La Generalitat, primer govern d’Europa que utilitza l’aplicació Telegram per a difondre notícies de servei ciutadà

Fins ara ja es tenia un canal de missatgeria instantània al 012, que des del febrer de l’any passat ha atès set mil consultes

VilaWeb
ACN
15.05.2016 - 08:50
Actualització: 15.05.2016 - 10:50

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

La Generalitat ha obert un nou canal de comunicació a l’aplicació de missatgeria instantània per a dispositius digitals Telegram per a difondre notícies, continguts i informacions ‘d’alt valor de servei per a la ciutadania’ amb un llenguatge ‘planer i proper’, segons una nota. Es tracta de la primera institució pública que disposa d’aquest eina, tal com ja fan alguns mitjans de comunicació, partits polítics i empreses. Aquest canal s’afegeix al servei de consultes del 012 a través de missatgeria instantània que ja s’ofereix des del 2014. L’activitat s’emmarca en la voluntat d’oferir una administració capdavantera que fa efectius els principis de transparència, col·laboració i participació.

Els canals de Telegram permeten de trametre missatges a un nombre il·limitat de subscriptors i s’hi pot accedir cercant el nom del canal (gencat) o bé a través d’una adreça web (telegram.me/gencat). Posant aquesta adreça a un navegador s’obre automàticament el canal a Telegram i, un cop subscrits, els usuaris poden llegir l’historial de missatges complet.

Des del setembre del 2014 la Generalitat ja és a Telegram, on disposa d’un servei d’atenció ciutadana del 012 a través de missatges de text (telegram.me/gencat012), que es va anar ampliant progressivament a tots els temes relacionats amb la Generalitat. El servei d’atenció per Telegram és gratuït i funciona com a complement de l’atenció telefònica del 012.

Des del febrer de l’any passat s’han atès prop de set mil consultes que s’han respost ‘de manera immediata, des d’una font fiable i actualitzada en temps real’. Les peticions pregunten sobre l’estat de resolució d’expedients i més problemes de temes molt diversos que afecten els usuaris que les formulen, com ara informació de servei sobre els horaris i les línies de trens de rodalia, suport en el pagament de multes de trànsit, assessorament en la tramitació de cèdules d’habitabilitat, beques i pre-inscripcions escolars i universitàries, etc.

El febrer del 2016 Telegram tenia cent milions d’usuaris actius. L’eina permet xats bidireccionals, de persona a persona, grups de fins a cinc mil usuaris i canals unidireccionals, que serveixen per enviar missatges d’un emissor a molts receptors. Des d’un punt de vista tècnic es destaca per la seguretat en les comunicacions i per disposar d’una interfície de programació d’aplicacions oberta i un protocol lliure. També permet d’enviar fitxers de fins a 1,5 GB.

Finalment, una altra de les funcionalitats a tenir en compte són les plataformes de bots, aplicacions de tercers que s’executen dins de Telegram. Els usuaris poden interactuar amb aquests motors de cerca mitjançant l’enviament d’ordres i peticions en línia amb diferents comandaments.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies