El propietari del bar de Russafa es disculpa per l’expulsió d’uns amics i una dona gran per haver parlat en català

  • Germán Carrizo diu que oferirà formació d'hostaleria en català a la treballadora que ha causat l'incident

VilaWeb
Redacció
02.12.2023 - 13:55
Actualització: 03.12.2023 - 22:16
Això és una prova de lectura dels articles de Vilaweb amb veu sintètica, que ben aviat serà a disposició dels subscriptors del diari. Subscriviu-vos-hi ací. Si trobeu algun problema, escriviu-nos a suport@vilaweb.cat.

El periodista valencià V. G. D. ha denunciat que ha estat expulsat del bar Doña Petrona, a tocar del mercat de Russafa, perquè parlava en català. Segons que ha relatat a VilaWeb, ell i una amiga —acompanyada de la seva mare centenària amb cadira de rodes— s’han assegut a la terrassa del local, on han estat increpats per una de les responsables del bar, una dona d’origen argentí. “Parla’m en espanyol. A mi, ni en valencià, ni en català”, els ha dit, quan li han fet la comanda en català.

V. G. D. explica que han demanat dues cerveses i un suc, i que s’han ofert a traduir la comanda al castellà després de fer-la en català. Tanmateix, la dona que els atenia s’ha tancat en banda. “En espanyol o se’n va”, ha insistit. En aquest punt, el periodista ha intentat d’explicar que no demanava de ser atès en català, sinó simplement de poder fer la comanda en la seva llengua.

Malgrat els esforços conciliadors, les amenaces de la dona s’han complert. “Ha vingut un responsable i ens ha fet fora”, diu V. G. D., que diu que no havia viscut mai una situació semblant.

El propietari es disculpa

El propietari del local, Germán Carrizo, s’ha posat en contacte amb l’afectat i li ha demanat disculpes. “Li demano disculpes i parlaré amb el personal. Estem molt feliços de ser a València, tot i que no sapiguem parlar valencià. Veurà que ho intentem, les cartes estan el valencià”, li ha escrit.

En una trucada amb VilaWeb, Carrizo ha assegurat que la dona que atès el grup ha marxat plorant després de la discussió. En aquest sentit, ha dit que solventarà la situació oferint-li formació d’hosteleria en català. “Ens costa molt trobar personal que parli en valencià. Encara que vulguem no podem garantir sempre l’atenció en valencià”, declara.

Així mateix, Carrizo s’ha mostrat molt afectat pels fets i per les reaccions que hi ha hagut a les xarxes. “Fa disset anys que sóc aquí i estic molt agraït. Li devem tot a València. Mai no tindríem racisme contra València i el valencià perquè ens ha acollit a nosaltres “, assegura.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any