La periodista Empar Marco ha estat ratificada com a nova directora general de la CVMC per les Corts Valencianes, amb el vot favorable del PSPV, Compromís i Podem, amb l’abstenció de Ciutadans i el vot contrari del PP. Marco ha explicat el projecte amb què aspira a dirigir la Corporació Valenciana de Mitjans Audiovisuals. La compareixença de Marco davant la comissió de Radiotelevisió Valenciana i Espai Audiovisual de les Corts ha estat marcada per una gran expectació, i pel to agressiu del representant del PP.

La sala C de les Corts Valencianes s’ha quedat xicoteta per tants mitjans com amics i companys d’Empar Marco que hi han assistit. També antics treballadors d’RTVV. Empar Marco ha inclòs una xifra aproximada de treballadors en el seu projecte: cinc-cents. Ha afirmat que per arribar-hi ha partit de la realitat pressupostària de 55 milions d’euros que és que diuen els comptes de la Generalitat per enguany. Segons Marco, el cost de la plantilla no hauria de superar els quinze milions d’euros. ‘Tenint en compte que els objectius de producció i el creixenment dels mitjans ha de ser progressiu, adaptant-me al règim de retribucions del personal de la Generalitat i amb el principi que la partida de personal no hauria de superar un terç del total del pressupost’.

Marco ha llegit la seua intervenció. Ha començant agraint el Consell Rector el seu nomenament i ha recordat als diputats presents que els membres de la Comissió són els grants que es complesquen tant el mandat marc com la llei del servei públic de Radiodifusió. També els ha demanat que s’obliden de l’antic esquema de televisió i ràdio perquè el model que proposa és el d’una plataforma on encabir tots els mitjans. Ràdio i televisió, però també una web potent que a la vegada allotge el que la directora general a anomenat ‘finestres’

Marco s’ha compromès a complir els objectius de qualitat democràtica, de defensa del pluralisme, de promoció del valencià, de desgovernamentalització, d’independència i d’impulsar el sector audiovisual valencià.

‘Em compromet a gestionar uns mitjans públics veraços, pròxims, sostenibles, sensibles amb les minories, amb els desafavorits. Uns mitjans que practiquen la igualtat de gènere, que rebutgen qualsevol tipus de violència, que acceptem les divergències i que descarten el telefem’.

Després de declarar que la informació és un servei públic, en la seua intervenció Marco s’ha detingut molt a explicar com serà la nova manera de treballar dels periodistes, que conformaran una única redacció a Burjassot per a tots els mitjans. La majoria haurà de servir notícies i continguts a més d’un mitjà.  Ha parlat també de tindre una infraestructura a Castelló, Alacant i Madrid.

‘L’objectiu d’una redacció integrada ha de ser elaborar els millors informatius i aconseguir una producció més eficaç i coordinada. Per tant, màxim rendiment en la producció de notícies, al mateix temps que s’optimitzen recursos’.

Tal com ja havia avançat, la majoria de la programació d’entreteniment serà produïda per empreses externes. Hauran de ser productes fets  tenint en compte les característiques del mitjà, amb discursos transmèdia i adaptables.

‘Les empreses que vulguen treballar per a la corporació formaran part de l’ecosistema comunicatiu valencià i per tant han d’adquirir compromisos de servei públic i implicar-se en la transmissió de valors. Hauran d’inventar productes audiovisuals per a canviar l’entorn per millorar-lo. Per tant, el sector audiovisual ha de tindre una responsabilitat ètica i laboral’.

Marco ha fet un esment especial al desplegament d’un protocol de prevenció i actuació contra l’assetjament psicològic i sexual en l’entorn laboral i es posaran tots els mecanismes per a evitar desigualtats o persecucions.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb