14.05.2026 - 13:52
|
Actualització: 14.05.2026 - 14:39
El ministre de Defensa d’Israel, Israel Katz, ha acusat el futbolista del FC Barcelona Lamine Yamal de “incitar i fomentar l’odi” contra Israel per haver onejat la bandera palestina durant la celebració del títol de lliga.
Katz ha publicat un missatge en les xarxes socials, escrit en castellà, en què diu: “Lamine Yamal va triar d’incitar contra Israel i fomentar l’odi, mentre els nostres soldats combaten contra l’organització terrorista Hamàs, una organització que va massacrar, violar, cremar i assassinar infants, dones i ancians jueus el 7 d’octubre.”
Lamine Yamal eligió incitar contra Israel y fomentar el odio mientras nuestros soldados combaten a la organización terrorista Hamas, una organización que masacró, violó, quemó y asesinó a niños, mujeres y ancianos judíos el 7 de octubre.
Quien apoya este tipo de mensajes debe…— ישראל כ”ץ Israel Katz (@Israel_katz) May 14, 2026
Ha dit que “qui fa costat a aquesta mena de missatges” s’havia de preguntar si era humanitari i moral. Katz ha afegit que, com a ministre de Defensa d’Israel, no romandria en silenci “davant la incitació contra Israel i contra el poble jueu”. Finalment, ha demanat al FC Barcelona, que ha qualificat de “gran i respectat”, que es desmarqués del gest de la seva estrella i deixés clar, de manera inequívoca, que “no hi ha lloc per a la incitació ni per al suport al terrorisme”.
Segons dades el Ministeri de Salut de Gaza recollides a l’informe anual de Human Rights Watch, Israel ha mort més de 69.000 palestins en la seva ofensiva posterior als atacs del 7 d’octubre. Més de 19.000 dels morts eren infants.

