L’associació augmenta un 20% els seus socis i duplica pressupost des de 2010

BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)

El president de l’Associació Espanyola de Directius (AED), Pau Herrera, ha destacat que Espanya compta amb un bon planter de directius, amb gran nivell, pels seus valors i qualitats en gestió, visió estratègica i global, empatia, creativitat i capacitat d’improvisació.

En una entrevista d’Europa Press a pocs dies que es produeixi el relleu en la presidència de l’entitat després de dos mandats, ha defensat la figura del directiu com un dels motors que mou l’economia, exporta i crea ocupació.

Segons Herrera, les competències directives i la cultura del ‘management’ llatinoamericà, en el qual a més de tota Amèrica Llatina se suma Espanya i Portugal, són molt bé valorades per les companyies, sobretot quan busquen perfils que requereixin imaginació, flexibilitat i capacitat d’entendre altres cultures diferents.

Per al president de l’AED, les millors qualitats que ell aprecia en un directiu són: saber escoltar, humilitat, perseverança, lideratge i capacitat de treball i comunicació.

Quant a la imatge que pugui tenir el ciutadà sobre els directius davant certs bonus o targetes black, reconeix que en determinades ocasions s’ha percebut com una figura “injuriada i fins i tot demonitzada”, però defensa no generalitzar i posa en valor la contribució del directiu per a l’economia productiva.

En aquest sentit, opina que el directiu és com un esportista, de vegades amb una vida curta, més en segons quines companyies en la qual entra per fer un treball i té una retribució i responsabilitat d’acord amb això, aprovada per uns accionistes que li donen la confiança i passant per diverses comissions de control.

A més, més enllà d’alguns casos mediàtics, assegura que hi ha una veu silenciosa, la de molts directius, que han mantingut o s’han baixat el sou o que han perdut la seva feina durant la crisi i han de reinventar-se per tornar al mercat laboral.

“Alguns han hagut d’anar-se’n fora per internacionalitzar l’empresa, prioritzant l’empresa a la família per salvar ocupacions, amb un elevat cost personal”, assegura, després de defensar que la realitat de l’associat és la d’un directiu que es reinventa constantment davant un món que avança ràpid.

BALANÇ DE MANDAT

Des de 2010, l’associació ha augmentat la seva massa social gairebé un 20%, amb prop de 2.000 socis, i el pressupost s’ha duplicat, fins a un milió d’euros.

“S’ha crescut en massa social, activitats i serveis, i deixem una entitat que podrà créixer de forma exponencial”, ha apuntat Herrera.

L’AED té seu a Barcelona, Madrid i València, ha sumat Canàries i Galícia, i obrirà dues noves places en els propers mesos per donar resposta a les necessitats de directius d’altres territoris.

Segons Herrera, ara el soci demana més visibilitat, influència i que se li representi, visualitzar el seu treball, fomentar intercanvi d’experiències i coneixement, a més de representar-lo a nivell internacional de la mà d”AED Global’.

Gràcies a aquesta iniciativa, l’AED serà reconeguda com a entitat consultiva de l’Organització de les Nacions Unides (ONU) en la reunió del Consell Econòmic i Social d’aquest organisme, que se celebrarà els propers dies 25 i 26 de juliol a Nova York.

Amb aquest nou estatus, l’entitat podrà aprofundir en la contribució dels directius sobre els grans problemes de l’agenda global i facilitarà portar la veu dels directius davant importants actors internacionals.

D’exemples de nous projectes i formats, Herrera cita l’Escola de Consellers, que ha arribat a la seva segona edició, de la mà de IESE i KPMG, per fer un curs de directius diferent, amb part acadèmica i pràctica, amb èxit de participació i al que es pot acudir per invitació.

L’AED, creada en 1996 sota l’impuls d’Isidro Fainé, té per missió contribuir a la millora individual i col·lectiva dels professionals que lideren les organitzacions.

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de Vilaweb