24.05.2023 - 13:25
|
Actualització: 24.05.2023 - 13:45
Les entitats juvenils de Barcelona denuncien que l’ajuntament no els ha tingut en compte en la nova campanya de joventut, anomenada “Joves de Barcelona”. Diuen que a començament d’any, l’ajuntament, “sense haver parlat prèviament amb el jovent associat de Barcelona”, va treure una campanya nascuda d’una necessitat detectada al Fòrum Jove en què sí que hi eren els col·lectius juvenils.
“El desplegament per solucionar aquesta necessitat s’ha treballat d’esquenes i sense les entitats juvenils, algunes de les quals porten la gestió cívica de diversos equipaments i serveis juvenils de la ciutat i fan un treball molt profund per millorar les condicions de vida de les joves de la ciutat.”, lamenten.
“Amb l’equiparació de tots els serveis juvenils de Barcelona amb la marca Joves de Barcelona, no fan més que presentar-se com l’únic portaveu vàlid de la població diversa i activa que som les persones joves. D’aquesta manera s’apropia de la feina i esforços que dediquen diàriament milers de joves organitzades de la nostra ciutat, que des d’organitzacions i entitats juvenils treballem per millorar les nostres pròpies condicions de vida”, afegeixen. Denuncien que l’ajuntament ha ordenat el tancament dels canals de comunicació públics propis d’uns quants serveis adreçats a les joves de la ciutat, molts d’ells gestionats directament per entitats i plataformes juvenils de base voluntària.
Per tot això, demanen que l’Ajuntament de Barcelona expliqui el perquè d’aquesta campanya en les condicions que s’ha plantejat i com s’ha pogut portar a terme sense treballar-la amb el jovent associat de la ciutat. Exigeixen també que la Regidoria de Joventut rectifiqui aquesta campanya, establint un diàleg amb el conjunt del teixit associatiu juvenil de Barcelona on es pacti totes les condicions sota les quals es desenvoluparà la campanya. I, en últim lloc, reclamen que es prenguin mesures perquè aquest tipus de situacions no es repeteixin amb el malbaratament de recursos que suposen.