Escoles i instituts comencen a debatre el futur de l’educació pública a Catalunya

  • Dues-centes escoles i instituts públics debatran durant sis mesos el rol de l'educació pública com a motor de canvi i com millorar-la

VilaWeb
Redacció
04.10.2019 - 21:50
Actualització: 04.10.2019 - 21:53

El Teatre Nacional de Catalunya acull el primer Congrés d’Educació Pública de Catalunya, que aplega uns dos-cents centres educatius públics de tot el Principat amb l’objectiu de definir, en positiu i de forma constructiva, els principis de l’educació pública i les seves línies d’actuació.

A més, les desenes d’escoles bressol, escoles d’infantil i primària, instituts, escoles d’adults i escoles d’educació especial volen visibilitzar el rol de l’educació pública com a motor de canvi. Així com assenyalar aquelles condicions que faciliten la millora, la consolidació i l’extensió del model.

Tot i ser realistes sobre l’impacte, els impulsors hi han dipositat moltes expectatives. ‘És una fita important, interessant i necessària. N’esperem enfortir les xarxes de centres educatius públics a Catalunya. Intentar repensar entre tots com entenem el model d’escola pública i quin paper ha de jugar en el conjunt del sistema educatiu’, explica Joan Domènech, un dels impulsors.

I subratlla una de les possibilitats que obra el congrés: ‘En els últims anys, a l’educació pública, hi ha hagut moltes propostes i projectes nous que intenten acostar l’educació a les necessitats actuals de la societat. Però han estat aïllades. La voluntat d’aquests dos-cents primers centres que han dit “això és important i s’ha de fer” pot trencar una dinàmica’.

Tot i que arrenca aquest dissabte, el congrés s’allargarà vuit mesos, fins al 16 de maig de 2020. De fet, a hores d’ara hi ha previstos més de cinquanta actes i debats arreu de Catalunya.

Cinc temes a debat

Els centres convocants debatran cinc temes, un per mes. A l’octubre, es debatrà el currículum, l’organització i l’avaluació; al novembre la innovació, la transformació, l’emancipació i xarxes: al gener, la formació; al febrer la inclusió i l’equitat i, finalment, el model d’educació pública s’abordarà al març.

Les aportacions i conclusions les recollirà una comissió, que en farà un document resum que es presentarà a les jornades finals del maig.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any