Illa: un premi insultant a la incompetència

"Si Sánchez pot prescindir avui del seu ministre de Sanitat és o bé perquè és irrellevant o bé perquè la salut importa menys que la política"

Vicent Partal
31.12.2020 - 10:31
Actualització: 31.12.2020 - 11:31
VilaWeb

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Els senyals d’alarma són per tot arreu. Les xifres de la pandèmia tornen a ser molt perilloses i ahir vam poder sentir declaracions gairebé angoixades de responsables mèdics exigint una acció immediata. La presidenta del Col·legi de Metges de València, tan criticada en moltes altres qüestions, va ser molt clara reclamant un “confinament total” com el del mes de març perquè les xifres s’enfilaven per damunt del que s’havia vist fins ara. És la posició que defensa també, amb tota l’autoritat moral que s’ha guanyat al llarg de la pandèmia, el president del Col·legi de Metges de Barcelona i que fan seua sanitaris de tot el país, que no tan sols veuen les xifres sinó que són conscients que el sistema hospitalari comença a estar massa en tensió. Ahir, per exemple, els hospitals de Son Espases, Son Llàtzer i Inca ja van suspendre les activitats ordinàries per la pressió assistencial dels malalts de covid al sistema sanitari de Mallorca.

En una dura entrevista publicada ahir en aquest mateix diari, Àlex Arenas defensava una mesura menys restrictiva, augmentar el teletreball i el teleensenyament fins als nivells de la primavera, però advertia molt seriosament contra la incompetència que significa no augmentar les restriccions, i acusava d’això un “govern [en aquest cas el de la Generalitat de Catalunya] en la inòpia, feble, assessorat per aquells que els ballen l’aigua, i que responsabilitza els ciutadans”. Poc pensaven que hores després tindríem una prova definitiva d’aquesta incompetència generalitzada.

Perquè després d’haver declarat per activa i per passiva, fins el dia abans!, que el candidat del PSC a les eleccions del 14-F seria Miquel Iceta, de sobte Iceta era defenestrat en qüestió de minuts i canviat pel ministre espanyol de Sanitat, Salvador Illa. En plena pandèmia, sí. I en un dels moments més difícils, quan fóra lògic que totes les seues energies estigueren concentrades no pas en el consell nacional del seu partit sinó, precisament, en la situació sanitària.

La inconsistència dels socialistes és mítica. Sempre, sempre, han avantposat la carrera, el partit, la disputa dels escons i la possibilitat de formar governs a les necessitats dels ciutadans. No és que, a hores d’ara, jo espere res d’ells. Fa dècades que no n’espere res. Però no em negareu que aquesta vegada el relat, el discurs, és especialment feridor. Perquè si resulta que un govern com l’espanyol pot prescindir així com així, i en aquest moment, del seu ministre de Sanitat, només hi ha dues explicacions possibles: és o bé perquè la seua feina és irrellevant i no canviarà res o bé perquè la salut dels ciutadans és un tema secundari a la disputa electoral. I, sincerament, ja hem arribat a un punt que no sé quina de les dues hipòtesis és la pitjor.

El 28 de març crec que ja vaig dir tot el que havia de dir sobre Illa en aquest editorial: “La incompetència dramàtica del ministre Illa: una cadena de decisions absurdes“. Però em permetreu d’afegir-hi que estic sorprès perquè s’intente premiar, de manera insultant per a la població, un ministre responsable de la pitjor gestió de la pandèmia que ha vist Europa. I més encara: m’indigna que es convertesca aquest drama en una moneda de canvi electoral.

PS1. El moviment d’Illa explica el desconcertant informe de fa dos dies en què la Moncloa lluïa l’incompliment absolut de l’acord d’investidura entre el PSOE i ERC. El gest era incomprensible per innecessari. No calia arribar a tant de matís ni fer un gràfic tan visible i humiliant. Ara, però, s’entén tot. El PSOE vol presentar-se com el que aconsegueix coses a Madrid i no regalarà aquest punt a una Esquerra Republicana amb la qual es juga uns quants diputats. De manera que ha de maximitzar la imatge que Madrid és ell –i això és el que fa amb Illa– i ha de ridiculitzar la capacitat negociadora d’Esquerra a Madrid –que és el que fa amb l’informe.

PS2. Aquest és el darrer editorial d’aquest espantós 2020. Necessitarem molta perspectiva històrica per a pair tot el que ens ha passat i com ho hem viscut. Sempre dic que una de les coses que més aprecie del periodisme és, si se’m permet l’anglicisme, que em deixa posar en les sabates d’altri. I això enguany ha estat especialment impactant, dur, difícil de superar.

Perquè he viscut la mort de prop. Hi ha hagut dies en què l’emoció em superava després d’haver parlat amb lectors i subscriptors que m’explicaven com la covid s’havia emportat del seu costat la persona que més s’estimaven, persones que jo havia arribat a conèixer en debats, en visites a la redacció o en contactes per correu i que de sobte ja no hi eren.

I hi ha hagut dies, també, en què he sentit una admiració sense límits per servidors públics que han treballat molt més del que els podíem exigir per alçar la barrera a la pandèmia i als quals jo sent que no els hem retornat el seu esforç ni els ho hem sabut agrair com una societat decent faria.

Per això, avui, m’agradaria acabar aquest darrer editorial de l’any donant la paraula a dos dels metges que en els pitjors dies de tots, per WhatsApp o en converses escadusseres, encara trobaven un minut per a fer-nos arribar als periodistes informació de primera mà, per ajudar-nos a calibrar què passava abans d’intentar explicar-ho. Com un homenatge.

El 21 de març a les 14.42 un d’ells m’escrivia això: “Espero que estigueu tots bé. Les coses comencen a arribar al límit. Els meus companys de feina, a tots els nivells professionals, admirables. L’angoixa i l’esgotament comencen a notar-se. No és gens agradable veure que se te’n van els malalts i bruscament. Avui, parlant amb una metgessa d’urgències, m’ha dit: ‘Hauríem de sortir tots nosaltres al carrer i dir o ho tanqueu tot o ens n’anem a casa. Si s’han de morir igual, no fem falta aquí’.”

Pocs dies després, en una conversa, un altre metge em va explicar que la seua dona, metge també, el dia abans havia vist morir set persones i la sensació que van tenir tots dos en colgar-se al llit era de no voler-se alçar l’endemà si això era el que els esperava novament. Em va impressionar molt com ho explicava, però encara em va impressionar més veure que s’havien alçat i que eren allà. Lluitant contra la mort.

No oblidem mai això que els professionals de la sanitat han fet aquest any que avui s’acaba. Per favor.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
30.12.2020  ·  22:16

El senyor Illa és, en efecte, un incompetent. I ho ha demostrat a bastament des que el van fer ministre de Sanitat. Però el PSOE té el problema d’haver de sobreviure a les pressions de l’estat profund que els considera traïdors per pactar amb Podemos i amb Esquerra (el que indica que l’estat profund tampoc sap qui és independentista o d’esquerres i qui no ho és). L’únic problema important per a ells és, ara mateix, la unitat de la seua Espanya.
Pel que fa a l’actuació dels sanitaris, científics, investigadors i personal auxiliar de tota mena, ha segut i és admirable. I el que hauran de suportar, encara. Perquè l’any que ve començarà igual com acabarà aquest. Malament. Cuideu-vos.

Núria Coma
Núria Coma
30.12.2020  ·  22:19

Realment insultant el gest del PSOE.
Realment llastimós el paperot d’ERC.
Realment un plaer, un aprenentatge i un orgull llegir els teus editorials, Vicent. Sempre, sense defallir en aquest horrorós any de despropòsits, vergonyes i mort.
Bon any a tot l’equip de Vilaweb.
Gràcies per la feina ben feta tot i les discrepàncies a vegades, tan reals com necessàries.
I seny i rauxa a tots els catalans el 14-F

Josep Maria Sans
Josep Maria Sans
30.12.2020  ·  22:20

Totalment d’acord amb els teus comentaris Vicent, però tinc entès que les enquestes d’opinió valoren molt alt la gestió de la pandemia que n’ha fet l’illa.
Per tant, tenim molta opinió pública que encaixarà molt el canvi per L’Iceta, i caldrà veure com fer passar la llum.

Daniel Vives
Daniel Vives
30.12.2020  ·  22:22

Enviar el ministre de sanitat a la colonia al bell mig d’una pandèmia…
Suposo que semblant a prescindir del mhp Quim Torra abans no ho demanés el TS formalment
I vist el resultat, sembla clar que era qui posava ordre i seny

Rosa Gispert
Rosa Gispert
30.12.2020  ·  22:36

Dons miri, sr Partal, no sé què dir-li. El millor que es pot fer amb un incompetent és fer-lo fora. I a aquest està en les nostres mans no votar-lo. Almenys hi ha la possibilitat de que el que el substitueixi ho faci millor. Cosa que no ha fet ER amb la incompetent de la consellera de salut i que ens costarà uns quants milers de morts més als catalans i el mindundi de vicepresident, que acabarà ensorrant l’economia del país.

Berta Carulla
Berta Carulla
30.12.2020  ·  22:39

Almenys Illa és rival per a ERC i és possible que els republicans ara respectin una mica més els juntistes.
Espanya sempre s’equivoca. Si fóssim una mica més llestos seria molt fàcil, però l’esport nacional és llançar-nos pedres i fuetejar-nos.
El veritable rival d’Illa serà Carles Puigdemont i per això ha sortit la plana major dels republicans a dir que el 14F es juga entre socialistes i republicans. No es pot ser més ximple.

carme vilella
carme vilella
30.12.2020  ·  22:44

Com sortirem de la pandèmia, si primer els jutges ens treuen el president Torra i ara el Sánchez el ministre de sanitat? sols em consola pensar que aquest senyor no feia gran cosa, El que també espero es que no sigui el pròxim president.
Per altra part, com que la gent que es va morint es la mes gran, potser no els interessa corre gaire, ja arribarà la vacuna i amb el temps tot s’anirà arreglant.
Com podem confiar en uns polítics que unes hores abans del nomenament encara o desmenteixen?

PERE SIO
PERE SIO
30.12.2020  ·  22:46

El gran mentider Pedro Sánchez malgrat tot s’ha de reconèixer que gràcies a les ajudes inestimables d’uns babaus com ERC, fin avui se n’ha sortit de totes i ha `pogut fer el què ha volgut.
Jo no crec en les casualitats, i menys en política. Ahir Pedro Sánchez per sorpresa acaba l’any estimant a Catalunya, i a
voler resoldre el conflicte i com a generós i agraït que és està fins i tot disposat a perdonar amb l’indult als insurrectes polítics catalans empresonats. I poques hores després fulmina al bocamoll, cínic, explosiu i mala persona de l’Iceta que és massa dur pels temps que vindran i imposa en el seu lloc, a un ninot sense sang, dirigit des de la Moncloa com Salvador Illa.
El PSC obrirà la campanya electoral a Catalunya amb un to conciliador i amable, com qui no ha trencat mai un plat i amb l’indult sota el braç que faran públic, en el millor moment electoral. I tots aquests moviments que s’intueixen tenen una fatal conseqüència, per a l’independentisme, ja que l’ERC, avui submisa i venuda a Pedro Sánchez, podrà per fí fer el el tripartit que somia, per molt que mossèn Junqueras per despistar ho desmenteixi.
Aquest fet només es podrà evitar si l’anestesiada ciutadania desperta, vota al MHP Puigdemont i ERC rep una merescuda patacada. En cas contrari ERC pactarà amb els botiflers dels Comuns i tindrà garantit el suport entusiasta del PSC. I per contra Pedro Sánchez a Madrid tindrà les monedes de plata de Rufián ben garantides.
Això que dic pot semblar inversemblant però fàcilment pot ser realitat si les “esquerres” de pandereta arriben al Govern de Catalunya. En aquest cas tothom ha de tenir clar que els independentistes ja podrem anar a dormir, perquè la nit serà molt llarga.

David Mascarella
David Mascarella
30.12.2020  ·  22:49

El MHP Quim Torra no podia deixar voluntàriament el càrrec quan el Govern necessitava cohesió i el país estabilitat, amb la premeditació de la pancarta, treta unes hores després d’arribar la imputació ( la culpa es clar la té ERC))

Aquí tenim la campanya electoral més bruta i més treballada, amb molta estratègia… Aliances de tota mena, personatges que de cop passen per Rupturistes o Reformistes, i la màquina expedint carnets.
Promeses i frases contundents, anatemes i desqualificacions… Acusaions a ERC sobre un tripartit, que ara ja venen de l’ultradreta dient el mateix…. Sobre l’Illa, no veig perquè diu Partal: ” estic sorprès perquè s’intente premiar, de manera insultant per a la població, un ministre responsable de la pitjor gestió de la pandèmia que ha vist Europa.”, quan abans diu: I en un dels moments més difícils, quan fóra lògic que totes les seues energies estigueren concentrades no pas en el consell nacional del seu partit sinó, precisament, en la situació sanitària.

Conec elsus límits….

Albert Tomàs
Albert Tomàs
30.12.2020  ·  23:01

Volia disculpar-me pel comentari d’ahir en que relacionava l’acord de la DIBA entre JxCat i el PSC i el fet que la dona del President Puigdemont tingués un programa a la Xarxa Local de Televisions. Tal com advertien la Mª Teresa Brasó i en Pere Grau calia informar-se bé abans de fer segons quines insinuacions i cal dir que l’acord de la Diputació va esdevenir un any després (juliol de 2019) de que la Marcela Topor iniciés el seu magazine “The Weekly Mag”.

Francesc Xavier Bueno
Francesc Xavier Bueno
30.12.2020  ·  23:35

Editorial de Vilaweb de 02 de gener de 2020:
“Finalment sabem què diu l’acord signat entre el PSOE i ERC, aquest acord que té la conseqüència immediata de facilitar la investidura de Pedro Sánchez com a president del govern espanyol. I la lectura que en faig d’entrada és que és més interessant que no esperava…”
“Vist el text de l’acord, crec que la situació pot anar més enllà que no era previsible i que potser –només dic potser– es va obrint una possible eixida negociada a la situació. I em sembla raonable d’explorar si aquesta via pot menar a un referèndum d’autodeterminació o de validació del que es va fer el Primer d’Octubre…”

Editorial Vilaweb de 30 de desembre de 2020:
PS1. El moviment d’Illa explica el desconcertant informe de fa dos dies en què la Moncloa lluïa l’incompliment absolut de l’acord d’investidura entre el PSOE i ERC.

Començar l’any 2020 amb aquesta beneiteria i candidesa i cloure’l amb la crua realitat és dur: una allisada en tota regla.
Hemeroteca.
Com que he repetit manta vegades el meu comentari a l’editorial de primer d’any no tinc res més a afegir sinó constatar la miopia de molts respecte als nostres veïns del Regne d’Espanya. Dic miopia com podria dir ignorància o estultícia o mala fe.
Però ja ha arribat la fi d’any i el resultat “de la possible eixida negociada a la situació” “raonable explorar aquesta via” ha ha ha ha ha.
És per pixar-se de riure sinó fos que és patètic donar suport gratis a qui t’està escanyant.
Res més perquè no cal: els fets parlen sols i posen a tothom a lloc (i els qui veiem clar no som clarividents, només tenim el cap per alguna cosa més que per portar barret).

Sílvia Poll
Sílvia Poll
30.12.2020  ·  23:36

És molt bèstia tot plegat i indignant que a Espanya els politics només van a veure d’on treuen un parell de vots, en lloc de buscar les millors solucions per la població. Encara entenc menys que la gent no els demani explicacions, que vagin canviant de cadires, però es queden a les cadires i no passa res.
Visc a Alemanya des de fà molts anys i, tot i que la gestió de la pandèmia és criticable en algunes coses, com que no es fés un confinament més sever al novembre, per exemple, no hi ha l’enfrontament politic que es viu al reino. Crec que tant els politics com la gent del carrer, tret dels negacionistes, se n ‘adonen de que ara és l’hora d’anar plegats i quan la crisi sanitària passi, ja en parlarem.
Ho sento molt sobretot per la gent a Catalunya que esteu patint tanta incompetència amb les vostres vides, ho sento per la meva familia, els amics i coneguts i per tots els desconeguts. No us mereixeu.

Belén Solé
Belén Solé
30.12.2020  ·  23:38

Bon any a tot el vostre equip i gràcies per la vostra feina. Gràcies per la informació, per les reflexions i per ser un punt de referència en democràcia i drets humans, tant individuals com col·lectius. Feliç 2021!

Gemma R.
Gemma R.
30.12.2020  ·  23:45

I què es pensava ER fent cas als espanyols? Era de calaix que només els volien seduir per dividir-nos i guanyar temps. Però no siguem optimistes, ER no entendrà que estem en guerra amb Espanya encara. Ha de trinxar el partit i el país una mica més. És delirant tot plegat. I no, no m’ agrada ser del bàndol que teniem raó. Tant de bo ens haguéssim equivocat i ja fés un any q els presos fóssin lliures i els exiliats retornats i estéssin aixecant-se de la cadira perquè s’ ha pactat un referèndum d’ autodeterminació. Però això era pensament màgic amb Espanya. Màgic, infantil i inculte. La història està per consultar-la i no tornar a cometre els mateixos errors. I ara el Illa Madriz…. En fi…

Pd: esfereïdor i punyent el relat de la teva experiència amb la COVID19 a través dels subscriptors. M’ han caigut les llàgrimes. La terra els sia lleu als que ens han deixat, i infinites gràcies als que ens han cuídat. Només Hi ha una bona manera d’ agrair-los-ho, ser tots al seu costat quan reclamin sous dignes de la seva responsabilitat i condicions laborals europees. Mentrestant responsabilitat individual i cuidem-nos!

Mercè Saló
Mercè Saló
30.12.2020  ·  23:59

Molt d’acord amb el tema de la poca gratitud mostrada cap els professionals de la Sanitat. Durant el confinament els aplaudiments al vespre em sonaven com una presa de pèl. La resposta al seu esforç havia de ser una altra començant per unes retribucions més justes. I no solament no s’ha fet sinó que a més segueixen treballant amb condicions precàries com les enfermeres encarregades de subministrar les vacunes a les que no se’ls ha fet la PCR

Gerber van
Gerber van
30.12.2020  ·  23:59

Moltes gràcies per portar una mica de llum amb les vostres editorials i articles en Vilaweb durant aquests dies i any tant foscor, director.

Em puc imaginar que la sacrificació d’Iceta i substituir-li per Illa no va ser una operació gens fàcil i amb bastant nivell de baralla a cal PSOE. Per això no m’estranyaria que és una acte de pànic. Potser, espero, comencen a veure que la unitat d’Espanya éstà en perill de veritat i la DUI és una amenaça real si guanyaria els partits independentistes.

Bon cap d’any director, periodistes de Vilaweb i companys lectors! i sobretot un millor 2021!

Ferran Ribó
Ferran Ribó
31.12.2020  ·  00:00

Moltes gràcies Vicent per l’aprenentatge que suposen els teus il•lustrats, informats i entenedors editorials i també pel compromès i independent periodisme de Vilaweb. Tots us animem a seguir la línia impecable i incorruptible de Vilaweb i totes nosaltres farem el possible per ajudar-vos, com a família de Vw que som. Jo aquest 2020 he pogut fer-me, per fi¡, suscriptor, i m’enorgulleixo també d’haver acompanyat a algun familiar i amic a incorporar-s’hi. Així que, tal com deia el meu sogre que al cel sia: “palante”. Una abraçada a tots i moltes forces per a continuar lluitant el proper any 2021¡¡*¡¡

Josep Jallé
Josep Jallé
31.12.2020  ·  00:06

No em queden masses paraules per a reflectir l’enuig d’estar envoltats per tants, tants i tants incompetents en aquests temps en que cal la lluïdesa mental, la competència, per afrontar els reptes que es plantegen en les situacions esdevingudes i per esdevenir.
Sento que hauríem de fer sentir els agraïments a tantes persones que ens envolten i d’altres que treballen per fer avançar les tècniques per a guarir-nos de possibles malalties, velles i noves.
No voldria fer esment de la mascarada, en paral·lel, de fer roda de col·laboracions per a bastir tristpartits, si tristpartits, en tots els àmbits possibles: Barcelona, Generalitat, Govern Central (directa o indirectament). És aquella dita del “más de lo mismo” que fa tanta basca.
Seguirem cercant la llibertat com a antídot a tanta mesquinesa. Llibertat per a tots els empresonats, exiliats, perseguits, investigats i sospitats … que som tots en quest Estqt totalitari, sense maquillatge ja. Ens cal, però, seguir per anar endavant, any rere any, sense perdre el pas, en cada ocasió que es presenti. A tots i a totes, el millor per a la vida. Salut!.

Miquel Amorós
Miquel Amorós
31.12.2020  ·  00:09

Gràcies Partal per tots aquests editorials.
De fet, cada dia espero el teu editorial ‘en candeletes’ i els caps de setmana, els trobo a faltar. Molt bé la iniciativa del Galeusca.
Que tinguem tots un millor any i preparem-nos. Tant politica com sanitàriament.

Umberto Ciotti
Umberto Ciotti
31.12.2020  ·  00:35

JUNQUERAS, UN PREMIO A LA MEDIOCRIDAD MÁS PELIGROSA Y DEVASTADORA PARA EL PUEBLO DE CATALUNYA

Aquí las diferencias de visión de la realidad entre Junqueras y Torra.

Junqueras:
“o ERC o PSC”

Torra:
“… Los Catalanes tienen que contestar a una pregunta y ser consecuentes: o reino de españa o República de Catalunya /o monarquía o Democracia /o represión y corrupción o Libertad y Justicia…”

https://youtu.be/_Rc-NyF-mq8

[Nota: aquest comentari contenia un insult directe massa greu contra una persona, que ha estat esborrat seguint les normes del diari i el criteri del director. Qualsevol comentari o discrepància sobre aquesta pràctica el podeu adreçar a director@vilaweb.cat]

Maria Cinta Comet
Maria Cinta Comet
31.12.2020  ·  00:39

En primer lloc, gràcies VW i gràcies Sr. Partal per tot el que informativament ens feu arribar.

En segon, això del Sanchez/PSOE és tan innaudit que fa vergonya saber que ets en un país on els ciutadans comptem tan poc.
I a més, és d’una ignorància supina pensar que treure l’Iceta (cremat i recremat després de 21 anys) i posar-hi l’Illa (cuit al vapor o al forn durant els quasi 11 mesos de pandèmia) ÉS LA GRAN SOLUCIÓ.
Sanchez i el PSOe-PSc deuen creure’s que l’electorat és cec perquè amb el desgavell sanitari-econòmic-social que han desengrunat durant aquests mesos NO PODEN NI SUPOSAR que la gent (en massa) els votarà. Bé si ho han fet és perquè s’ho creuen, oi?

El temps ens dirà de què els ha servit, i si la pandèmia ho permet tindrem la resposta el 14-F a la nit.

Per acabar, desitjar a tothom un Any 2021 ple de SALUT, FEINA i ALEGRIES vàries. (Tant de bo pugués ser encaminant-nos de dret cap a la República catalana).

Rafel Torner
Rafel Torner
31.12.2020  ·  00:51

“Vete a la mierda Junqueras, tu y tus sucios payasos al servicio de la España franquista más repugnante”

Realment cal que suportem constantment comentaris d’aquest nivell? Ningú a Vilaweb no hi pot fer res?

Us ho podríeu plantejar?

Gràcies.

Josep Gualló
Josep Gualló
31.12.2020  ·  00:59

VICENT, CELEBRO QUE T’HAGIS DECIDIT A DIR LA VERITAT DEL QUE PASSA QUE TOTS, INCLÒS TU, SABIEM

Si resulta que un govern com l’espanyol pot prescindir així com així, del seu ministre de sanitat, no hi ha com dius dues explicacions possibles, si no dues raons simultànies: és perquè la seva feina és irrellevant i no canviarà res, i perquè la salut dels ciutadans és un tema secundari a la disputa electoral. Les dues raons son igual de “pitjors”.

Fas referencia entre moltes coses més a la dura critica que ahir va fer Àlex Arenes en una entrevista de Andreu Barnils en aquest mateix diari. Quan el govern català va dir el dia de 28 que no augmentava les restriccions per Cap d’Any,, Àlex Arenas va escriure: “Això no és una innocentada, és incompetència en majúscules”. La resta de l’entrevista, la va passar atacant i esquarterant sense pietat ai govern d’ERC, inútil, inoperant, i venut a canvi de zero compliments de compromisos, al PSOE. Noticia que s’ha publicat més d’un dia en aquest mateix diari.

També ahir en el comentari al teu editorial, Pep Agulló, va desmuntar la teva tesi de “independentisme reformista” que tant em molesta. Gracies Pep per la teva aclaridora explicació.

Albert Ventura
Albert Ventura
31.12.2020  ·  01:10

Al senyor Illa el van col.locar a un ministeri sense competencies, era la quota del psc, una mena de ministre de marina. Quina mala pata que el pobre filosof es trobes al mig de la pitjor crisi sanitaria mundial de les ultimes decades. Naturalment ja es pot imaginar que aquesta canongia o sinecura se li devia convertir en el seu pitjor malson: Haver de donar explicacions d’una cosa en que tocava d’oida o que directament no en tenia ni fava en lloc de passar-se quatre anys tocant-se la pera i cobrant puntualment. De fet, en aquest pais de “Santos Inocentes” vaig valorar molt positivament que al final de les rodes de premsa no es tregues la cigala i es pixes a les mans (una practica que te tot el fonament del mon per prevenir la sequetat de la pell degut a l-alt contingut d’urea a l’orina). Com per fer l’estaquirot val qualsevol, no cal que sigui catala i no sapiga ni lligar-se els cordons de les sabates, com es el cas, l’han enviat a substituir a un impresentable que no ha guanyat unes eleccions en sa vida. Han d’estar desesperats per haver de rascar fins al fons del barril i nomes trobar aquest fantasma per presentar.

Antoni Dalmases
Antoni Dalmases
31.12.2020  ·  01:17

Moltes gràcies, senyor Partal i tot l’equipi col.laboradors de Vilaweb. Per a mi sou una imprescindible font d’informació i de reflexions de què ja no puc prescindir.
A part d’això també segueixo amb interès molts dels comentaristes, sobretot els que raonen més enllà de fílies i fòbies, perquè no entenc els histerismes i paranoies dels partidistes que s’entesten a acusar alguns editorials de parcials; deu ser gent que no veu la tv o llegeix la premsa que s’edita.
Us animo a seguir en aquesta línia i us desitjo salut i empenta per al proper any. Salut i llibertat, amics!

JOAN RAMON GOMÀ
JOAN RAMON GOMÀ
31.12.2020  ·  01:53

Reflexió 1) El conflicte entre Catalunya i Espanya és una guerra 2.0. El que ha passat amb Illa és una prova de que els espanyols ho tenen molt clar i, com a totes les guerres, si ha de morir gent per guanyar-la deixaran que es mori. Ara ja no és tirant trets, però és desatenent la pandèmia o posant incompetents al front per promocionar-los o desatenent les obres de rodalies provocant accidents… Si els catalans tinguessim tant clar com els espanyols que això és una guerra i esiguessim disposats a anar a totes com ho fan ells ja fa temps que hauriem guanayt.

Reflexió 2) Els espanyols es creuen la seva pròpia propaganda i això els fa cometre errors gravisims que els poden portar al colapse. Posar a Illa en lloc d’Izeta és un greu error. Izeta és un venut, un cinic i un mal parit mentre que Illa és un inutil i un incompetent. Com a enemic és molt més perillós Iceta que no pas Illa. La única explicació de perquè cometen aquest gravissim error és perquè es creuen la seva propìa propaganda, les seves mentides, creuen que Illa ha fet una gestió genial de la pandèmia i que serà rebut a Cataluna com un heroi. Errors com aquest són els que els poden portar al colapse. Us imagineu que el PSC-PSOE acabés sent tant irrellevant a Catalunya com el PP? Us imagineu que això coincidís amb la desaparició de C’s? Us imagineu que el partit espanyolista qe reeixís a Catalunya com a primer grup espanyolista fos VOX?

Reflexió 3) De vegades sembla que els únics al mon capaços de cometre erros més grans que els espanyols som els catalans. Maquiavel deia: “Quan l’enmeic s’equivoca, no el distreguis”. A sant de què ha de sortir ERC lloant la figura del inútil e incompetent d’Illa i blanquejant-lo proclamant que la disputa electoral a Catalunya és entre el PSOE i ERC? Si el rival electoral del PSC és ERC mal anem. El rival electoral del PSC ha de ser VOX, PP i C’s.

Shaudin Melgar
Shaudin Melgar
31.12.2020  ·  03:34

Gràcies, Vicent, per aquest article i tots els altres que escrius. Bon any 2021!

alexandre Cases
alexandre Cases
31.12.2020  ·  03:39

Doncs a mi em sembla que el candidat de veritat de Pedro Sanchez te números de guanyar les eleccions i es diu Pere Aragonés, Bon any nou a tothom!

Albert T
Albert T
31.12.2020  ·  03:48

Només unes poques paraules per dir que estic amb vostè senyor Umberto Ciotti! Com que hi ha qui no li agrada que es parli clar, doncs jo li dic que encara es queda curt per descriure a aquests inpresentables que ens volen impedir ser lliures amb la seva ignominiosa actitut! Salut, força i llibertat!

ENRIC ROIG
ENRIC ROIG
31.12.2020  ·  05:37

. Albert T: :Umberto Ciotti és una persona, em sembla, disposada a recuperar el seny i la sang calenta d’una part d’un poble covarda, segrestada mentalment o senzillament estùpida i fanàtica, que no es capaç de comprendre que és maltractada, estafada i agredida per uns veïns que odien i es vengen de Catalunya com la última part d’un “Imperio” que ells mateixos han dilapidat i que volen que els mantinguem eternament perquè per a ells treballar ‘es una baixesa que els deshonra.
La característica més definitoria de ls organització social española, imposada per Castella, és el muntatge de que uns quants han de viure a costa del treball, d’explotar els sùbdits i la incultura ila estupidesa i fanatisme del poble. Evidentment han canviat substancialment les formes i els mètodes, però la fianaiat i els usufructuaris són qualitativament els mateixos.

Jordi Torruella
Jordi Torruella
31.12.2020  ·  05:44

Persones mediocres a la política és el que hi ha. Ja sigui a spanistan, o ja sigui a la nostra estimada terra. Tots ells són de la mateixa soca. I el resultat d’aquesta mediocritat és ben palpable.

Pep Agulló
Pep Agulló
31.12.2020  ·  07:11

Bon any a tots. Vicent una gran feina de responsabilitat. Grcies a tot l’equip. Igual que tots els sanitaris que han lluitat contra la mort. La nostra lluita política hauria d’aprendre d’ells. Bon any nou!

Roser Giner
Roser Giner
31.12.2020  ·  07:21

No oblidem.No ho farem. La gent ha estat la protagonista. Invisibles. Silenciosos.Als hospitals, als CAP, distribuint menjar, escoltant, ser al costat, als mercats, als camps, a les escoles, servents públics, artistes, escriptors, músics i tanta gent .. Tots els que han estat treballant i eixamplant la solidaritat i fent poble, país. No pas els polítics i gestors que han estat, i són, mediocres i vergonyants amb les seves actituds ( amb excepcions, és clar, poques però) sempre mirant de defensar els seus posicionaments no pas les necessitats de la gent. Ha estat un any terrible. Molt frustrant. Seguim. I cuidem-nos. Ens espera un nou any. Som-hi.

Albert Miret
Albert Miret
31.12.2020  ·  07:26

La declaració pública d’impotència tant sanitària com política del PSOE és monumental. La seva irresponsabilitat és la característica bàsica d’aquest partit i sempre ho ha estat. El PP és a més d’irresponsable, racista. Tots els altres satèl·lits del poder madrileny en forma de partits i partidets escampats per tota la península (també a Catalunya) no aspiren a resoldre res, sinó a mangar una part encara que sigui mínima de poder, però cap d’ells han relacionat mai que el poder exigeix responsabilitat. Mentre hi ha diners a robar a la població, la màquina espanyola funciona més o menys malament a base de l’extorsió de les persones i empreses de les parts colonitzades productives del país. Quan no n’hi ha, els reis s’adonen que estaven desfilant despullats, i emprenen la guerra contra la realitat. Contra la veritat: JA NO TENIU PAÍS, PERQUÈ LA POLÍTICA D’UN PAÍS NO ES POT FER ETERNAMENT CONTRA EL POBLE, I VOSALTRES ELS POLÍTICS ESPANYOLS NO ESTEU CAPACITATS PER CAP ALTRA COSA QUE NO SIGUI LA GUERRA I  L’EXTORSIÓ INTERNA. La pandèmia us ha ensenyat el que sou amb una sola plantofada, i contra això totes les forces repressives i exèrcits gràcies als quals viviu, no hi poden fer res de res. No valeu per res. Iceta=0, Illa =0; 0+0= 0  Tril·ler Major= -10.  COLLA D’INÚTILS! Ara que us tocava fer alguna cosa de profit, correu com rates durant un naufragi. Haurà de ser com sempre la societat civil qui ho resolgui. Ja ho està fent el món sanitari, mentre vosaltres correu. Ara cal que ens responsabilitzem també la resta de la societat exigint que tots ens protegim de debò. Tots, els xulos feixistes, també! 

Vicen Maupoey
Vicen Maupoey
31.12.2020  ·  07:32

Moltes gràcies al tot l’equip de VilaWeb . Son els vostres articles, editorial o entrevistes , el primer que faig cada dia.
Com molt bé han dit altres lectors, poseu llum on hi ha boira o foscor.
Seguiu, no defalliu que nosaltres no ho farem.
Gràcies Partal.
Salut i força pel 2021 !!

II*II

Francesc Gilaberte
Francesc Gilaberte
31.12.2020  ·  08:01

Salut, República i millor any nou !!*!!

Bonaventura Casanova
Bonaventura Casanova
31.12.2020  ·  08:15

Salut i millor 2021 per a tots i totes. Tanquem l’any amb aquesta notícia de l’illa com a probable futur President de la Generalitat. Incompetent? diria que no, al menys la majoria dels espanyols no ho creuen, de fet el valoren d’allò més bé. Crec, si me’l permeteu, que aquesta decisió és força intel·ligent, car deixa ERC fora de joc, i atrau tot e vot espanyolista, i en conseqüència el PSC pot ser el primer partit al parlament català, que al remat és del que es tracta, o no?. Guanyar. El que serà divertit serà veure que fa ERC, després de malbaratar el poder acumulat per l’independentisme.

Joan López
Joan López
31.12.2020  ·  08:35

Fà una setmana PUIGDEMONT va fer public que es presentava com cap de llista per Barcelona,I ja es veu la tremolor dels altres partits politics,lo de illa per Iceta no serà pas l’ultima mesura que prenen,la Rolamdan al PP(c,s se enfonsa) un del PSC pasa a ERC, el batlle de llivia de Erc deixa el partit I pasa a JUNTS de Puigdemont.,etc,etc.
Ancara hi ha qui dubte de qui es el politic que fà tremolar al estat colonial espanyol…..jo no.
Que tingueu tots molta salut al 2021,BON ANY NOU !!*!!

Francesc Gruartmoner
Francesc Gruartmoner
31.12.2020  ·  08:37

El senyor Illa, no us recorda aquell senyor que reparteix els recordatoris als serveis funeraris?
Millor any nou amics de vww…!!!

LLUÍS CASTILLO
LLUÍS CASTILLO
31.12.2020  ·  08:45

Gràcies Vicent Partal per un periodisme independent i molt professional. Els meus millors desitjos per vós i tota la redacció de VilaWeb, i també pels subscriptors i comentaristes que gaire llegeixo sempre, bé de vegades el nostre Italià/argentí/uruguaià(?) és massa llarg i un pel barroer, però visca la llibertat d’expressió. Com no, els nostres cosins del sud, especialment el nostre G:.arquitecte J. Blesa, Rosa Gispert; Berta Carulla, Gemma R. que escriuen quasi sempre, el nostre neerlandès favorit Gerber van, conec molt bé el seu país des de Eindhoven fins a Apeldoorn. Josep Gualló que crec que és del meu barri, de quan ens anomenaven “els esgarrats”, Joan Ramón Gomà, Enric Roig, amb el que comparteixo el comenta d’avui envers Ciotti, Pep Agulló que sembla un mirall per mi, Albert Miret, en Gilabert i en Gilaberte, etc. etc. etc. Salut i República per tots inclús per aquells que com jo no la veurem mai.

josep soler
josep soler
31.12.2020  ·  08:45

La part de culpa que hem d’assumir nosaltres la ciutadania és: per què en diem “socialistes” al PSOE?

Si no en diem socialistes als Nazis perquè ells també porten les paraules “socialista i obrer” en el seu anagrama perquè ho fem amb el PSOE.

Si ho fem perquè els altres partits encara són més de dretes, és que nosaltres som més imbècils.

Precisament perquè hi ha partits que col·laboren amb el règim franquista com el PSOE, ERC i Comuns, que es fan dir “socialistes” i nosaltres ens ho empassem: no deixen espai a una esquerra autèntica que pugui fer de contrapoder.
En part és culpa nostra per ser tant carallots.

Josep Salart
Josep Salart
31.12.2020  ·  08:46

Excel.lent editorial, avui no parla de la Diputació de Barcelona.

Perquè ens preocupa tant ara el PSC? Per que volen pactar amb ERC per fer un tripartit i anar contra l’independència de Catalunya.

Tots els moviments que venen d’espanya, estan beneïts per l’Ibex i els importa un rave si la gent es va morint o si els socialistes s’enclasten contra una paret. Només els preocupa que el President Puigdemont no torni treure la gent al carrer, a Perpinyà o Rocatitiu dels Àpits.

Per tant, si no dormim a la palla, cal votar a l’equip del President Puigdemont, recordar-nos del MHP Torra, no oblidar el pocavergonya d’en Roger Torrent, pensar amb els presos i exiliats de Bèlgica i fotre un bon clatellot si els trobem pel carrer, als carallots que controlen els partidets independentistes i veure si així endevinen de què va la pel.licula.

Juan Antonio Grau
Juan Antonio Grau
31.12.2020  ·  09:14

Excel.lent sr. Partal. A tot això, com pot haver-hi ciutadans que encara siguin capassos de votar al PSC?. Jo no ho puc entendre. Que algú m’ho expliqui, si us plau.

Pere Grau
Pere Grau
31.12.2020  ·  09:50

El contrast amb Alemanya no pot ser més gran. No sols per la gran i responsable tasca d’Àngela Merkel, sinó també per la del ministre de sanitat Jens Spahn. Aquest xicot (ho dic així perquè no arriba als 50) hi ha posat el coll, buscant sempre l’entesa o el compromís amb els estats federals, els Lands, que tenen moltes competències en matèria sanitària. La seva presència als mitjans informatius ha estat sempre mesurada i parlant clar. Com a resultat s’ha fet molt popular i se’n parla (és prou jove per justificar-ho) com un possible candidat a Canceller un any o altre. Ell ha refusat qualsevol especulació sobre el tema i diu que la seva feina no li permet distreure’s en veleïtats supèrflues. Alemanya no és un estat “perfecte”. De perfectes no n’hi ha cap. Però allà molts dels “grans polítics” que hem de sofrir nosaltres no arribarien ni a la porta de cap Parlament.
Desitjo a tots un millor 2021 amb tota la salut que l’edat de cadascú pemeti: al gran Vicent Partal, a tot l’equip de Vilaweb i a tots els companys comentaristes. I a veure si els meus gairebé 91 anys em permeten seguir ficant la cullerada encara una bona tongadeta…

Núria Feliu
Núria Feliu
31.12.2020  ·  09:53

Moltes gràcies a tothom, a Vilaweb, i als comentaristes. M’heu fet molta companyia durant aquest any 2020 tant maleït. Us desitjo un 2021 venturós, amb salut i joia. Una gran abraçada a tothom.

Anna Maria Porta
Anna Maria Porta
31.12.2020  ·  10:05

Bon dia i bona hora a tothom. !! Una petita reflexió per el proper any; penso que tothom qui dóna la seva opinió aporta , més O menys , uns coneixements prou interessants ,deixant de banda algunes sortides de to que estaria bé llimar. Sí , també penso caldria sintetitzar els articles, tanta “llargària” fa mandra. I per a tothom us desitjo un any esplèndid lliure de virus i corones.!! Una abraçada.

Rosa Pérez
Rosa Pérez
31.12.2020  ·  10:11

No diré res que no s’hagi dit ja, però no em puc estar: gràcies Vw, Sr. Partal i equip, no defalliu mai, que sou ben necessàris, a més d’admirats i referents vitals.
Sr. Lluís Castillo, m’ha encantat llegir-vos.
Salut, seny, rauxa, força i…el que més convingui per “ser-hi”.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
31.12.2020  ·  10:27

És molt evident que no canviarà res perquè la seva feina és irrellevant i només consisteix en posar la cara i també no és menys cert que la salut dels ciutadans és un tema secundari a la disputa electoral. Molt bo l’article d’Andreu Barnils “Miquel Iceta, el madrileny”. Iceta és l’exemple paradigmàtic d’un servidor de partit SA, res de millorar la vida dels ciutadans, res de canviar la societat, res de projectes. Només un compromís, l’únic, servir al partit -el PSOE- canviant de jaqueta quan calgui sense miraments – déu ni do l’armari que deu tenir- . Cal reconèixer que ha estat una fura de la política i des de la perspectiva de rendiment personal no li ha anat malament, ha tingut feina qualificada des dels disset anys i segurament ara tindrà un ministeri. No està gens malament atesa la seva formació. És clar, com deia al començament, que n’hi ha prou en posar la cara i, si és dura, no hi ha problema. Seguint el fil d’en Partal, l’any que deixem ha estat un canvi de resant, la pandèmia ha canviat les nostres vides per sempre -encara no en som prou conscients- . El món ha entrat en una nova fase que s’explica pel creixement de la població, per la globalització, la híper-interconectivitat i per l’augment de les desigualtats socials. Hem parlat molt -potser massa- del què s’hauria d’haver fer i no s’ha fet, hem sigut molt crítics amb els nostres responsables polítics i és veritat que ens falta perspectiva històrica però també s’ha de dir -ho dic jo- que des del món de la “ciència” també s’han amollat opinions que només han causat confusió. La cosa que sabem del cert és que ens falta molt per saber del SAR-Cov2 i només el temps ho desvelarà. Per acabar el meu comentari de l’any m’agradaria esmentar el missatge de Cap d’Any del President Torra. Ara que estem tan acostumats a les gràfiques, sempre hi ha una línia vermella que és recta, que marca la normalitat o l’estabilitat i una altre que puja o baixa, és la desviació. El president Torra es aquesta línia vermella que no s’aparta mai del camí que vàrem traçar l’1 d’octubre.

Joaquim Campanyà
Joaquim Campanyà
31.12.2020  ·  10:38

<>

Carles Serra
Carles Serra
31.12.2020  ·  10:51

Gràcies Vicent a tu i a tot el teu equip, pel vostra compromís amb la democràcia i les llibertats , salut i encerts de cara el 2021.
No es gents fàcil Vicent anar contra el sistema franquista espaÑol i amb totes les seves complicitats com l’IBEX 35, que també controlant els mitjans de comunicació, aquest mitjans que tant influeixen a la ciutadania, la sexta, la Ana Rosa en Farreras etc.
També salut i llibertat pels els subscriptors de Vilawed , així com també els mateixos desitjos pels presos polítics i exiliats

enric llaudet
enric llaudet
31.12.2020  ·  10:58

Sense cap mena de dubte, els treballadors sanitaris de primera línia mereixen reconeixement i compensació. El PSOE que faci el que vulgui.

Carles Farre
Carles Farre
31.12.2020  ·  10:58

La mateixa incompetència i impotència que el nostre govern, una mica mes o una mica menys, , no acostumo a fer gaires comentaris en matèria política, perquè no em tiba gens, malgrat que entenc que es un mal necessari, i per a mi la única opció vàlida es la democràcia directa i les llistes obertes, una opció que no veig que defensi cap formació, i tampoc gaires subscriptors, es el mateix que passa a nivell sanitari amb el diòxid, no interessa al “start system”, i pel que sembla la seva doctrina ha arrelat a fons en gran part de la ciutadania.

“Perquè he viscut la mort de prop. Hi ha hagut dies en què l’emoció em superava després d’haver parlat amb lectors i subscriptors que m’explicaven com la covid s’havia emportat del seu costat la persona que més s’estimaven, persones que jo havia arribat a conèixer en debats, en visites a la redacció o en contactes per correu i que de sobte ja no hi eren”……Sabeu Vicens, us heu parat a pensar ni per un instant que potser aquesta gent encara potser hi serien si s’haguès fet cas de la quantiosa informació sobre el diòxid que em publicat aqui alguns subscriptors, i que jo mateix us vaig trametre a títol personal?? , i no es tracta de penjar-se medalles, personalment ja en tinc del mon de l’esport, si no de salvar vides i l’economia del país. Però en fi vos vàreu decidir que per responsabilitat en vers dels lectors, això no es podia publicitar, no hi podia haver debat, a mi em sembla un greu error, i els fets em donen la raó, i compte que això no s’ha acabat ni molt menys, per molt d’espectacle mediàtic que s’hagi fet amb les vacunes.
Tothom que hagi viscut el temps suficient, ha vist morir gent, jo en conec per accidents de muntanya o circulació, o càncers…alguns com els de muntanya, son impredictibles, i un cop els has plorat que queda?, la vida es un risc, per uns mes que pels altres, el quid de la qüestió es saber-los valorar adequadament, i prendre les decisions oportunes quan calen, que sovint no es fàcil, no es tan el que angoixa a la gent quan es morirà, si no com i a on.

Malgrat tot, i perquè no em posin al nivell de “cascarràbies” com el Sr, Ciotti, _ep de bon rotllo sr. Ciotti, doncs esperem que l’any que ve, sigui una mica millor, però això no treu, que si encara continuo en aquest diari, us pugui donar tanta canya com cregui oportú, Sr director….

Salut
https://www.youtube.com/watch?v=iy2yiPFIvnI

Rosa Maria Jordà
Rosa Maria Jordà
31.12.2020  ·  10:59

M’ ha emocionat molt l’article, m’han vingut ganes de plorar am els testimonis dels metjes i tot els sanitaris, els o agrairem algun dia prou.Jo desde aqui el vui donar les gracies per tot el que estan fen i resistin, i encare ya gent que no o enten, que trist. 😷🌠

Pere Claver Armet
Pere Claver Armet
31.12.2020  ·  11:02

Contràriament al que podria semblar, Illa iel Psoe català té molta prèdica a l’àrea metropolitana FACI EL QUE FACI (redordeu les declaracions als 90 de Joan Farran, secretari primer del Psoe català a BCN: “Guanyaríem encara que presentéssim un sofà). Recollirà més de la meitat de vot de Ciudadanos i Erc s’hi podria afegir perquè Illa no és el NO visitador de presos que era Iceta i és molt tranquil i tal. A part d’això, i per no acabar trist l’any, m’agradaria dir que cada dia consulto uns quants digitals de tendència independentista, però és Vilaweb el meu diari de referència i valoro molt la comunitat que s’hi ha creat al voltant. Bon any a tothom!

Aleix Gaus
Aleix Gaus
31.12.2020  ·  12:06

Crec que el canvi del ministre Illa pot ser per la seva incompetencia davant la pandemia. A mi m´agradaria que és tingues més sensibilitat amb els professionals sanitaris que cada dia és juguen la vida per salvar vides. Volgué prioritzar els escons o elpartit davant de una crisi sanitaria com la que vivim ho trobo horroros i de un nivell molt baix. Sr Partal moltes felicitats per l´editorial, voste i les reflexions que fa son de gran utilitat i aprenentatge per tant el felicito de tot cor i BON ANY per tots

XAVIER UTRILLA
XAVIER UTRILLA
31.12.2020  ·  12:10

Avui només agraïments a l’equip de VW i al seu director per tots els articles i editorials que he compartit i, encara més, per els que no i he pogut discrepar amb tota llibertat.
Igualment, moltes gràcies per tots els comentaris als companys i companyes, que doneu vida i enriquiu l’actualitat amb la veu de la terra. Voldria nombrar-vos personalment un per un i una per una, però deixarme’n algú sería una injustícia en la que no vull caure. Doneu-vos per esmentats.
Feu tot el que estigui a les vostres mans per ser feliços. Salut.f

Juan Francisco Lopez-Garcia
Juan Francisco Lopez-Garcia
31.12.2020  ·  12:29

Salut i força per la lluita.

Carles Viñals
Carles Viñals
31.12.2020  ·  12:58

EN DEFENSA D’UMBERTO CIOTTI:

No he de callar por más que con el dedo,
ya tocando la boca o ya la frente,
silencio avises o amenaces miedo.

No ha de haber un espíritu valiente ?
Siempre se ha de sentir lo que se dice ?
Nunca se ha de decir lo que se siente ?

Pues sepa quien lo niega i quien lo duda,
que es lengua la verdad de Dios severo,
y la lengua de Dios nunca fué muda.

Señor Excelentísimo, mi llanto
ya no consiente márgenes ni orillas:
Inundación será la de mi canto.

Mai, en nom de la correcció de les formes, no invocaré la censura de l’amic que, amb sang a les venes i vingut de terres lliures, es dol del meu esclavatge i em defensa en la llengua de Cervantes quan tants catalans amb sang d’orxata, m’enganyen el la llengua de Verdaguer.

Llibertat, amic Umberto, i salut per viure-la en plenitud. Som més els qui et volem entre nosaltres que els qui volen que et facin fora.

Joan Ortí
Joan Ortí
31.12.2020  ·  13:13

Fa fàstic veure, com a tocar del 2021, la hipocresia i el cinisme segueixen imperant en una part de la política.
No hi ha ni ideologia, ni principis, ni moral, tot gira per uns interessos partidistes, de poltrones, per poder remenar convenientment les cireres.
És d’una frivolitat demencial, talment com si es tractes d’un espectacle de màgia de circ, “res per aquí res per allà” heu vist aquest home que ha dirigit el combat contra la pandèmia amb un èxit abassegador tan és així que l’han felicitat d’arreu del mon com a gran gestor, Salvador Illa ha estat condecorat en el Consell d’Europa amb la medalla d’or. Ha, ha, ha…..
El PSC, si és que encara algú podria pensar que era un partit d’àmbit català, ha demostrat clarament que no és ningú, que les decisions les prenen a Madrid i ni tant sols a traves d’una executiva. Iceta, on t’has amagat?
En Salvador Illa, un home desvalgut, trist, sense ànima, fent sermons retòrics, revestit amb un vestit gris, parlant com un autòmat, emparat per la burocràcia de la llei i el reforç de la presencia dels militars….jo crec que la gent emmalaltia mes, quant l’escoltaven.
I com el mag que treu el conill del barret, “oh! la! la!” aquí teniu la persona ideal per dirigir la Catalunya independent, la república catalana!!
Tot plegat esperpèntic.
Sort que els gairebé tres milions de catalans que ens van atonyinar el dia 1 d’Octubre, tenim les idees clares i el sentiment patriòtic mes amunt que mai, ja podeu anar fent jocs malabars, no ens distreure del nostre full de ruta. INDEPENDÈNCIA.
AMNISTIA
REPÚBLICA CATALANA
PAÏSOS CATALANS

Jordi Torres
Jordi Torres
31.12.2020  ·  14:01

Bon any a tothom i felicitats a Vilaweb per continuar sent un referent periodístic de primer ordre, ara que el terme ‘periodisme’ s’ha convertit en qualsevol cosa que tingui accés a un mitjà de difusió.

Sobre n’Illa, poc a afegir al que ja s’ha dit a l’editorial: incompetència sumada a la poca vergonya i el cinisme. Discrepo, però, que enviar-lo a la colònia del Nordest es pugui considerar un premi, vist des de Madriz (tal com ho pronuncia Don Salvador). Més aviat crec que li han aplicat el principi lateral de Peter, allò de moure’l on no faci tanta nosa. Assumeixen que els natius de la colònia, en veure arribar un ex ministre castellà a cavall, ens agenollarem i li portarem flors i viandes. En fi, tan de bo apliqui el mateix grau de incompetència demostrat a la gestió de la pandèmia per a reflotar la franquícia catalana del PSOE.

Salut !!*!!

Roser Caminals
Roser Caminals
31.12.2020  ·  16:38

Bon Any, Vicent, a tu, a l’equip i als subscriptors. Gràcies per la vostra tasca.

Luis María Martinez
Luis María Martinez
31.12.2020  ·  16:56

Urte Berri on, Vicent Partal. També a tot l’equip de Vilaweb. ZORIONAK!!!

Marta Sanchis
Marta Sanchis
31.12.2020  ·  17:35

Gràcies Vicent i equip de Vilaweb per la vostra feina, dedicació i honestedat.

Gaspar Coll
Gaspar Coll
31.12.2020  ·  18:36

Més enllà de l’anàlisi política. Mentir constantment o amagar l’ou no té res d’estratègia, ni tant sols de tàctica. És ofendre la inteligència dels votants i ignomínia. Tots aquests no mereixen ser servidors públics. De cara si us plau!

ramon Feixas
ramon Feixas
31.12.2020  ·  18:50

BON ANY als del diari i comentaristes amb allò que és crepant i discrepant, Tot ensenya, encara que la voluntat comú i el respecte acaronen millor.

Hi hem arribat amb prou salut
hem caminat. Què més volem?
Per aquells als que se’ls ha endut
la força per empènyer el seu rem,

lamentem si ha estat una dissort.
Preuem si el seu temps ha estat
satisfactori , digne i, si es pot,
del seu record, pouem beutat.

Any dos mil vint-i-u, tant se val,
és encara futur, però tanmateix
un cop de nas, vol de pardal,

cant de gavina mirant el peix,
fita blau tendre ullant a dalt,
nua tendresa, porta’n un feix.

Lluí Mor
Lluí Mor
31.12.2020  ·  20:07

Els meus millors desitjos per l’equip de vilaweb i per tots i cada un dels comentaristes, sempre em fan passa una estona agradable.

No afluixem!! Visca Catalunya lliure per sempre.

jaume vall
jaume vall
31.12.2020  ·  20:31

Bon vent al caduc 2020, benvingut el misteri il·lusionant del 2021.

A part d’axiò, m’uneixo als agraïments per la tasca ingent, duradora, inclusiva que ens ha proporcionat l’equip de Vilaweb un any més. Tal com fan Gerber Van, Pep Agulló, N.Feliu, Ll.Castillo, Vicent Maupoey, Roser Caminals i tants d’altres.

També trobo molt encertada la dosi de picant que hi han posat Jose Salart i Josep Gualló, a propòsit d’algunes relliscades i/o oblits editorials. Així mateix considero apropiades les reflexions de J.Ramon Gomà i les de F.X. Bueno. Força d’acord amb la lloança que fa C.Viñals sobre el comentarista U.Ciotto. Està bé que des de fora i en castellà ens sacsegin -sense insultar massa, si us plau, o al menys fent-ho amb finor- sobre el nivell de porqueria que sembla que alguns estan disposats a permetre.

I per acabar, un record per el colmentarista F.Gilabert, al qual trobo a faltar, i que espero reconsideri la seva negativa a continuar a Vilaweb. Aquest diari, malgrat algun defecte que se li pugui justament atribuir, és un referent, un far on dirigir-se en moments de foscor i de confusió.

Bon Cap d’Any, i un millor 2021.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes