn apunta a l’ambició del club de “millorar el món”, a part de guanyar títols: “som admirats, però preferim ser estimats”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any