28.11.2023 - 08:31
|
Actualització: 28.11.2023 - 11:03
L’Agència Catalana de Consum ha proposat de sancionar Renfe amb 700.000 euros per haver vulnerat els drets dels consumidors. Considera que hi va haver manca d’informació als viatgers i d’atenció al client arran de l’avaria a la R2 sud el passat mes de maig, causada per un incendi en un quadre de senyals a Gavà (Baix Llobregat). Concretament, Consum va observar deficiències en la informació als usuaris en relació amb l’alteració del servei, els horaris i el transport alternatiu.
La Generalitat imputa a l’operadora el càrrec de “realitzar pràctiques deslleials, per acció o per omissió” que va fer que els usuaris estiguessin mal informats a l’hora de comprar bitllets. Per Consum, és una infracció molt greu “atesa l’alteració social produïda” i la “desconfiança que s’ha generat en els consumidors envers aquest servei ferroviari i la situació de predomini que Renfe té en el mercat”.
Al maig, l’Agència Catalana de Consum va començar tres expedients sancionadors a Barcelona, Tarragona i les Terres de l’Ebre per infraccions molt greus i ja va avisar que les multes podien oscil·lar entre 100.001 euros i un milió, d’acord amb el règim sancionador del codi de consum.
Els inspectors es van desplegar el dia 3 d’aquell mes a les estacions de Rodalia de Barcelona-Sants, el passeig de Gràcia, el Camp de Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa per comprovar si Renfe complia les seves obligacions amb els consumidors i si duia a terme les mesures oportunes per a minimitzar les conseqüències de la incidència.
La proposta de sanció de 700.000 euros només fa referència al primer dels expedients; els de Camp de Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa encara continuen en tràmit. Això podria fer pujar encara més l’import total de la possible sanció si Consum determina que també hi va haver irregularitats.