Erra es queixa a Metsola que la missió d’eurodiputats no hagi passat pel parlament

  • Li demana una reunió per a defensar el model d’immersió lingüística

VilaWeb
Odei A.-Etxearte
20.12.2023 - 13:52

“M’ha sorprès que no s’hagin volgut reunir amb el Parlament de Catalunya, seu de la sobirania del poble de Catalunya i que representa el seu pluralisme polític”, ha escrit la presidenta de la cambra, Anna Erra, a la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, a propòsit de la visita dels eurodiputats que faran un informe que previsiblement conclourà que el castellà és perseguit en el model educatiu català. Erra ha donat per fet el biaix polític de la missió que durant tres dies ha visitat alguns centres catalans, partint d’un acord de la Comissió de Peticions de l’europarlament, que presideix la popular Dolors Montserrat. I en aquest context ha volgut recordar a Metsola que és el parlament qui legisla en matèria d’educació d’acord amb l’estatut d’autonomia. En la carta, també subratlla que la Llei d’Educació de Catalunya es va aprovar el 2009 per 106 dels 135 diputats de la cambra.

Erra demana a Metsola una reunió per parlar de la immersió. Un model que, segons que defensa, “funciona i que busca, en tot moment, la cohesió social”. Assegura que garanteix la diversitat cultural i lingüística, en sintonia amb els valors de la UE. El novembre de l’any passat, quan es va anunciar la missió d’eurodiputats, l’aleshores vicepresidenta del parlament en funcions de presidenta, Alba Vergés, ja va escriure una carta a Metsola en què li expressava la seva preocupació pel propòsit de la visita dels eurodiputats. Ho va fer d’acord amb una decisió de la mesa, partint de la base que la missió s’emmarcava en un context de persecució del català, minoritzat a Catalunya, i del model d’immersió. Segons que ha denunciat Erra, d’aquesta missió se’n fa un ús “partidista i judicial”.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any