VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs de manteniment i conservació de la línia T2 de València, amb un pressupost que supera els 847.000 euros i comprèn les dos pròximes anualitats, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Amb esta intervenció la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori garantix la integritat de les obres i de les instal·lacions executades fins ara, “paralitzades i abandonades des de 2011 per l’anterior Consell” i que este dilluns el Govern autonòmic ha anunciat es desbloquejaran amb fons europeus.

Els treballs de neteja i manteniment han començat pels trams en superfície de la plataforma tranviaria dels carrers General Urrutia i Antonio Ferrandis de València, al mateix temps que també s’han iniciat les actuacions previstes en els trams subterranis.

Les actuacions de manteniment s’han adjudicat per part de FGV per un període dos anys i inclouen treballs en sòls, obertures, desnivells i baranes; barandats i finestres; vies de circulació; portes; escales de tota classe i eixides d’evacuació; protecció contra incendis i instal·lacions elèctriques; neteja; condicions ambientals i il·luminació.

L’empresa adjudicatària, sota la supervisió de FGV, realitzarà també els projectes d’adequació i de legalització d’instal·lacions, d’acord amb la legislació vigent.

Estes intervencions inclouen els projectes d’adequació de les instal·lacions elèctriques de baixa tensió; evacuació d’aigües pluvials del túnel; i monitoratge i vigilància, a través d’un sistema de telemando, segons han informat.

Així mateix, l’adjudicatari estarà obligat també a la redacció, durant els primers tres mesos de vigència del contracte, dels plans de manteniment de totes les infraestructures de la futura T2. Per tant, s’elaborarà un inventari complet de totes les ubicacions tècniques a mantindre segons un model prèviament acordat amb FGV.

INSPECCIÓ TÈCNICA D’EDIFICIS

L’adjudicatari està obligat també durant el primer any del contracte a la redacció d’una Inspecció Tècnica d’Edificis i Estacions que arreplegue la informació relativa a la situació general dels elements de l’edifici, amb la finalitat d’avaluar i establir els elements que s’han de reparar, les prioritats d’intervenció, i si escau, la necessitat d’altres informes complementaris incloent l’informe pericial sobre l’estat estructural i possibles reparacions necessàries d’estructures de formigó i metàl·liques.

La T2, construïda per l’antiga empresa GTP, hui EIGE, comprèn un itinerari que té l’origen en el carrer d’Alacant i continua a través d’un túnel fins a Germans Maristas. D’allí, l’itinerari en superfície arriba fins a Natzaret.

El manteniment que es licita afecta exclusivament en el tram subterrani. Les instal·lacions, al costat de les competències ferroviàries van ser traspassades l’any passat a FGV.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]