Escàndol a l’ambaixada espanyola de Viena per la difusió de milers de dades personals
Finalment, com que la pífia ja no tenia solució, va enviar un correu de disculpes a tots els usuaris

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
L’ambaixada espanyola a Viena ha difós les dades personals de 4.718 inscrits al cens electoral per als ciutadans de l’estat espanyol que viuen a l’estranger (CERA). La intenció inicial era d’informar els inscrits residents a Àustria sobre quins passos havien de seguir per votar a les eleccions del 20 de desembre. Però al correu hi han adjuntat un full de càlcul amb les dades personals de tots els inscrits. A banda els noms i cognoms, s’hi detalla el carnet d’identitat, el correu electrònic i el telèfon personal.
Al programa ‘El matí de Catalunya Ràdio’, Mònica Terribas ha entrevistat Josep Boixet, un català resident a Viena que ahir a migdia va rebre aquest correu. Segons que ha explicat, l’ambaixada espanyola va mirar d’esmenar l’error de seguida i va voler recuperar el missatge per evitar que els qui no l’havien obert no poguessin descarregar-se l’arxiu. Amb tot, molts usuaris, com és el cas de Boixet, ja l’havien llegit. Finalment, com que la pífia ja no tenia solució, l’ambaixada va enviar un missatge de disculpes. ‘Per error li ha estat remès un missatge amb un document Excel que no hauria d’haver estat enviat. Preguem, si us plau, que elimini aquest document. Li demanem disculpes i li agraïm la seva col·laboració’, deia el missatge.
Escolteu l’entrevista que ha fet Mònica Terribas a Josep Boixet:
S'ha afegit la noticia a Favorits