MADRID, 22 (EDIZIONES/Portaltic)

Facebook vol que la seva plataforma de vídeo, Facebook Live, es faci servir. Per aconseguir-ho, ha signat contractes amb gairebé 150 mitjans i celebritats amb la finalitat que usin les retransmissions en viu i que aquestes es posicionin en les xarxes socials i convencin els usuaris.

Segons documents als quals ha tingut accés ‘Wall Street Journal’, Facebook ha tancat contractes amb 140 mitjans i ha pagat més de 50 milions de dòlars per crear contingut en la plataforma de retransmissió de vídeo. Mitjans entre els quals s’inclouen CNN, Mashable, ‘Huffington Post’ o ‘New York Times’ però també celebritats com Gordon Framsey o Kevin Hart, entre d’altres.

“Vam voler convidar un ampli conjunt de socis perquè poguéssim obtenir un ‘feedback’ d’una varietat de diferents organitzacions sobre el que funciona i el que no de la nostra plataforma”, explica el vicepresident d’operacions globals i associacions de mitjans de Facebook, Justin Osofsky.

Segons explica ‘The Wall Street Journal’, no tots cobren el mateix: el mitjà més ben pagat ha estat BuzzFeed amb 3.05 milions dòlars per a la retranmissió en viu des del març del 2016 fins al març del 2017, seguit del ‘New York Times’ (3.03 milions) i CNN (2.5 milions de dòlars)

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.