Ford adjudica a la planta d’Almussafes la fabricació dels motors híbrids per a Europa

Ford també ha confirmat una inversió addicional de 5,2 milions d'euros per a recolzar l'augment de la capacitat d'assemblatge de bateries, una aposta decidida pel vehicle elèctric

VilaWeb
Redacció
25.03.2021 - 13:31
Actualització: 25.03.2021 - 14:31

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

La direcció de Ford Almussafes ha comunicat hui al Comitè d’Empresa que la factoria valenciana serà l’adjudicatària de la nova generació de motors híbrids per al mercat europeu i que augmentarà la capacitat d’assemblatge de bateries a partir del 2022, coincidint amb el final de cicle del Ford Mondeo, que deixarà de fabricar-se.

La multinacional aposta doncs per invertir en un futur electrificat per a les seves operacions a Almussafes, amb el nou motor híbrid Duratec de 2,5 litres, que es fabricarà en la seva planta de motors a partir de finals de 2022, detalla en un comunicat.

“Avui és un pas més en el viatge d’electrificació de Ford, proporcionant un pont cap a un futur de vehicles de passatgers totalment elèctrics, i demostrant el nostre compromís continu amb les nostres operacions de fabricació a València, on hem invertit al voltant de 3.000 milions de dòlars des de 2011 (aproximadament 2.535 milions d’euros), ha assegurat Kieran Cahill, vice-president de Fabricació de Ford Europa.

A partir de finals del 2022, la planta de motors valenciana fabricarà el motor híbrid Duratec de 2,5 litres per a Europa, que s’equipa en el Kuga PHEV, així com els models KugaGalaxy i S-MAX Full Hybrid. Aquest motor –que es fabrica actualment a la planta de motors de Ford a Chihuahua (Mèxic)– es farà a Almussafes juntament amb els motors de gasolina EcoBoost de 2,0 i 2,3 litres, la demanda dels quals segueix sent “fort”, assegura la companyia.

Ford també ha confirmat una inversió addicional de 5,2 milions d’euros per a recolzar l’augment de la capacitat d’assemblatge de bateries a Almussafes, després d’una inversió inicial de 24 milions d’euros anunciada el gener del 2020, amb la posada en marxa de la instal·lació al setembre de l’any passat.

“La capacitat addicional és necessària per a recolzar l’augment de la demanda en la producció de vehicles electrificats actuals i futurs”, assenyalen des de la companyia.

Importància “vital”

Para UGT, sindicat majoritari en la fàbrica valenciana, és “de vital importància haver aconseguit el motor híbrid que durant tant de temps anàvem reclamant”. “Encara que no sigui la solució definitiva, es tracta d’un pas molt important en aquest camí per a guanyar el nostre espai en l’electrificació de Ford Europa”.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha mostrat satisfet amb la notícia i ha destacat l’aposta que està fent Ford pels vehicles híbrids i elèctrics: El més important és que les últims senyals que ha enviat la companyia americana, és que es queda a Europa, i això vol dir que la factoria d’Almussafes té garanties de continuïtat.

Més notícies

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €