FGC estrena la nova freqüència de la línia Barcelona-Vallès

  • A partir d'ara, a les hores punta sortirà un tren cada cinc minuts des de Sabadell i Terrassa · A Sant Cugat, on es troben les dues línies, hi haurà un tren cada dos minuts i mig

VilaWeb
Pere Aragonès i Juli Fernàndez a l'estació Vallparadís Universitat de Terrassa (fotografia: ACN).
Europa Press
09.12.2022 - 12:17
Actualització: 11.12.2022 - 22:57

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha engegat avui la nova freqüència de la línia Barcelona-Vallès, que augmenta l’afluència de trens entre Sabadell i Terrassa fins a Barcelona. El president de la Generalitat, Pere Aragonès; el conseller de Territori, Juli Fernández, i el batlle de Terrassa, Jordi Ballart, han estrenat l’inici de la nova freqüència amb un viatge des de l’estació de Sant Cugat  fins a l’estació de Vallparadís Universitat de Terrassa.

A partir d’ara, a les hores punta sortirà un tren cada cinc minuts des de Sabadell i Terrassa, de manera que a Sant Cugat –on es troben les dues línies– hi haurà un tren cada dos minuts i mig. Durant la resta de dia, la freqüència serà de deu minuts i cada cinc minuts a partir de Sant Cugat, i els caps de setmana es manté la freqüència que hi havia fins ara.

Aragonès ha dit que això suposa una millora important per a tots els usuaris del servei, i ha dit que és una de les zones de Catalunya on hi ha més mobilitat cada dia, amb més dinamisme econòmic i més potencial de creixement. També ha ressaltat que s’amplia la capacitat de passatgers amb la incorporació de quinze trens nous, i per això la línia del Vallès passarà de vuitanta milions d’usuaris anuals a cent deu.

Fernández ha dit que la millor manera de reduir la mobilitat en vehicle privat és apostar per la mobilitat sostenible i incrementar la capacitat i freqüència del transport públic, apostant per un sistema integral ferroviari català. Per Ballart, l’augment de la freqüència de trens des de Terrassa fins a Barcelona és una reivindicació històrica de fa molts anys i ha afirmat que la ciutat mereixia una connexió d’aquestes característiques.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes