La Caixa destitueix Ángel Simón com a conseller delegat de Critèria Caixa

  • Francisco Reynés, president executiu de Naturgy, serà nou conseller de l'entitat i vice-president executiu

VilaWeb
29.04.2025 - 13:34
Actualització: 29.04.2025 - 14:01

El fins ara conseller delegat de Critèria CaixaÁngel Simón, ha deixat de ser conseller del hòlding tan sols un any i quatre mesos després de ser nomenat. En un comunicat, la Fundació la Caixa ha informat de la sortida de Simón del consell, i en conseqüència com a conseller delegat.

Al capdavant de Critèria Caixa, Simón ha presentat i impulsat el nou pla estratègic per al període 2026-2030, que preveu d’assolir un valor brut dels actius (GAV) de 40.000 milions d’euros l’any 2030, partint dels 27.000 milions que tenia aleshores.

En aquest temps, Critèria Caixa ha entrat en el capital d’empreses com Puig, ACS, Colonial, Veolia i Europastry, ha augmentat la participació a Telefònica i ha sortit de l’accionariat de Cellnex. A més, sota el seu mandat, Critèria Caixa va acordar de tornar la seu a Barcelona el 5 de març, coincidint amb la decisió de la Fundació La Caixa de fer el mateix.

La seva vacant la cobrirà Francisco Reynés, president executiu de Naturgy, amb la voluntat que el consell d’administració el designi com a vice-president executiu en les pròximes setmanes. Reynés va ser nomenat patró de la Fundació La Caixa el 4 d’abril i és president executiu de Naturgy d’ençà del febrer del 2018. Anteriorment havia estat conseller delegat d’Abertis, president de Cellnex i director general de Critèria Caixa Corp, empresa de la qual va dirigir-ne la sortida a borsa l’octubre del 2007.

Segons que ha informat la Fundació, Reynés continuarà tant com a president executiu de Naturgy com a patró de la Fundació La Caixa.

Naturgy ha convocat avui un consell d’administració perquè Reynés informi de la seva designació com a conseller de Critèria i demani autorització per a acceptar el càrrec. Actualment, Critèria Caixa és el principal accionista de Naturgy, amb un 26,7% del capital social. Fins ara, tots els intents dels fons CVC i GIP –que controlen un 20% cadascun– de vendre’n la participació han fracassat.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor