L’Alguer crea una assemblea de solidaritat amb Catalunya a favor del referèndum

  • Condemna l'actitud repressiva del govern espanyol i demana una 'solució política i democràtica del conflicte que permeti als catalans de decidir lliurement'

VilaWeb
24.09.2017 - 01:04
Actualització: 24.09.2017 - 12:55

Les mostres de solidaritat amb el dret de decidir de Catalunya i contra la repressió de les institucions espanyoles han arribat d’arreu del país. L’últim indret a sumar-s’hi ha estat l’Alguer, que ahir va constituir una assemblea solidària amb Catalunya en suport del ‘referèndum i d’un procés democràtic’.

En l’acte de constitució de l’assemblea, es va llegir un manifest de condemna a l’actitud repressiva del govern espanyol que demana una ‘solució política i democràtica del conflicte que permeti als catalans de decidir lliurement’. Vegeu el vídeo i algunes imatges, de Marco Mura, de l’acte de creació de l’assemblea.

En el manifest, l’assemblea, que compta amb la ‘màxima representativitat i unitat’ de l’Alguer, ha condemnat la detenció d’alts càrrecs del govern en el cop d’estat contra la Generalitat, fet que ha qualificat de ‘gravíssim’. També  ha condemnat l’entrada de membres de la Guàrdia Civil a mitjans de comunicació, la suspensió d’actes a favor del referèndum, la identificació, per part de la policia espanyola, d’activistes a favor del sí i el segrest de material electoral.

L’assemblea és oberta a tota la ciutadania, els partits polítics i les entitats de la ciutat, i té el suport del síndic, Mario Bruno  i també del conseller regional i ex-síndic Marco Tedde. El delegat del govern a l’Alguer, Joan-Elies Adell Pitarch, ha estat present en l’acte de constitució de l’assemblea.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor