L’Agència Tributària de Catalunya estrena seu i activa el pagament d’imposts telemàtic

  • Tributs de Catalunya triplicarà el nombre d’oficines a partir del 2 de maig

VilaWeb
ACN
03.04.2016 - 22:00
Actualització: 04.04.2016 - 00:14

Tots els impostos propis i cedits es podran pagar de manera telemàticament a l’Agència Tributària de Catalunya al llarg del 2016. De fet, tots els impostos propis de recent creació s’han d’autoliquidar en línia i la resta de tributs que gestiona la hisenda catalana es poden presentar i pagar telemàticament des de fa temps, amb algunes excepcions que desapareixeran aquest any. Per exemple, l’impost sobre el bingo, la taxa sobre les màquines recreatives i d’atzar a partir del juny i la taxa sobre les apostes a partir del poper trimestre. També es pot presentar telemàticament el gravamen de protecció civil, l’impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i l’impost sobre successions i donacions i sobre grans establiments. D’altra banda, l’ATC estrena seu al Passeig de la Zona Franca en un edifici preparat per acollir un creixement de la plantilla.

L’objectiu de l’Agència Tributària de Catalunya és accelerar el procés per avançar cap a una administració ‘més moderna, àgil i eficient’, segons explica l’organisme. Així, tots els impostos es podran liquidar telemàticament, també els de nova creació, excepte l’impost sobre producció d’energia elèctrica d’origen nuclear, que estarà operatiu el mes de novembre.

Des d’aquest any, l’ens confecciona un esborrany d’autoliquidació de l’impost sobre el bingo, com fa l’Agència Tributària amb l’IRPF. Així mateix, tots els pagaments de les liquidacions dictades per l’Agència Tributària de Catalunya com a conseqüència de procediments de comprovació, independentment de quin impost corresponguin, es poden fer telemàticament a través de l’oficina virtual, ja sigui amb targeta bancària o mitjançant aquest càrrec en compte.

Estalvi d’1,4 milions d’euros
D’altra banda, l’Agència Tributària de Catalunya estrena avui la seu central al Passeig de la Zona Franca, número 46, on es trasllada la delegació de Barcelona. L’immoble té capacitat suficient per acollir des dels 300 treballadors actuals fins als 600 que es preveu arribar en dos anys. L’edifici disposa de 10.928 metres quadrats sobre rasant, tot i que en una primera fase se n’ocuparan 8.779, pels quals es pagarà una renda d1′,2 milions d’euros a l’any, inferior a la que paga ara al carrer Fontanella. També s’estalviarà almenys un 11% en subministraments i serveis associats a l’edifici i s’aprofitarà millor l’espai.

La Generalitat va signar el contracte de lloguer de l’edifici T del Districte 38, situat al Passeig de la Zona Franca número 46, propietat de Bankia Pensiones SA, per un període de 20 anys.

El canvi d’ubicació de l’ATC a l’edifici T, i la renovació a la baixa del lloguer de les plantes superiors de l’edifici de Fontanella que es mantenen i la rescissió de contractes d’arrendament dels organismes de caire institucional que s’hi ubicaran, comportarà un estalvi total d’1.380.434,04 euros anuals en concepte de lloguers (sense comptabilitzar les possibles revisions de mercat). Aquesta xifra representa un 34,69% d’estalvi anual sobre el que s’hauria pagat si s’hagués mantingut la seu de l’agència a Fontanella i s’hagués hagut de llogar un o més edificis al centre per donar cabuda a l’expansió.

Triplicar les oficines en un mes
La Hisenda catalana triplicarà el seu nombre d’oficines a partir del 2 de maig, gràcies a l’acord de col·laboració ratificat pel vice-president del govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, i els presidents de les diputacions de Catalunya. Es tracta d’un nou pas endavant en la construcció d’una hisenda pròpia a través de la denominació de Tributs de Catalunya. Una de les principals novetats d’aquest acord és que a partir del 2 de maig, augmenten de 53 a 142 el nombre d’oficines de la finestreta única tributària. Així, els ciutadans disposaran de 89 noves oficines distribuïdes arreu del territori per poder realitzar gestions tributàries.

Tributs de Catalunya es va començar a gestar el 19 de setembre del 2012 amb la signatura d’un conveni marc entre l’Agència Tributària de Catalunya i les Diputacions de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona. L’objectiu era integrar la gestió dels tributs locals (que corresponen a les diputacions) i la dels tributs propis i cedits per l’Estat (que exerceix la Generalitat de Catalunya a través de l’ATC). Igualment, es volia desenvolupar la gestió tributària catalana amb major proximitat al ciutadà. El marc de col·laboració es va plasmar el 17 de setembre del 2013 i en aquell moment es van posar a disposició dels ciutadans un total de 53 oficines distribuïdes arreu del territori.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any