La Generalitat convida a “perdre la por” al valencià amb una marca de moda, ‘influencers’ i un ‘bus de la llengua’

  • La Generalitat ha presentat este dimarts la campanya de promoció del valencià 'Sempre teua. La teua llengua', que el seu objectiu és que els valencianoparlants no es convertisquen en valencianocallants quan ixen de casa i que els qui utilitzen el castellà de forma habitual "perden la por a llançar-se a parlar" en la llengua de la Comunitat.

VilaWeb
Redacció
26.09.2017 - 15:54

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha presentat este dimarts la campanya de promoció del valencià ‘Sempre teua. La teua llengua’, que el seu objectiu és que els valencianoparlants no es convertisquen en valencianocallants quan ixen de casa i que els qui utilitzen el castellà de forma habitual “perden la por a llançar-se a parlar” en la llengua de la Comunitat.

Per a açò, el Consell va a emprar una nova marca de moda, que està sent promocionada per 28 ‘influencers’ en xarxes socials, i un ‘bus de la llengua’ que recorrerà els pobles de l’autonomia amb tallers per a xiquets i jóvens i informació de promoció lingüística.

Així ho han explicat este dimarts en el Palau dels Arts de València el conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, i el director general de Política Lingüística, Rubén Trenzano, durant la presentació d’esta iniciativa, que s’ha fet coincidir amb el Dia Europeu de les Llengües.

El conjunt de les accions programades tindran un cost aproximat de 2,3 milions d’euros i es desenvoluparan fins a la primavera de 2019.

Per a dissenyar ‘Sempre teua. La teua llengua’ s’han tingut en compte les conclusions que es deriven de l’última enquesta sobre ús del valencià realitzada per la Generalitat en 2015, de la qual es desprenia que el 85% dels ciutadans creuen que el valencià s’hauria d’usar igual o més que en l’actualitat. També es concloïa que l’ús d’esta llengua en les relacions de treball continua sent escàs, així com en les grans superfícies comercials i en les grans poblacions de la Comunitat.

“La campanya està dirigida a totes les valencianes i tots els valencians: tant els qui es comuniquen en la nostra llengua com els qui no la solen utilitzar. El valencià és de totes i tots, i la Generalitat ho acosta a tothom perquè la facen part de la seua vida, no solament a casa, sinó també en el carrer, en el treball, quan compren o quan queden per a menjar amb els amics”, ha explicat el conseller.

Marzà ha apuntat que es busca donar valor a la llengua “en la qual sentim, penem i volem” i “posar al valencià en el mateix nivell de les llengües que hui estan de celebració en tota Europa”. A més, el lema és ‘Sempre teua’ perquè “la llengua sempre estarà al teu costat”. “Les llengües serveixen per a acostar-nos, per a connectar-nos, per a abraçar-nos”, ha agregat Rubén Trenzano.

A este efecte, esta iniciativa del Govern valencià –que tindrà una continuïtat fins a primavera de 2019– “ix al carrer i parla a la gent” per mitjà de “frases suggeridores” a través de cartells a València, Alacant, Elx i Castelló i en les estacions de Rodalies de diverses localitats, així com per mitjà de missatges en premsa escrita i digital i de falques de ràdio.

“UNA NOVA MARCA VALENCIANA DE MODA”

‘Sempre teua’ va iniciar la seua marxa amb una “fase d’incògnita” que anunciava una nova mara valenciana de moda, en la promoció de la qual han participat 28 ‘influencers’ a través de xarxes socials –especialment, Instagram– i fins als propis membres del Consell vestint estes peces amb lemes com ‘Des de la primera paraula fins a l’última’, ‘Sé que visc en els teus pensaments’ o ‘Construiré mil ponts mil vegades’.

La implicació d’estos ‘influencers’ –de diferents comarques valencianes– ha permès “arribar a més perfils” als quals “normalment no arriba una campanya institucional”, segons ha indicat Marzà, que ha destacat que estos col·laboradors en la promoció de la campanya tenen una mitjana de seguidors en Instagram d’entre 50.000 i 80.000, i alguns més de 200.000.

D’esta manera, s’ha aconseguit un impacte en xarxes socials que ha arribat a 1,5 milions de persones i més de 50.000 ‘m’agrades’.

‘BUS DE LA LLENGUA’

Altra de les accions principals d’esta campanya de la Generalitat és el ‘Bus de la llengua’, que recorrerà les poblacions valencianes amb tallers per als més xiquets i els joves, així com informació de promoció lingüística per a la ciutadania. A més, es coordinarà amb les localitats que disposen d’oficina de promoció del valencià per a oferir activitats complementàries a de la campanya institucional, i convertir-se també en un espai de difusió d’activitats culturals d’àmbit local.

“El ‘bus de la llengua’ s’activarà este mateix any i tenim ja prevista una ruta que visitarà almenys cent localitats valencianes i realitzarà accions concretes, preferentment en centres educatius i centres comercials”, ha explicat Rubén Trenzano, que ha agregat: “Volem estar en entorns on el valencià s’ha promogut, com en el col·legi, però sobretot en aquells on el valencià és escàs actualment, com són els centres comercials”.

A més, en este autobús que recorrerà la Comunitat Valenciana es distribuirà el ‘marxandatge’ dissenyat per ‘És la teua’, com samarretes, xapes i polseres amb els missatges ideats per a esta campanya.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any