21.01.2025 - 14:22
|
Actualització: 21.01.2025 - 22:57
Una defensa ferma del català en uns premis que, històricament, han estat en llengua catalana però en els quals el PP va voler introduir el castellà. Això va fer Joan Moragues, premi Ciutat de Palma de novel·la en català durant el seu discurs en el lliurament del guardó. “Moltes gràcies a l’organització per permetre la presència d’aquests espais on mostrar la nostra veu. I en el meu cas, per poder-ho fer en català. Perquè en altres llengües n’hi ha molts, d’espais”, començava Moragues, premiat per la novel·la Les estrelles no parlen.
“Tenint en compte la nostra situació, per ventura hauríem d’oblidar una mica tots aquests arguments relacionats amb la importància de la inclusió, el bilingüisme i tot això, que no són altra cosa que excuses per oblidar el deure que tenim per preservar la nostra llengua. I, per tant, també les nostres arrels, i la nostra identitat”, va continuar, entre els aplaudiments de bona part del Teatre Principal, tret de nombroses cadires de les primeres files, ocupades per les autoritats, com la presidenta del govern, Marga Prohens, el president del parlament, Gabriel Le Senne, i el batlle de Palma, Jaime Martínez.
El discurs de Moragues també va ser especialment emotiu quan va recordar el seu pare i va advocar per cuidar els vincles familiars: “La història més important no la llegirem a cap llibre, la viurem en carn i ossos, amb les persones que ens estimen. I aquesta història acaba com tot, llevat de, per ventura, el silenci de les estrelles”, sentenciava.