07.03.2026 - 10:39
|
Actualització: 07.03.2026 - 14:37
La borrasca Regina ha començat a perdre intensitat a gran part del país, però es mantindrà encara a les Terres de l’Ebre, els Ports, el Maestrat, la Plana i les illes Pitiüses. Malgrat la davallada a Catalunya, Protecció Civil hi manté la vigilància perquè encara hi ha risc de crescudes sobtades en rius i rieres.
El cap de setmana ha començat amb cel molt ennuvolat i precipitacions febles o moderades al conjunt del País Valencià, tot i que poden ser localment fortes o persistents, acompanyades de tempesta a les comarques del nord. La cota de neu es manté entorn de 1.400 metres i les temperatures baixen.
A les Illes, el cel està molt ennuvolat i plou sobretot a les Pitiüses, on poden caure precipitacions localment fortes i acumulacions significatives. Emergències ha activat l’alerta groga per fenòmens costaners a Eivissa i Formentera.
A Andorra i al Pirineu, la inestabilitat encara es manté, amb ruixats intermitents i neu a les cotes altes, que pot baixar a 1.700 metres o 1.800. A Catalunya Nord, les autoritats també han activat avisos per pluja i risc d’inundacions en alguns sectors pirinencs.
Acumulacions destacades
De dijous ençà, les precipitacions han deixat acumulacions molt notables al Principat. Al massís del Montseny, l’estació de Puig Sesolles ha registrat 234 litres per metre quadrat. A Viladrau (Osona), el registre ha arribat a 200 l/m². També s’han registrat més de 150 l/m² en punts del massís dels Ports i la vall de Camprodon.
Segons l’Associació Valenciana de Meteorologia (AVAMET), municipis del Maestrat i els Ports han registrat més de 150 l/m² en vint-i-quatre hores, per exemple, Xert i Catí. A Vallibona, Sant Mateu i la Jana s’han registrat prop de 130 l/m²; a la Pobla de Benifassà, 120 l/m²: i a Rossell, 117 l/m². A la Safor, Barx ha registrat més de 120 l/m², i a la Vall d’Albaida municipis com ara Pinet, Benicolet i Llutxent han registrat quantitats similars.
El nivell dels rius Ter i Muga continua molt alt
El nivell dels rius Ter i Muga continua molt alt en alguns punts. Segons l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), el Ter manté un nivell molt alt a Sant Joan de les Abadesses (Ripollès). A primera hora de la matinada el cabal era de 85 metres cúbics per segon, tot i que al migdia ja havia baixat fins als 67 metres cúbics. El riu Muga també manté un cabal molt alt i estable a la sortida de l’embassament de Darnius-Boadella, amb 49 metres cúbics per segon.
A més, la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre ha informat de la vigilància per les possibles pluges i crescudes sobtades en cabals menors al Baix Ebre, Ribera d’Ebre, Montsià i riu Algars.
La pluja també van causar incidències en diverses carreteres. A la N-260, entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, hi va haver un despreniment de terres en què va resultar ferit un home. El Servei Català de Trànsit manté aquest tram tallat i el trànsit es desvia per la N-260a i la GI-521. També hi va haver un despreniment a la BV-1031, a Òdena (Anoia), on es dona pas alternatiu en un tram de la via. La carretera BV-5301, al Montseny, continua tallada entre els quilòmetres 20,10 i 20,20.
A més, per acumulació d’aigua a la calçada es manté tallat un carril de la C-25 al quilòmetre 232, a Vilobí d’Onyar (Selva). També continuen tallades per inundacions o despreniments les carreteres GI-552 a Riells i Viabrea (Selva), la GIP-5129 entre Borrassà i Vilafant (Alt Empordà), la GIV-5041 entre Pont de Molins i Boadella d’Empordà (Alt Empordà) i la GIV-5263 a Ribes de Freser (Ripollès).
Protecció Civil manté activada l’alerta del pla INUNCAT. Tot i que el temporal ja ha passat en bona part, el Servei Meteorològic de Catalunya preveu que encara es puguin produir precipitacions durant la tarda.
Incidències i avisos als serveis d’emergència
Protecció Civil manté activada l’alerta del pla INUNCAT. Tot i que el temporal ja ha passat en bona part, el Servei Meteorològic de Catalunya preveu que encara es puguin produir precipitacions durant la tarda.
El telèfon d’emergències 112 ha rebut fins a les deu del matí d’aquest dissabte 503 trucades relacionades amb 344 incidències causades per les pluges. La majoria s’han fet des del Barcelonès (82), el Vallès Occidental (63), el Vallès Oriental (57) i Osona (38).
Malgrat la tendència a la millora, els serveis d’emergència recomanen prudència a prop de rius i rieres, ja que els cabals encara poden variar de manera sobtada després de dies de pluges persistents.

