La UE renuncia al teletreball en les mesures contra la crisi energètica

  • La Comissió Europea proposa una coordinació entre els estats per a omplir les reserves de gas per evitar una escalada de preus

VilaWeb
22.04.2026 - 11:53
Actualització: 22.04.2026 - 13:32

La Comissió Europea ha presentat el llistat de mesures contra la crisi energètica en què no es menciona ni l’obligatorietat ni la recomanació de fer teletreball. Ara fa uns dies, la filtració d’un esborrany del llistat va aixecar molta polseguera.

Una de les propostes estrelles de la comissió és que hi hagi coordinació entre els socis de la UE per a evitar una escalada de preus arran de la guerra a l’Iran. En aquest sentit, la institució ha reivindicat que els preus actuals no “tenen res a veure” amb els del 2022 –a causa de la guerra d’Ucraïna–, principalment per les mesures aplicades des d’aleshores.

La vice-presidenta executiva per a la Transició Justa, Neta i Competitiva, Teresa Ribera, ha dit que el context geopolític actual és la prova necessària per a “despertar-se” i fer una transició cap a l’energia verda.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor